Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door KingCharlie
#2926305
Hallo allemaal,

Ik wilde voor Charlie graag de maag compositum bestellen om in te zetten bij zijn spijsverteringsproblemen, maar er blijkt hop te zitten in de maag compositum en nu lees ik op het internet dat hop giftig zou zijn voor honden.. :( Iemand die hier meer over weet?

- Hop
Voor de zeldzame hobbyist die zelf zijn bier wil brouwen; het afval van het brouwen dat hop bevat is giftig voor honden. Deze dieren krijgen een zeer hoge lichaamstemperatuur (vaak meer dan 41°C), buikpijn en rusteloosheid. Zonder intensieve zorg zullen alle dieren overlijden, met intensieve zorg is er een kans de hond het overleeft.


http://www.dierenklinieknuenen.nl/vergiftigingen.html
Door Lizzy
#2926319
Volgens mij is het een goed idee om contact op te nemen met de Groene Os. Laat zij maar uitleggen hoe dat zit. Ze stoppen het ook in Rust Compositum.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2926332
Ze vinden avocado ook giftig.

Maar zo het stukje lezende denk ik even dat afval van brouwen waar hop inzit wat anders is dan hop wat uit een supplementenpotje komt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2926451
Interessant artikel. Lijkt me duidelijk een geval van...een beetje kan doeltreffend zijn, een grote hoeveelheid is giftig. Zoals bij veel stoffen (zoals b.v. knoflook of een rimadyltje) het geval is. Ik zou dus gerust een supplement geven waar hop inzit, maar geen restant van mijn bierbrouwerij waar ook hop in zit, of tuinbemestingspellets ect.
Door Lil
#2931252
Hier een hond die nog steeds leeft na al maanden gebruik van maagcompositum.

Knoflook mag je ook niet geven volgens de da  ;)
Toch kan het heel gezond zijn, ik ben er wel heel voorzichtig mee, dat wel.
Gebruikersavatar
Door RidgeRiba
#2939611
PUUR Maag is een heel goed supplement, ik geef het aan mijn Ridgeback met maagproblemen, bij hop staat het volgende: )  verbetert de spijsvertering en eetlust en werkt ontspannend. Hop bevat flavonoïden als quercetine, quercitrine, kaempferol, astragaline en rutine; chalconen, harssoorten met bitterzuren (15-25%) waaronder zachte en harde harsen (lipofiel en hydrofiel) met humulonen, lumulonen, lupulonen, 2-methyl-3-butenol; looistoffen (2-4%), etherische oliën (0.3-1.0%) met meer dan 100 geïdentificeerde componenten met humuleen; looistoffen, fenolzuren en oestrogene componenten. Deskundigen kennen aan hop sedatieve, slaapwekkende en lokaal bacteriostatische eigenschappen toe. In dierstudies toonden wetenschappers een antibacteriële werking aan tegen grampositieve bacteriën welke zij toeschreven aan humulon en lupulon. Eveneens werken deze componenten fungicide tegen schimmels en gisten, al blijken de bitterzuren hierin krachtiger te zijn. Ook flavonoïden bezitten fungicide eigenschappen en werken antibacterieel, terwijl 2-methyl-3-buten-2-ol (eveneens een bitterzuur) krachtig spasmolytisch (op glad spierweefsel), sedatief en rustgevend werkt. Ik heb het nagevraagd en de hoeveelheid in dit supplement is beslist niet gevaarlijk!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door