Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2930291
Wie komt er met zijn/haar labrador(s) op 1 juni naar de show in Bennekom?
Ik hoop er ideetjes op te kunnen doen voor "ooit"  weer een toekomstig labje, welke hond en fokker spreekt me aan.

Hebben jullie ook tips, ik zie dan de labradors daar wel lopen, maar weet niet welke hond er dan geshowt word, natuurlijk kan ik erop af lopen(achteraf) en vragen maar misschien hebben jullie nog wel betere/andere tips?
Kan ik bv een showboekje aanvragen of is dit alleen voor de mensen die showen?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2930338
[quote="MargaS"]
Wij gaan niet i.v.m. de babies, maar je kunt op het secretariaat een catalogus kopen.
[/quote]

Ja dat snap ik dat je wel wat anders te doen hebt, ik ga daar genieten van alle labjes, jij  mag het lekker thuis doen van je grote en kleine labs.
Ik ben vroeger wel eens vaker naar de show van nlv geweest, maar op het moment dat ik al die schuddekonten zie, zie ik verder niks  8), uhhhh secretariaat, misschien hele stomme vraag, die is er daar op het veld ergens?  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2930356
MargaS schreef: Bordjes volgen? ;D
Meestal wordt het aangegeven als je het terrein oploopt.
8) Dat zeg ik labradorblindheid, zie verder niks anders  :biggrin2:
Door *Marieke*
#2930438
Monique77 schreef: Wij gaan kijken !
En hopen met het volgende labje eens een showtje te kunnen gaan lopen  :biggrin2:
Over een jaartje mag je Quincy in de veteranenklasse voorbrengen als je wilt :whistling:
Door toscak
#2930519
Er gewoon op af lopen als je iets leuks ziet en uiteraard even een boekje halen. Secretariaat is te vinden bij de 'ingang' aan de zijkant van het veld. Kan niet missen. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2931549
MargaS schreef: Tja, dan wordt het geen boekje ben ik bang. :D
Ik zal mijn man vragen een boekje te scoren(voordat ik hem kwijt ben omdat hij labjes aan het knuffen is  :biggrin2:)
toscak schreef: Ik ben in de puppy klasse met Mackie!
Heel veel succes en nog veel meer plezier. Wat voor kleur is Mackie?
Door toscak
#2931564
Thanks!
Mack is zwart en ik denk de grootste in zijn klasse, de dag erna wordt hij namelijk 9 maanden en hoort hij niet meer thuis in de puppyklasse ;)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2934940
toscak schreef: Ik ben in de puppy klasse met Mackie!
En.... hoe is het gegaan?
Ik heb een heleboel labjes gezien, maar wist mack zijn stamboomnaam niet, thuis gekeken met het showboekje (ja ja is gelukt zonder bordjes te vinden  8)), en vond toen zijn naam, maar weet niet wat hij gedaan heeft op de show.

Wat een verschil aan labradors waren er weer, ieder zijn smaak natuurlijk, maar er waren er toch een aantal waarvan wij zoiets hadden van uhhh is dit een labrador. Ik hou meer van de engelse/show type, maar zelfs voor de type werklijn waren ze meer hazewindhond dan labrador.
Jachtshow proberen te kijken, helaas voor een newby was er weinig te zien, stond je er te ver vanaf om het te kunnen volgen, een hond waarvan je het kopje in het water ziet in de verte, of op een andere  plek de hond die bij zijn baas met z'n apport komt, allemaal knap maar er is zoveel meer te zien.
Maar wat heb ik weer genoten van al die schuddekonten, leuk om te zien hoe sommige lekker stout zijn, baasje ziet het toch niet die is te druk om de concurrenten in de gaten te houden, of als ik nu op jouw schoot klim, vind jij me lief, maar ben ik dichter bij die hond die achter je staat. Het leuke en lieve spelen van sommige, maar ook zien dat er honden zijn die niets snappen van persoonlijke zone, of hondengedrag. Helaas ook baasje gezien waarvan mijn haren omhoog gingen staan, eentje was zo erg dat ik op het punt heb gestaan om naar hem toe te lopen en te zeggen nog 1x en ik bel de dierenpolitie, wat een  :-X
Een teefje had buiten de showkring ons opgezocht en was lekker tussen ons in gaan liggen, had alle ruimte bij haar vrouwtje maar verkoos om tussen ons in te gaan liggen, ik kroelde met haar, zij lag te genieten, na een poosje stopte ik, en ze bleef lekker relaxed liggen, ineens had het vrouwtje het door dat haar hond los was en niet meer bij haar lag(ze zat overigens bij ons op het bankje), en baasje kon het niet waarderen dat haar hond niet bij haar wilde blijven liggen, dus werd met ferme hand terug getrokken, ookal wilde de hond liever tussen ons in bllijven liggen en zeiden wij laat maar liggen hoor wij hebben er geen last van. Met een, ja maar iedereen vind ze zo ontzettend mooi(ze had er twee), dus straks word ze meegenomen, mevrouw staarde ons flink aan, trok hond nog meer naar haar toe en is weggelopen, ik dacht prettige dag verder ::).

Een aantal labjes gezien die ik qua bouw mooi vond, uiteindelijk ook naar eentje toegelopen die ik zo een mooie uitstraling en bouw vond dat ik naar de showster ben toe gegaan, bleek het de fokster zelf te zijn, fijn gepraat, aardig wat info gekregen. het is in ieder geval een fokster die ik in de gaten ga houden, en waar we in de toekomst verder kennis mee kunnen gaan maken.
Staan er nu 2 foksters in mijn favo lijstje die ik ga volgen.  :biggrin2:
Door toscak
#2934962
Extreme schreef: En.... hoe is het gegaan?
Ik heb een heleboel labjes gezien, maar wist mack zijn stamboomnaam niet, thuis gekeken met het showboekje (ja ja is gelukt zonder bordjes te vinden  8)), en vond toen zijn naam, maar weet niet wat hij gedaan heeft op de show.

Wat een verschil aan labradors waren er weer, ieder zijn smaak natuurlijk, maar er waren er toch een aantal waarvan wij zoiets hadden van uhhh is dit een labrador. Ik hou meer van de engelse/show type, maar zelfs voor de type werklijn waren ze meer hazewindhond dan labrador.
Jachtshow proberen te kijken, helaas voor een newby was er weinig te zien, stond je er te ver vanaf om het te kunnen volgen, een hond waarvan je het kopje in het water ziet in de verte, of op een andere  plek de hond die bij zijn baas met z'n apport komt, allemaal knap maar er is zoveel meer te zien.
Maar wat heb ik weer genoten van al die schuddekonten, leuk om te zien hoe sommige lekker stout zijn, baasje ziet het toch niet die is te druk om de concurrenten in de gaten te houden, of als ik nu op jouw schoot klim, vind jij me lief, maar ben ik dichter bij die hond die achter je staat. Het leuke en lieve spelen van sommige, maar ook zien dat er honden zijn die niets snappen van persoonlijke zone, of hondengedrag. Helaas ook baasje gezien waarvan mijn haren omhoog gingen staan, eentje was zo erg dat ik op het punt heb gestaan om naar hem toe te lopen en te zeggen nog 1x en ik bel de dierenpolitie, wat een  :-X
Een teefje had buiten de showkring ons opgezocht en was lekker tussen ons in gaan liggen, had alle ruimte bij haar vrouwtje maar verkoos om tussen ons in te gaan liggen, ik kroelde met haar, zij lag te genieten, na een poosje stopte ik, en ze bleef lekker relaxed liggen, ineens had het vrouwtje het door dat haar hond los was en niet meer bij haar lag(ze zat overigens bij ons op het bankje), en baasje kon het niet waarderen dat haar hond niet bij haar wilde blijven liggen, dus werd met ferme hand terug getrokken, ookal wilde de hond liever tussen ons in bllijven liggen en zeiden wij laat maar liggen hoor wij hebben er geen last van. Met een, ja maar iedereen vind ze zo ontzettend mooi(ze had er twee), dus straks word ze meegenomen, mevrouw staarde ons flink aan, trok hond nog meer naar haar toe en is weggelopen, ik dacht prettige dag verder ::).

Een aantal labjes gezien die ik qua bouw mooi vond, uiteindelijk ook naar eentje toegelopen die ik zo een mooie uitstraling en bouw vond dat ik naar de showster ben toe gegaan, bleek het de fokster zelf te zijn, fijn gepraat, aardig wat info gekregen. het is in ieder geval een fokster die ik in de gaten ga houden, en waar we in de toekomst verder kennis mee kunnen gaan maken.
Staan er nu 2 foksters in mijn favo lijstje die ik ga volgen.  :biggrin2:
Oeh spannend, ben benieuwd welke fokkers!

Mack heeft het echt super goed gedaan. Hij heeft een 2 Veel Belovend gekregen in een sterke puppyklasse, vandaag is hij 9 maanden en hoort dan dus in de jeugdklasse. Vond het wel spannend omdat hij misschien een beetje te groot zou zijn voor die klasse. Goed uitgepakt gelukkig!
Wat jammer van dat teefje :(

Wat een verschil he? Tussen de lijnen. Persoonlijk vind ik de showlijn ook mooier, maar ik moet ook wel toegeven dat een showlijn bij lange na niet zo werkt als een jachtlijn. Wat een prachtig werk kunnen die laten zien zeg!

Hier nog een paar foto's van Mack, wellicht herken je hem.

Afbeelding

Ik moest de dag goedmaken met Mack, maar gelukkig had de NLV een mooi stukje om te apporteren afgezet  :D
Afbeelding
Afbeelding

En bijna de hele familie was er. 2 broers, mams, 1 zusje en Mack
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2935067
Tosca van de stand foto herinner ik mij niets, maar zeker wel dat hij met een dummy bezig was, ik zag denk ik hem lopen met die konijnenbonten dummy en stond te kijken met een grijns want wat een lol straalde hij uit.
Wat leuk dat zijn familie er ook was, het is ook helemaal niet te zien dat ze familie van elkaar zijn.
Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben met Mack van de show als ik van vele schuddekonten die ik gezien heb.
En ja als je het verschil ziet tussen de werkhonden type's en de show honden mbt het werken daar zit zeker veel verschil tussen, ik begrijp ook best dat als je echt alleen wilt werken met je hond dat je een andere keus maakt, dan wij zouden doen, dit zie je bij andere rassen ook.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door