Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TMG1961
#2931586
Ik ben aan het denken om in de achterdeur een kattenluik te plaatsen. Het is een kunststof deur. Wie heeft ervaring met een luik en zo ja welk luik en wat zijn jullie ervaringen. Het zal een groter luik worden aangezien Noppie niet echt klein en sierlijk is uitgevallen  :biggrin2:

Het luik moet minstens 18 cm breed zijn anders zit ie vast  ;D
Laatst gewijzigd door TMG1961 op ma 26 mei 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#2931595
Ik heb hier al 22 jaar een Pet Mate kattenluik. Okee, het is niet nieuw meer...anti-wind-flapje van het deurtje is er al lang af, het afdekkapje valt er regelmatig vanaf etc. etc. Maar hij doet ut nog steeds en heeft z'n geld goed opgebracht.
Er gaat een nieuwe komen met chiplezer. In verband met buurtkatten. Maar anders bleef deze nog lekker zitten  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2931597
Ik heb zo'n chipding....volgende ronde zou ik daar niet meer voor kiezen. Voor het volledig afsluiten zit ie op 1 palletje vast, Freud heeft uitgedokterd hoe hij hem dan alsnog open kan krijgen...Bami inmiddels ook, Doki mist gelukkig het geduld om dat soort dingen uit te vogelen  :biggrin2:
En andere katten komen er ook gewoon doorheen, nu kan het niet meer natuurlijk maar toen mijn tuin nog niet dicht zat ging een vreemde kat voor het luik zitten, de mijne werden dan boos en gingen aan de binnenkant van het luik, ze kwamen dan dichtbij het registratie dingen dan floepte het luik open en kwam de vreemde kat gewoon in huis.

Maar vooral het open kunnen breken als ie afgesloten is vind ik een groot, groooooooooot minpunt!
Door - pien -
#2931606
Ow ja...dus eigen katten laten vreemde kat binnen...kweenie of de mijne dat doen, het zijn best schijtbakken, ik denk dat ze ver van het luikje blijven als er een vreemdeling voor zit  ;D
En er zijn 2 'soorten/merken' van die chipdingesluikjes...allebei met hun voor- en uiteraard nadeel  ::) Ik heb er al 1: staat hier in het klompenhok te  wachten tot achterbuurman het ding kan installeren...
Door Anne in Zweden
#2931609
TMG1961 schreef: Ik ben aan het denken om in de achterdeur een kattenluik te plaatsen. Het is een kunststof deur. Wie heeft ervaring met een luik en zo ja welk luik en wat zijn jullie ervaringen. Het zal een groter luik worden aangezien Noppie niet echt klein en sierlijk is uitgevallen  :biggrin2:

Het luik moet minstens 18 cm breed zijn anders zit ie vast  ;D
Als je nou zorgt dat ie vast komt te zitten terwijl ie naar buiten gaat, ben je ook meteen van het gemauw binnen af! ;D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2931614
Anne in Duitsland schreef: Als je nou zorgt dat ie vast komt te zitten terwijl ie naar buiten gaat, ben je ook meteen van het gemauw binnen af! ;D
*Veegt spetters van scherm*  ;D ;D ;D
Door Lil
#2931630
alleen een luik kopen dat je afsluit door een plaat ervoor te schuiven. Alle andere systemen mollen ze.  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door