Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2932456
Ik ben dus wel zo stom geweest, me er nooit verder in verdiept, dus kan mezelf voor mijn kop slaan, om de Lepto 4 te doen en de Rabies tegelijkertijd te geven. Ik zat al met een allergische hond, maar die had ik super onder controle. Na de entingen ben ik weer helemaal terug naar af en krabt en bijt mijn hond zich overal. Na vandaag bij een acupuncturist te zijn geweest voor een behandeling heeft ze me ook adviezen gegeven. Ik moest nosodes voor Lepto en Weill bij Tannetje bestellen. Dat heb ik gedaan. Aangezien de dierenarts die de acupunctuur deed, en ik veel te bespreken hadden is bij mij de vraag niet opgekomen om te vragen wat die nosodes precies doen. Kan iemand mij dit uitleggen. Als ik alles zo lees ben ik eigenlijk bang dat de klachten straks verergeren door de nosodes. En je hoort toch de nosodes te geven voor de entingen? Hier spreek echt een leek sorry!
#2932514
Hoi Gertie, terwijl ik aan het lezen ben over nosodes, kom ik jouw reactie tegen, het maakt het allemaal wel ingewikkelder, wel of geen Lapto-4, Rabiës eerst en dan hoelang wachten totdat ik de Lepto kan geven en wanneer zou ik dan met nosodes moeten beginnen,als ik dat wil gaan geven!? Wij gaan op 19 juli op vakantie....!?
#2932548
Bluey schreef: Ik ben dus wel zo stom geweest, me er nooit verder in verdiept, dus kan mezelf voor mijn kop slaan, om de Lepto 4 te doen en de Rabies tegelijkertijd te geven. Ik zat al met een allergische hond, maar die had ik super onder controle. Na de entingen ben ik weer helemaal terug naar af en krabt en bijt mijn hond zich overal. Na vandaag bij een acupuncturist te zijn geweest voor een behandeling heeft ze me ook adviezen gegeven. Ik moest nosodes voor Lepto en Weill bij Tannetje bestellen. Dat heb ik gedaan. Aangezien de dierenarts die de acupunctuur deed, en ik veel te bespreken hadden is bij mij de vraag niet opgekomen om te vragen wat die nosodes precies doen. Kan iemand mij dit uitleggen. Als ik alles zo lees ben ik eigenlijk bang dat de klachten straks verergeren door de nosodes. En je hoort toch de nosodes te geven voor de entingen? Hier spreek echt een leek sorry!
Ik denk dat je deze vraag gewoon moet stellen aan Tannetje. Maar ik denk dat je dit advies hebt gekregen om de entingen 'te ontstoren'. Niet als vervanging van de enting.
#2932552
Atie Postma schreef: Hoi Gertie, terwijl ik aan het lezen ben over nosodes, kom ik jouw reactie tegen, het maakt het allemaal wel ingewikkelder, wel of geen Lapto-4, Rabiës eerst en dan hoelang wachten totdat ik de Lepto kan geven en wanneer zou ik dan met nosodes moeten beginnen,als ik dat wil gaan geven!? Wij gaan op 19 juli op vakantie....!?
Ik heb het topic met jullie vragen even opgesplitst, anders wordt het onoverzichtelijk.

Ik denk eigenlijk ook dat je twee dingen door elkaar haalt:

1)Nosodes die je na de enting geeft om de enting te ontstoren.
2)Nosodes die je geeft als vervanging van de enting.

Voor rabies kun je nosodes geven ter vervanging. Maar die zijn ongeldig dus daarmee kun je niet de grens over. Je krijgt geen stempel in je paspoort. Je kunt de rabies enting na de enting ontstoren met nosodes.

Voor Lepto kun je nosodes geven ter vervanging van de enting. Je krijgt geen stempel in je boekje, maar het is geen verplichte enting. Of de nosodes ook echt werken....? Dat weet nog bijna niemand.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2932585
Dank je wel voor je reactie! Ja of het echt helpt weet ik ook niet, maar zit momenteel zo met mijn handen in het haar wat betreft mijn hond dat ik 'alles' aanpak! Ik heb op advies van Brenda Ooms nosodes betseld om dus de enting te ontstoren, nu begrijp ik het, een beetje :)
Kan ik daar nog reacties op verwachten? Meer jeuk bijv?
Door Lizzy
#2932588
Bluey schreef: Dank je wel voor je reactie! Ja of het echt helpt weet ik ook niet, maar zit momenteel zo met mijn handen in het haar wat betreft mijn hond dat ik 'alles' aanpak! Ik heb op advies van Brenda Ooms nosodes betseld om dus de enting te ontstoren, nu begrijp ik het, een beetje :)
Kan ik daar nog reacties op verwachten? Meer jeuk bijv?
Ik zou dat dus niet doen, bij Brenda lopen, bij Tannetje nosodes bestellen en zo zelf een beetje aanpielen (met alle respect). Want je stelt nu vragen aan ons die Brenda of Tannetje jou moet beantwoorden, als je dit traject in gaat. Je kunt er ook niet zomaar wat nosodes in kieperen. Onder begeleiding moet er steeds naar de hond gekeken worden en daar een nosode bij geven van de juiste potentie. Dit leerde ik recent van Anneke Schellingerhout : http://dier.jyoti.nl/.
Door Lizzy
#2932611
Bluey schreef: Maar als ik toch gisteren bij Brenda ben geweest en zij me adviseerd om nosodes te geven en die bij Tannetje te bestellen doe ik toch niks verkeerd?
Met alle respect, je weet niet eens waarvoor je nosodes geeft, wat voor nosodes je gaat geven, wat het doel is en wat het effect daarvan gaat zijn....... Ik was er niet bij, bij je bezoek. En ik zeg ook niet dat jij iets verkeerd doet. Ik zeg dat het klinkt als een behandeling die niet klopt....
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2932614
Daarom stel ik mijn vraag over de nosodes hier! Ik weet nu dat ik ze moet geven om de vaccinaties te ontstoren omdat hij er erg veel last van heeft. Ik ga ervan uit dat als ik bij een goede dierenarts kom die mij deze tip geeft het ook ok is, ik weet het nu eigenlijk ook allemaal niet meer.
Door Lizzy
#2932619
Bluey schreef: Daarom stel ik mijn vraag over de nosodes hier! Ik weet nu dat ik ze moet geven om de vaccinaties te ontstoren omdat hij er erg veel last van heeft. Ik ga ervan uit dat als ik bij een goede dierenarts kom die mij deze tip geeft het ook ok is, ik weet het nu eigenlijk ook allemaal niet meer.
Maar dat is dus precies mijn punt!

Het geeft niet dat je je vraag hier stelt. Je mag al je vragen hier stellen.

Maar waar ik mijn vraagtekens bij zet is het feit dat er dus kennelijk de noodzaak is om je vraag hier te stellen. Ik verwacht van een goede dierenarts dat hij of zij jou uitlegt wat het plan de campagne is.... Nogmaals, ik was er niet bij, misschien heeft Dr. Ooms dat wel gedaan! Maar zo niet, vind ik dat een misser van de bovenste plank :-\
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2932623
We hebben lang gepraat en behandeld, van mijn kant waren er veel vragen omdat, wat ik al eerder zei, het niet goed gaat met mijn hond en ik er een beetje moedeloos van wordt. Ik voelde me eindelijk begrepen en hoop dat deze behandeling resultaat gaat boeken. Bij mijn reguliere da hebben ze het alleen maar over prednison en voel ik me niet begrepen. We hebben een behandelplan opgesteld met Mevrouw Ooms en het is mij ontschoten om meer over de nosodes te vragen. Ik ben s'avonds gaan goolgen en kwam hier terecht. Ik heb haar vanochtend een mail gestuurd om meer uitleg te vragen..
Tannetje is op vakantie. Mevrouw Ooms heeft samen gewerkt met Tannetje.
Door Lizzy
#2932626
Bluey schreef: We hebben lang gepraat en behandeld, van mijn kant waren er veel vragen omdat, wat ik al eerder zei, het niet goed gaat met mijn hond en ik er een beetje moedeloos van wordt. Ik voelde me eindelijk begrepen en hoop dat deze behandeling resultaat gaat boeken. Bij mijn reguliere da hebben ze het alleen maar over prednison en voel ik me niet begrepen. We hebben een behandelplan opgesteld met Mevrouw Ooms en het is mij ontschoten om meer over de nosodes te vragen. Ik ben s'avonds gaan goolgen en kwam hier terecht. Ik heb haar vanochtend een mail gestuurd om meer uitleg te vragen..
Tannetje is op vakantie. Mevrouw Ooms heeft samen gewerkt met Tannetje.
OK, prima. Als jij je goed voelt bij Dr. Ooms, prima, houden zo, trek je niks aan van mij! Ik ben het helemaal met je eens dat een dierenarts die niet verder kom als "stop er maar prednison in" niet op schiet. Dan zit je nu zeker beter. Ik hoop dat Tannetje snel terug is en je die nosodes kan sturen! En zo niet en je wilt niet langer wachten, kun je misschien Dr. Schellingerhout bellen, die heeft ze ook.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2932629
Dank je wel. De nosodes zijn al besteld, die komen vandaag binnen. Ik voel me goed bij de dierenarts waar ik gister ben geweest, maar ben waarschijnlijk te ongeduldig at betreft verbetering zien bij mijn hond.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door