Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2930951
Welke keukenmachine of maalmolen gebruiken jullie om een groente mix te maken? Hoe lang achtereen kan hij werken zonder de moter op te blazen?

De mijne is 6 maanden en de moter is opgeblazen. Hij was beneden de 100 euro en 1000 watt..

Ik maak altijd meerdere mixen in 1x. Ongeveer 6 kilo tegelijk.

Als ik de mogelijkheid krijg om een nieuwe te kiezen, wil ik graag weten waar ik op moet letten. Ik dacht dat het wattage aan zou geven hoe degelijk een machine is, maar blijkbaar niet..
Door Anne in Zweden
#2930964
Ik heb even de andere kant op gekeken toen ik mijn creditcardgegevens intikte en op 'betalen' klikte en ben sindsdien de gelukkige bezitter van een Vitamix. Die heeft 2 pk en maalt in no time alles tot moes. Maar ja, daar betaal je dan ook bijna 600 euro voor.
Door Parelridder
#2930973
Roosj schreef: Welke keukenmachine of maalmolen gebruiken jullie om een groente mix te maken? Hoe lang achtereen kan hij werken zonder de moter op te blazen?

De mijne is 6 maanden en de moter is opgeblazen. Hij was beneden de 100 euro en 1000 watt..

Ik maak altijd meerdere mixen in 1x. Ongeveer 6 kilo tegelijk.

Als ik de mogelijkheid krijg om een nieuwe te kiezen, wil ik graag weten waar ik op moet letten. Ik dacht dat het wattage aan zou geven hoe degelijk een machine is, maar blijkbaar niet..
Ik heb de goedkoopste sapcentrifuge die ik vinden kon. Deze is van de Kijkshop, kostte ca. 40 euro. Je moet 'm niet langer dan een kwartier achtereen gebruiken, dan even afkoelen. Als je tussentijds even e.e.a. snijdt of zo, sta je niet te wachten, gaat dit vanzelf goed.
Ik heb ook naar duurdere apparaten gekeken, maar daar stond exact hetzelfde in de gebruiksaanwijzing t.a.v. de duur van 'centrifugeren' achter elkaar, zonder pauze, maakte dus niets uit, behalve aanschafprijs. Ik maak per keer minstens 6 kg. mix.
Door Roosj
#2930979
Mijn eerste sapmachine was een tri star en die blies ik na 1x ook op..
Nu heb ik een Philips. Zon dure, maar dat vind ik niet fijn werken.

600 Euro is mij te ;)
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 25 mei 2014, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2930999
Ik heb pas de Cuisinier All-in-one Blender gekocht. Was in de aanbieding bij de Blokker. Van € 40,- voor € 25,- geloof ik.
Met zachte dingen zoals groente kan je hem max. 1 minuut aanzetten. Maar hij werkt wel super.
Je zal er vast wel langer over doen dan 1 van € 600,- maar dat maakt mij niks uit. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Gemalen groente...
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2931006
Ik heb al 7 jaar een sapcentrifuge van severin. Hoe lang hij achter elkaar kan draaien, weet ik niet; ik snij groente idd tussendoor zodat hij af kan koelen
Door Kim en Casper
#2931080
Ik gebruik nog steeds mijn oude staafmixer... Snij alles klein. Wortels rasp ik net als andere hardere groente en dan in kleine stukjes en de staafmixer erin.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2931310
Ik heb toen ik uit huis ging van mijn oma een moulinex keukenmachine gekregen van ik geloof iets van fl 80,- (gulden dus)
Deze kan je mee raspen, hakken, blenderen etc. Alles doe je in dezelfde kom.

Toen was ik 17 jaar oud. Diezelfde keukenmachine staat hier dus nog steeds in de kast en wordt nog steeds gebruikt.
Inmiddels ben ik bijna 39....  :thumbup: Ik heb nog nooit het mes laten slijpen oid. De kleur is inmiddels geel ipv wit en de symbolen zijn inmiddels totaal vervaagd, maar hij doet het nog steeds prima! Hij heeft oma inmiddels overleefd dus na 22 jaar trouwe dienst hoop ik dat hij nog ff mee gaat  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2931330
Magimix. Die draait alles snel tot moes en hoeft tussendoor niet sf te koelen. Heb hem nu al  jaren in gebruik.
Gebruikersavatar
Door Naat
#2931409
Skyline schreef: Magimix is Idd wel goed, als je de professionele pakt zit je nog beter
Die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen
Wedden dat mij dat in 1 dag lukt  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door