Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2933285
Ik  twijfel of ik mijn kat kvv moet blijven geven of weer de speciaal brokken voor blaasgruis waar hij 2 jaar stabiel op gebleven is?
Ik heb mijn kat nu 6 weken op kvv staan,  hij vind het superlekker, heeft zn voorkeur voor smaken, maar hij heeft nu in die 6 weken 2 keer blaasontsteking gehad en bij de laatste keer zat er blaasgruis/ struviet bij. Int verleden heeft hij dit ook vaak gehad en ben toen over gegaan op de jarco speciaal brok voor struviet, en was het onder controle.
Ook heeft hij een flinke bolle buik en poept hij niet elke dag, ik heb hem nu vier dagen binnen en hij heeft die dagen niet gepoept en heeft last van zn buik, w.s is het verstopt maar hij eet nog wel. ik kreeg het advies om was spier en orgaanvlees  te geven omdat znn ontasting witachtig en hard was.
Wat zou ik kunnen doen om zn ontlasting wat zachter te maken? ik voeg nu zonnebloemolie bij zijn eten.
Iemand ervaring hiermee en of tips?
Door Martine-Tom
#2933287
Bij 4 dagen geen ontlasting zou ik er toch eerst ff een bezoekje da aan wagen...
Wat vervelend joh dat het nog steeds niet goed gaat..  :(
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2933288
ja heel vervelend voor hem  :-\ . ben zn buikje aan het masseren, dan kijkt tie echt zo van jaa daaro heb ik last  :-\. Meneer vind het ook nie fijn om binnen op de kattebak te moeten maar goed moet het toch effe checken. Als hij morgen geen ontlasting heeft gehad ga ik naar da.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2933289
Ik zou ook naar de dokter gaan.
Vul eventueel een lage bak met zand uit de tuin (van de buren) en zet deze op een rustige plaats neer. Een plek waar hij gewoon rustig even kan zitten.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2933344
jeeehj eindelijk een drolletje, ben nog nooit zo blij geweest met een drolletje van hem  :D, zn ontllasting was normale substantie gelukkig maar er zat een  groot stevig stuk bamboeblad in wat ik achter in mn tuin heb staan, w.s heeft hij dat voor gras aangezien, het was niet verteerd  ::). Hopelijk is alles eruit nu.....
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2933395
Wat betreft de blaasontstekingen/blaasgruis zou je misschien eens kunnen kijken naar eurologist? Is op basis van kruiden via huisdierendokter.nl ;-)

Wanneer het echt krijtpoep is zou ik op zoek gaan naar kvv met minder bot of zelf samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2933612
eurologist he, ik ga het es opzoeken op google, bedankt voor de tip! ja had dat begrepen dat er dan teveel bot voor mijn kat in zit en dat dat verschillend per kat is. Ik meg het nu met gehakt/ kipfilet of kalkoenfilet, dat werkt wel goed  want zn ontlasting zag er nu wel goed uit qua kleur en substantie. Effe goed observeren deze weken of het goed blijf gaan en wanneer hij nu weer ontlasting krijgt. Hij eet eht heel goed dus helemal verstopt zit hij net want dan zou hij niet meer eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door