Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2932069
Horen de slijmvliezen van het oog van de kat en de gehemelte minder rood te zijn als bij een hond? Het viel me ineens op..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2932095
Geen idee of het bleker hoort te zijn dan een hond (heb namelijk geen ervaring met honden) maar een bleek tandvlees/gehemelte kan duiden op bloedarmoede ;)
Door Roosj
#2932100
dinky89 schreef: Geen idee of het bleker hoort te zijn dan een hond (heb namelijk geen ervaring met honden) maar een bleek tandvlees/gehemelte kan duiden op bloedarmoede ;)
Hoe lopen ze dat op? Ze krijgt gewoon kvv en bar met visolie en cranberrie poeder.

Bedenk me net dat het ook aan de go kan liggen. Ze krijgt het nog omdat het bijna op is. Dan komt het niet meer. Heb nog 1 stukje. Ze reageert er slecht op met oa stinken uit de bek.
Toen mijn hond het kreeg stonk ze ook uit haar bek, was bleek en had groene troep uit haar ogen.

Ik zal eerst daar eens mee stoppen.
Door Roosj
#2932103
Er zijn overigens wel meer dingen die dat kunnen veroorzaken, maar ik vermoed het voer.

Maar ik ben dus benieuwd hoe de normale kleur hoort te zijn. Bij mijn andere kat kan ik haar bek niet open trekken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2932104
Dit is de beste foto die ik zo kon vinden van mijn eigen poes waarop in elk geval wat tandvlees te zien is:
Afbeelding
Verder wel gaapfoto's maar daarop is niet echt tandvlees/gehemelte te zien.

Er is inderdaad hele waslijst wat de oorzaak zou kunnen zijn van bloedarmoede/anemie.
Door Martine-Tom
#2932116
Hier bij de 2 katten ook bleker tandvlees dan bij de hond, beiden hebben onlangs volledig bloedonderzoek gehad en daar kwam niks uit dus het zal wel goed zijn dan  :)
Door Roosj
#2932117
Dat lijkt idd bleker als bij een hond. Ik denk dat ik weer spoken zag ;)

Ik kijk normaal nooit in haar bek, maar ze kwam zo lekker kroelen, dat ik het ineens kon zien :)
Door Roosj
#2932118
Martine-Tom schreef: Hier bij de 2 katten ook bleker tandvlees dan bij de hond, beiden hebben onlangs volledig bloedonderzoek gehad en daar kwam niks uit dus het zal wel goed zijn dan  :)
Tnx! :)
Door Roosj
#2932123
Martine-Tom schreef: 'Hier was Freud maar een mini maar qua kleur is er niks veranderd:
Afbeelding

Afbeelding
Die onderste lijkt lichter als de bovenste foto.

Ik denk dat het of gelijk is aan de bovenste of iets lichter.
Door Martine-Tom
#2932129
IRL is het meer zoals de onderste, bij de bovenste zie je vooral veel tong  ;D
Het varieert wel wat hoor, net als zijn neusje overgens, die kan van spierwit naar helder roze gaan  :)
Maar zoals ik al zei, hij heeft echt net een breed bloedonderzoek gehad en alles was prima in orde :)
Door Roosj
#2932134
Martine-Tom schreef: IRL is het meer zoals de onderste, bij de bovenste zie je vooral veel tong  ;D
Het varieert wel wat hoor, net als zijn neusje overgens, die kan van spierwit naar helder roze gaan  :)
Maar zoals ik al zei, hij heeft echt net een breed bloedonderzoek gehad en alles was prima in orde :)
Dan zou het wel nog 1 ding kunnen zijn, wat ik weet. Dat is een te veel aan afvalstoffen. Drib heeft dat namelijk. Zij zit nu op een detox kuur.
Door Martine-Tom
#2932207
Roosj schreef: Dan zou het wel nog 1 ding kunnen zijn, wat ik weet. Dat is een te veel aan afvalstoffen. Drib heeft dat namelijk. Zij zit nu op een detox kuur.
Als dat zo zou zijn zou je verwachten dat bijvoorbeeld de nieren of lever het zwaar hebben en dat zou je in die waardes terug moeten zien, en dat is bij Freud totaal niet aan de orde geweest, enige wat afweek waren de eosinofielen, en zelfs dat marginaal, de da gokte op wormen besmetting en hij is ontwormd...2e test was volledig normaal dus het zal idd wormen zijn geweest.
Maar Freud en Doki hebben het beiden al hun hele leven, Freud kwam hier met 8 weken en moest nog afgespeend worden, dus het lijkt me echt stug dat het iets bijzonders is. Net Bami ff bij zijn lurven gegrepen en die heeft hetzelfde wat lichtere tandvlees. Ik denk echt dat het normaal is voor katten  ;)
Door Roosj
#2932282
Martine-Tom schreef: Als dat zo zou zijn zou je verwachten dat bijvoorbeeld de nieren of lever het zwaar hebben en dat zou je in die waardes terug moeten zien, en dat is bij Freud totaal niet aan de orde geweest, enige wat afweek waren de eosinofielen, en zelfs dat marginaal, de da gokte op wormen besmetting en hij is ontwormd...2e test was volledig normaal dus het zal idd wormen zijn geweest.
Maar Freud en Doki hebben het beiden al hun hele leven, Freud kwam hier met 8 weken en moest nog afgespeend worden, dus het lijkt me echt stug dat het iets bijzonders is. Net Bami ff bij zijn lurven gegrepen en die heeft hetzelfde wat lichtere tandvlees. Ik denk echt dat het normaal is voor katten  ;)
Dat is waar.

Jij bent vast dol op Chinees eten ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door