Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2928573
Heeft er hier iemand al ervaring met Broadline voor katten?
Het zou helpen tegen vlooien ,teken ,maar tevens ook ontwormen.

Ik overweeg om dit te gaan geven aan mijn 2 schuwe buitenkatten,die 's nachts in de schuur verblijven.
Ze vangen veel muizen,sommigen blijven  ook half opgevreten liggen.
Met dit warme weer komen daar ook vliegen op af.

De katten zijn moeilijk te pakken,maar ik wil ze toch behandelen tegen teken,vlooien en ontwormen.
Een pil krijg ik er niet in.Ook niet als ik het maal en in hun barfhap verstop.
Ik moet wel wat doen want 1 van de 2 heeft teken en wormen.
Op een vlooienplaag zit ik ook niet te wachten.

Broadline is een spot-on middel.Dat zou me nog wel kunnen lukken om toe te dienen.
Werkzame stoffen: Fipronil,Methoprene,Eprinomectin en Praziquantel.

Zou dit niet te heftig zijn om tegelijk toe te dienen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2928790
Van katten heb ik geen verstand. Als ik mijn paarden praziquantel moet geven ben ik daar niet blij mee, ik vind dat echt serieus (goedwerkende) rotzooi. Samen met dat andere is het heftig, ja. Maar een wormbesmetting is dat ook, en als dit de enige manier is om iets toe te dienen zou ik er voor kiezen.
Door Fido
#2930995
De Fipronil is de werkzame stof tegen teken = Frontline dus geen nieuw middel.
De werkzaamheid van Frontline is omstreden. De klanten van onze praktijk vinden het niet werken, Frontline zelf zegt dat dat onzin is.

Het is een reden geweest dat wij het niet opnemen in onze praktijk broadline.
En ja het is wel heel veel tegelijk. En braken na toediening is een grote kans op.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2931816
Fido schreef: De Fipronil is de werkzame stof tegen teken = Frontline dus geen nieuw middel.
De werkzaamheid van Frontline is omstreden. De klanten van onze praktijk vinden het niet werken, Frontline zelf zegt dat dat onzin is.

Het is een reden geweest dat wij het niet opnemen in onze praktijk broadline.
En ja het is wel heel veel tegelijk. En braken na toediening is een grote kans op.
Ik heb het inmiddels toegediend,nu 4 dagen geleden.
De reden om het toch toe te dienen was dat ze weer 4 muizen hadden gevangen die door het warme weer vliegen aantrokken.
1 van de 2 had een paar teken onder de staart die ik er niet uit kreeg,erg lastig te pakken. :-X
De andere was nogal mauwerig en kon haar draai niet zo vinden.

Ze hebben beiden na toediening ruim 36 uur een plakkerige vacht gehad ,maar waren verder wel aktief en vrolijk.
Beide katten hun buikomvang is nu voor de helft minder.
Ontlasting heb ik van 1tje gezien,er zaten witte korreltjes in.

1 van de 2 heeft na ruim 2 dagen wat (haarballen) gebraakt en hun grasconsumptie nam ook toe.

Nu is alles weer rustig ,met beide katten gaat alles goed.

Het was zeker veel tegelijk ,dat is waar.Deze katten zijn nog iets te schuw om te pakken voor diverse behandelingen.
Vandaar toch maar deze 4 in 1 behandeling voor deze ene keer.

Een volgende keer ga ik zeker andere middelen toepassen ,hun vertrouwen moet iets groter worden voor ik dat kan doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2931844
Daantje schreef: Ik heb het inmiddels toegediend,nu 4 dagen geleden.
De reden om het toch toe te dienen was dat ze weer 4 muizen hadden gevangen die door het warme weer vliegen aantrokken.
1 van de 2 had een paar teken onder de staart die ik er niet uit kreeg,erg lastig te pakken. :-X
De andere was nogal mauwerig en kon haar draai niet zo vinden.

Ze hebben beiden na toediening ruim 36 uur een plakkerige vacht gehad ,maar waren verder wel aktief en vrolijk.
Beide katten hun buikomvang is nu voor de helft minder.
Ontlasting heb ik van 1tje gezien,er zaten witte korreltjes in.

1 van de 2 heeft na ruim 2 dagen wat (haarballen) gebraakt en hun grasconsumptie nam ook toe.

Nu is alles weer rustig ,met beide katten gaat alles goed.

Het was zeker veel tegelijk ,dat is waar.Deze katten zijn nog iets te schuw om te pakken voor diverse behandelingen.
Vandaar toch maar deze 4 in 1 behandeling voor deze ene keer.

Een volgende keer ga ik zeker andere middelen toepassen ,hun vertrouwen moet iets groter worden voor ik dat kan doen.
Beter 1 keer zo, dan hun vertrouwen nu zo verprutsen dat je ze nooit meer fatsoenlijk kan behandelen in de toekomst! Goed gedaan!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door