Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Greece
#2931019
Nou, puppemans is gearriveerd sinds gisteren. Ik heb hem cold turkey overgezet op kvv. Hierop moet hij errug kauwen :) maar hij lust het graag.
Na zijn eten krijgt hij nog wat water. Ik zet bewust geen bakje continue neer anders blijft hij drinken. Zit nog geen rem op. ;D
Maar ik kan mij totaal niet herinneren hoe dat met mijn vorige honden ging. Geen idee hoe hun drinkpatroon was, komt bij dat toen nog brokken werden gevoerd.
Ik wil natuurlijk geen klotsende, doorlopend plassende pup maar hij moet ook geen tekort krijgen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2931021
Gefeliciteerd met pupje!!

Kende hij water drinken bij de fokker?
Pippa had bij de fokker geen water tot haar beschikking. Al het eten kreeg een plens water en ze dronken nog een melkpapje. Ik heb haar dus wel moeten leren om niet de bak leeg te drinken. Ging redelijk snel. En vooral geen water neer zetten als ze eigenlijk moet eten  :D dan gaat het gelijk op  ;D
Door Greece
#2931033
Hij heeft bij de fokker ook water leren drinken.
Het water krijgt hij na het eten, misschien beter om dat wat later te geven.
Heb ergens gelezen dat 30 a 60 ml per kg lichaamsgewicht gedronken mag worden.
In kvv zit natuurlijk ook nog vocht maar dat is niet echt veel.
Door Lizzy
#2931048
Als je pup afgespeend is op brok, dan kan het best zijn dat hij nu nog drinkt wat hij gewend was. Dat moet vanzelf over gaan. En als dat niet met een paar dagen gesettled is, zou ik ook wel even contact opnemen met je dierenarts.

Heb je enig idee hoeveel hij nu drinkt? Misschien moet je dat even meten.
Door Greece
#2931053
Ik heb nu een glas met 150 gr water klaargezet. Dit wil ik verdeeld over de dag gaan geven.
Dan weet ik hoeveel hij binnenkrijgt, ik ben dan van 60ml per kg lichaamsgewicht uitgegaan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2931078
Hier hetzelfde gehad. Nelson kreeg een bak water en vond dat die leeg moest haha.
Nu krijgt hij pas water een kwartier na het eten. Eerst gewoon een bodempje, en als hij is uitgelebberd vul ik de bak bij als meneer naar buiten is. Zeker met dit warme weer wil ik wel dat hij kan drinken als hij wil.

Om 20.00 uur 's avonds gaat zijn water weg.
Door Martine-Tom
#2931120
[quote="Rosalie"]
Hij heeft bij de fokker ook water leren drinken.
Het water krijgt hij na het eten, misschien beter om dat wat later te geven.
Heb ergens gelezen dat 30 a 60 ml per kg lichaamsgewicht gedronken mag worden.
In kvv zit natuurlijk ook nog vocht maar dat is niet echt veel.
[/quote]Vergis je niet hoor, vlees heeft aardig wat vocht, 30 tot 60% als ik me niet vergis, dus als je 100 gram kvv voert zit je zomaar al aan 50ml vocht.
Door Tapas
#2931130
Ook niet vergeten dat het een teken van stress kan zijn. Niet zo gek in dit geval, sinds gisteren bij je .... veel veranderingen, dus een beetje stress  ;)
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2932039
Weet je dat ik daar nog nooit bij stil heb gestaan ?  Onze eerste lab (start op brokken later KVV) dronk best veel. Yara (onze bruine prinses ) drinkt nog geen bak per dag aan water. Toen ze drachtig was dronk ze wel relatief veel. Puppenkind heeft bij fokker wel bak water staan maar voor zover ik heb gezien drinken ze daar pas na het eten  Ik heb thuis altijd water staan eigenlijk.  Ik zal het eens in de gaten houden.  Dank
Door TMG1961
#2934110
Pixie dronk toen ik haar net had ook best veel, na een tijdje is dat vanzelf minder geworden. Sinds ze barft drinkt ze amper iets en van begin nov tot begin april drinkt ze helemaal niets, dus 5 maanden echt geen druppel water.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door