Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2932855
Sinds een paar dagen heeft Mack ineens heel veel jeuk. Hij is nu bijna 9 maanden.

Nooit iets gehad of gemerkt. Afgelopen weekend merkte ik dat hij jeuk op zijn rug had want als ik hem aaide krabbelden zijn poten mee en aangezien hij ook enorm in de rui was heb ik hem even geborsteld. Vanaf dat moment is het echt bal... Als ik mijn hand op zijn rug legt trekt hij helemaal samen en krabbelen zijn poten mee en hij knabbelt op zijn poten en dijbeen. Verder zijn zijn oren en ogen niet rood en zijn buikje ook niet of heel licht verkleurd. Hij kan maar heel weinig zijn rust vinden :(.

Ik weet helemaal niet eens wat het zou kunnen zijn? Hij is geënt op 6 weken en op 12 weken. Ziekte van Weil + herhaling heeft hij pas een paar weken terug voor het eerst gehad.  Hij is nooit ontvlooit en heeft sinds dat hij bij ons woont pas 1 keer ontworming gehad ivm wormen.
Hij eet KVV van Bandit Wild, HB, Tinlo en eens in de week een rol Bibi.
En hij zwemt wel veel...

Nu wil ik naar een goede holistische DA omdat ik hem niet meteen wil volstoppen met het reguliere 'menu'. Heeft iemand een tip? Ik woon in Den Haag, maar vind het niet erg een stukje te rijden.

Alvast dank
Door Lizzy
#2932870
En Mack is een.... Labrador?

Ik neem aan dat je hem op vlooien hebt gecontroleerd? De plekken die je noemt kunnen daar wel op duiden.

Wat vind je qua acceptabel, qua hoe ver je moet rijden?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2932875
Wij gaan met de honden naar Leida Visée in Zeist als ik iets wil laten checken door een holistische dierenarts.
Klein uurtje rijden, maar daarna kan je daar in de buurt heerlijk lopen in de bossen (dus wij combineren dat vaak)
Door toscak
#2932891
Lizzy schreef: En Mack is een.... Labrador?

Ik neem aan dat je hem op vlooien hebt gecontroleerd? De plekken die je noemt kunnen daar wel op duiden.

Wat vind je qua acceptabel, qua hoe ver je moet rijden?
Mack is een labrador ja ;)

Ik vind eigenlijk alles binnen NL wel acceptabel, vorige week nog naar de orthopeed in Groningen geweest voor Bob, dus veel verder kan niet.

Ik heb nog geen vlooienkam, maar met de furminator zie ik niets. Rest van de dieren zie ik ook niets.
Door Lizzy
#2932916
toscak schreef: Mack is een labrador ja ;)

Ik vind eigenlijk alles binnen NL wel acceptabel, vorige week nog naar de orthopeed in Groningen geweest voor Bob, dus veel verder kan niet.

Ik heb nog geen vlooienkam, maar met de furminator zie ik niets. Rest van de dieren zie ik ook niets.
Om vlooien te detecteren heb je volgens mij echt een vlooienkam nodig, geen furminator. Ik zou het toch een gok wagen, een vlooienkam kopen en daar eens mee kammen. Dit soort jeuk doet me wel aan vlooien denken, door de plekken waar de jeuk zit.

Tannetje Koning, Otterlo.
Anneke Schellingerhout, Heemskerk.
Door *Natasja*
#2932922
toscak schreef: Sinds een paar dagen heeft Mack ineens heel veel jeuk. Hij is nu bijna 9 maanden.

Nooit iets gehad of gemerkt. Afgelopen weekend merkte ik dat hij jeuk op zijn rug had want als ik hem aaide krabbelden zijn poten mee en aangezien hij ook enorm in de rui was heb ik hem even geborsteld. Vanaf dat moment is het echt bal... Als ik mijn hand op zijn rug legt trekt hij helemaal samen en krabbelen zijn poten mee en hij knabbelt op zijn poten en dijbeen. Verder zijn zijn oren en ogen niet rood en zijn buikje ook niet of heel licht verkleurd. Hij kan maar heel weinig zijn rust vinden :(.

Ik weet helemaal niet eens wat het zou kunnen zijn? Hij is geënt op 6 weken en op 12 weken. Ziekte van Weil + herhaling heeft hij pas een paar weken terug voor het eerst gehad.  Hij is nooit ontvlooit en heeft sinds dat hij bij ons woont pas 1 keer ontworming gehad ivm wormen.
Hij eet KVV van Bandit Wild, HB, Tinlo en eens in de week een rol Bibi.
En hij zwemt wel veel...

Nu wil ik naar een goede holistische DA omdat ik hem niet meteen wil volstoppen met het reguliere 'menu'. Heeft iemand een tip? Ik woon in Den Haag, maar vind het niet erg een stukje te rijden.

Alvast dank
Ik zou hem eens een week of twee niet laten zwemmen, en zien wat dat doet. Mijn ervaring met jeuk bij honden is dat het 9 van de 10 keer door zwemwater komt.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2932931
Niet laten zwemmen idd,ook omdat bij water bijvb muggen zitten die bijten en jeuk kunnen veroorzaken.

En wat Lizzy schreef,die plekken waar de jeuk zit,zijn de plekken waar ook vlooien zitten. Kijk ff bij het topic van Hope over nelson met jeuk! Daar schrijft lizzy hoe je vlooienpoepjes ontdekt en daar waar poepjes zijn,zitten dus ook vlooien of maar 1 vlo!
Door toscak
#2932939
Radja, Lizzy, ik heb een vlooienkam geleend en beide honden en beide katten gecheckt en ik zag echt geen enkele vlo of poepje. Heb nog niet op een wit laken gedaan en ik heb Mack veel beter gedaan dan de anderen, dus wit laken doe ik morgen met wat meer licht.

Mack had alleen wel wat huidschilfers maar die had Bob ook.

Ik ga hem inderdaad niet laten zwemmen, laatste keer was maandagavond in de sloot en vanochtend hebben we even goed afgespoeld in de zee.
Ik geef hem ook geen tussendoortjes meer.

Vlooienkam was wel sneu, zoveel jeuk kwam er los :(
Het enige wat hier in huis afgelopen week is veranderd is dat de vloerbedekking die voor Mack lag hebben verwijderd, dus we hebben nu weer gewoon de houten vloer eronder.

Voor de anderen: bedankt voor de DA namen!
Door bosnimf1976
#2933003
Misschien even afspoelen als hij gezwommen heeft want een labrador niet laten zwemmen? Wij hebben een atopische Golden en los dat de jeuk bij haar niet van het zwemmen komt en ze als ze niet zwemt ook jeuk heeft vind ik het ook persoonlijk heel belangrijk dat ze hond naar hun aard kunnen zijn en ja daar hoort bij een retriever zwemmen bij....
Hoop dat je er snel achter bent want leuk is anders en gelukkig geen vlooien...
Door toscak
#2933015
bosnimf1976 schreef: Misschien even afspoelen als hij gezwommen heeft want een labrador niet laten zwemmen? Wij hebben een atopische Golden en los dat de jeuk bij haar niet van het zwemmen komt en ze als ze niet zwemt ook jeuk heeft vind ik het ook persoonlijk heel belangrijk dat ze hond naar hun aard kunnen zijn en ja daar hoort bij een retriever zwemmen bij....
Hoop dat je er snel achter bent want leuk is anders en gelukkig geen vlooien...
Helemaal eens hoor, maar Mack gaat vooral het water in als ik er iets in gooi, maandagavond was bijv jachttraining. En 2 a 3 weken zonder kan hij vast wel ;). Hele leven is een ander verhaal... Maar dat zien we wel na deze periode. Dan gaat hij zeker onder de douche!

Ik wil nu gewoon dat het overgaat.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2933019
Lizzy schreef: Heeft Leida geen patientenstop meer?
Naar mijn weten niet meer, hoewel ze wel een lange wachttijd heeft

@ Tosca, wij zijn met Kay toen hij 1,5 was ook naar Leida gegaan met jeukklachten, Chinese kruiden gekregen en hij kreeg weer haar op zijn liezen en zijn jeuk verdween ... Heel typisch
Je zit er wel even, want ze kijkt ALLES na

Naar wie je ook gaat, succes en hoop dat je de oorzaak snel te pakken hebt, jeuk is verschrikkelijk  :-\
Door toscak
#2933044
Monique77 schreef: Naar mijn weten niet meer, hoewel ze wel een lange wachttijd heeft

@ Tosca, wij zijn met Kay toen hij 1,5 was ook naar Leida gegaan met jeukklachten, Chinese kruiden gekregen en hij kreeg weer haar op zijn liezen en zijn jeuk verdween ... Heel typisch
Je zit er wel even, want ze kijkt ALLES na

Naar wie je ook gaat, succes en hoop dat je de oorzaak snel te pakken hebt, jeuk is verschrikkelijk  :-\
Dank je wel Monique, hoop zo dat het snel overgaat of dat er iets te vinden is. Ik ga vrijdag meteen bellen, mijn kleine lieverd :(
Door *Natasja*
#2933080
bosnimf1976 schreef: Misschien even afspoelen als hij gezwommen heeft want een labrador niet laten zwemmen? Wij hebben een atopische Golden en los dat de jeuk bij haar niet van het zwemmen komt en ze als ze niet zwemt ook jeuk heeft vind ik het ook persoonlijk heel belangrijk dat ze hond naar hun aard kunnen zijn en ja daar hoort bij een retriever zwemmen bij....
Hoop dat je er snel achter bent want leuk is anders en gelukkig geen vlooien...
Ik zeg ook niet dat TS hem nooit meer moet laten zwemmen, maar voor een week of twee  ;) Als blijkt dat de jeuk dan inderdaad overgaat, dan kun je verder gaan kijken naar door welk watertje de jeuk bijvoorbeeld veroorzaakt wordt. Als de jeuk niet overgaat, kun je altijd nog verder zoeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door