Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naat
#2931016
Ik heb nu allemaal porties gemaakt voor 30 dagen. Elk portie bevat wat alle honden op 1 dag moeten hebben.
Echter loop ik tegen problemen aan met het ontdooien en daarna voeren.

Ik weeg de groente af voor 1 dag, gooi het in de blender, daarna in een zakje en gaat het de vriezer in.
Per dag gebruik ik dus 1 zakje voor alle honden.

Alleen kan ik het niet meer onder de honden verdelen. Als het ontdooid is, is het veel minder qua gewicht en dan blijft ook nog eens een deel in het zakje achter waardoor ik nog minder heb om te verdelen.

Hoe doen jullie dat?
Door Annemarie Rijnveld
#2931020
Ehmmm, ik woog de groente af nà het blenderen, ik heb de indruk dat het gewicht dan al minder is dan het originele produkt.

En ik haalde de groentes bevroren uit het zakje, dan blijft er ook niets achter.
Door Shanti en co
#2931081
Ik vries de gemalen groenten in in siliconen muffinvormpjes (zo'n 100g past er in) en wanneer ze bevroren zijn haal ik de vormpjes eraf en gaat alles in een zak waar ik dan elke keer een "muffin" uit haal. Zo kost het geen plastic en verlies ik ook geen groente bij het ontdooien.  :)
Gebruikersavatar
Door Naat
#2931407
Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb  ::)
Ik ga van die muffin bakjes inkopen  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2931517
Naat schreef: Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb  ::)
Ik ga van die muffin bakjes inkopen  :)
Ik heb ze ook, en ik gebruik ze nooit.
Er kunnen 6 vormpjes worden gemaakt, en ze nemen een hoop plek in de vriezer in, die ik niet heb als er pas geleverd is. Als je voor 30 dagen wil maken heb je veel vormpjes nodig of moet je veel wisselen. Ik vind het een heel gedoe met die dingen. Ik heb bij de slager in de buurt 30 bakjes gekocht waar ze soepballetjes in verkopen. Je kan ze netjes leegmaken en het scheelt een hoop plastic.
Afwegen doe ik niet meer. Ik heb 1 keer afgewogen en gekeken welke lepel ik nodig had om ongeveer aan de hoeveelheid in een bakje te scheppen.
Door Shanti en co
#2931679
Ik gebruik daarom de losse muffinvormpjes, die zet ik op een klein dienblad (heb je niet al de nutteloze ruimte tussen de vormpjes in) en dat gaat de vriezer in. Het kan er altijd de volgende dag al weer uit dus ik heb er nooit last van.
Maar ik maak ook nooit voor 30 porties, Shanti krijgt 4x per week groente en ik maak 3-12 porties per keer, afhankelijk van wat we allemaal aan groente hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#2931909
Afwegen na het pureren en ik doe de mix dan in kleine diepvriesbakjes (goedkope lage vierkante bakjes van de blokker of zo). Makkelijk stapelen in vriezer. Daar kan je alles uitschrapen tot de laatste kruimel. Geen natte zakjes en geen plastic afval.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2932044
Ik heb net bij de Action bakjes gekocht. 3 voor € 0,99
0,75 liter per bakje. Kan tot -30 graden en +100 graden. Met goede deksels.

Meteen 30 stuks meegenomen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door