Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2930530
Kent iemand deze winkel/site?
Het zou echt fijn zijn voor Hope, kan hij toch eens snackjes krijgen die net iets anders zijn dan gedroogd spiervlees!

Dit is de site:
http://www.beauzo.nl
Door Anne in Zweden
#2930756
Ik ken het niet, maar als ik de prijzen zo zie, denk ik: zoiets kun je toch ook heel makkelijk zelf drogen? Gehaktballetjes met groente draaien, in de droger en huppakee!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930759
Anne in Duitsland schreef: Ik ken het niet, maar als ik de prijzen zo zie, denk ik: zoiets kun je toch ook heel makkelijk zelf drogen? Gehaktballetjes met groente draaien, in de droger en huppakee!
Ja dat is waar. Toch maar eens een drogertje aanschaffen misschien.
Door Anne in Zweden
#2930790
Hope schreef: Ja dat is waar. Toch maar eens een drogertje aanschaffen misschien.
Dat is natuurlijk altijd een puik idee! :biggrin2: Voor de prijs van 1 kilo gedroogd spul van beauzo heb je volgens mij al een Bohmann-droger!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930858
Anne in Duitsland schreef: Dat is natuurlijk altijd een puik idee! :biggrin2: Voor de prijs van 1 kilo gedroogd spul van beauzo heb je volgens mij al een Bohmann-droger!
Maar ja. Een droger, een kilo vlees en hoeveel houd je dan over aan gewicht?
Plus het snijden (en in de keuken staan is niet de fijnste bezigheid voor mijn lijf...). Een kilo paardenvlees kost toch ook over de drie euro. Maar daar houd ik geen kilo koekjes aan over.
Door Anne in Zweden
#2930862
Hope schreef: Maar ja. Een droger, een kilo vlees en hoeveel houd je dan over aan gewicht?
Plus het snijden (en in de keuken staan is niet de fijnste bezigheid voor mijn lijf...). Een kilo paardenvlees kost toch ook over de drie euro. Maar daar houd ik geen kilo koekjes aan over.
Nee, en datzelfde geldt voor Beauzo, die hebben ook geen kilo grondstof voor een kilo koekjes gebruikt, maar veel meer. Laten we zeggen dat je vijf kilo vers vlees nodig hebt voor 1 kilo gedroogd. Dan betaal jij persoonlijk 5 x 3 euro (even als voorbeeld) = 15 euro. Voor een kilo gedroogd van Beauzo betaal je 36 euro (250 gram paard is 9 €). Die rekenen dus 36 € : 5 kilo = ca. 7 euro de kilo. Twee keer zo veel dus. Als je veel gebruikt maakt van gedroogde trainingssnacks, is een drogertje eigenlijk altijd gunstiger.

Edit: daar komt bij dat Beauzo waarschijnlijk geen perfecte lappen spiervlees gebruikt (het soort lappen waar wij op barfplaats ongeveer 3 euro voor betalen). Op de foto staat paardengehakt, en daar zullen ook de minder mooie stukken doorheen gaan. Als je dat meetelt, betaal je verhoudingsgewijs nóg meer voor de verse grondstof.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 24 mei 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2930897
En daarbij is Hope erg allergisch en weet je nooit hoe ze het maken en of paard niet toevallig tegen kip aan ligt, of dat de trays wel schoon genoeg zijn geweest oid. Als je zelf droogt droog je precies wat je wil, hoeveel je wil, de kwaliteit die je wil...allemaal grote voordelen, zéker bij een allergiehond :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2930929
Martine-Tom schreef: En daarbij is Hope erg allergisch en weet je nooit hoe ze het maken en of paard niet toevallig tegen kip aan ligt, of dat de trays wel schoon genoeg zijn geweest oid. Als je zelf droogt droog je precies wat je wil, hoeveel je wil, de kwaliteit die je wil...allemaal grote voordelen, zéker bij een allergiehond :)
Ja, dat ben ik zeker met je eens!

Het idee is wel leuk en goed te proberen. Vlees door de vleesmolen, groenten er door, of een visje of zo, en drogen maar!
Door Martine-Tom
#2930930
Hope schreef: Ja, dat ben ik zeker met je eens!

Het idee is wel leuk en goed te proberen. Vlees door de vleesmolen, groenten er door, of een visje of zo, en drogen maar!
Je kan er idd ook witvis of sprotjes ofzo op leggen, zalm kan overgens ook maar dat zou ik dan wel in de vriezer bewaren, ik krijg het iig nooit goed droog omdat het zo vet is :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2931582
bovendien, als je zelf een drogertje hebt, dan kun je ook eens wat plakjes appel of andere fruitjes drogen. Heeft Hope ook eens andere lekkere snackjes  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2931811
nova schreef: bovendien, als je zelf een drogertje hebt, dan kun je ook eens wat plakjes appel of andere fruitjes drogen. Heeft Hope ook eens andere lekkere snackjes :)
Nou ja, dat is het punt. Hij is niet meer echt te porren voor puur gedroogde paardenvlees snackjes. En geef hem eens ongelijk, die krijgt hij nu al 3 jaar.
Hij kan gewoon echt nergens tegen. Appels of ander fruit is geheid een drama. Ik zou het ook alleen aandurven met dingen waarvan ik weet dat hij ze hebben kan, en dat is alleen paard, konijn, haas, sardien, andijvie en witlof. Als variatie hebben we wel eens konijnenoren hoor, maar dat is ook hap-slik-weg en ook daar is hij niet meer zo héél dol op. Misschien is gedroogdpaardenvlees met andijvie gewoon eens een andere variatie. Of paardenvlees met het vlees van een sardien.

Want dat gaat ook nog wel, van die gedroogde sardientjes voor katten. Ze stinken een uur in de wind maar ach, hij vind het in ieder geval eens iets anders dan dat gedroogde spiervlees.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2932377
Je kan toch ook konijn drogen? De oren inderdaad, maar ook spiervlees. Ja, het kost wat, maar het maakt het wel leuker.

Vindt hij orgaan ook niet leuker dan spiervlees? Er is best voor redelijke prijzen aan konijn orgaan te komen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2932379
Kaela schreef: Je kan toch ook konijn drogen? De oren inderdaad, maar ook spiervlees. Ja, het kost wat, maar het maakt het wel leuker.

Vindt hij orgaan ook niet leuker dan spiervlees? Er is best voor redelijke prijzen aan konijn orgaan te komen.
Moet je gedroogd orgaan van het menu aftrekken, of mag dat ook als extra?
Anders wordt het goor mijn ouders best ingewikkeld denk ik.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2932591
Ligt er aan hoeveel snackjes je voert. Als ze hem veel snackjes voeren, dan wordt het wat minder. Ik zou dan ook gaan voor hart en long bijvoorbeeld, long heeft weinig voedingswaarde en hart is in mijn idee de minst erge als daar eens wat meer van wordt gevoerd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door