Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2931338
Ik gebruik altijd de deo-spray van Tasman. Dat is een spray met etherische oliën o.a. Eucalyptus, Rozemarijn, Lavendel, Teatree en nog een paar andere plantenextracten.
Als ik met de honden naar de bossen ga, spray ik ze van tevoren hiermee in. Vinden ze niet erg leuk, maar het helpt hier super tegen de teken en het is niet giftig.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er wel altijd nog wat extra teatree aan toevoeg, omdat er hier altijd héél veel teken zitten, dus neem ik het zekere voor het onzekere. Als we terug zijn, kijk ik ze voor de zekerheid altijd nog even na, maar eindelijk vind ik dan nooit wat, terwijl 10 teken per hond weinig is als ik ze niet in spray.
#2931551
Hier de seresto. Volgens de gebruiksaanwijzing werkt ie binnen 2-3 dagen geloof ik en dat was duidelijk merkbaar vorig jaar! Op een gegeven moment kwamen we thuis en lag de hele keuken vol met dooie teken  :o ongelooflijk hoeveel er in Gijs zijn vacht zaten terwijl we het niet door hadden...
#2931918
pike schreef: Scalibor werkt hier perfect.
Scalibor werkte hier in eerste instantie ook altijd perfect,maar heb het idee dat ook teken resistent worden van de scalibor,want op een gegeven moment na 3 tot 4 jaar gebruik,zat Radja vol met teken ondanks gebruik Scalibor. Ook later kreeg ze van die band jeuk!
#2931973
Radja schreef: Scalibor werkte hier in eerste instantie ook altijd perfect,maar heb het idee dat ook teken resistent worden van de scalibor,want op een gegeven moment na 3 tot 4 jaar gebruik,zat Radja vol met teken ondanks gebruik Scalibor. Ook later kreeg ze van die band jeuk!
Hmm dat is toch vreemd, bij resistentie zou iedereen daar toch last van moeten hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door