Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Daantje
#2917924
Ik gebruik zelf ook neem-olie voor de honden in een zelfgemaakte spray.
Ik heb nog nooit gehoord van een allergische reaktie op een neemprodukt.

Hoe ziet de evt. allergische reaktie eruit?

Wat geef je precies ?Kan het zijn dat er een ander ingredient in verwerkt zit waar je hond allergisch op reageert?
Door bianca987
#2918087
Ik heb een gevoelige hond en wilde weten of die kans bestaat hiervoor.
Het gaat om de pipetjes van eco-style voor vlooien en teken.
Door Alba
#2919643
Wij gebruiken ook neem-olie tegen teken, ken wel meer die het gebruiken en heb nog geen geluiden van allergieën gehoord.
Door Lil
#2919679
Hier juist hele goede ervaringen met neem.

Ik heb een super allergische hond gehad die de poten helemaal kapot en ontstoken had. Ze had huisstofmijtallergie (en nog andere allergieën) en daarom het huis ontdaan van huisstofmijt dmv neemolie. Haar poten genazen juist doordat ze op die behandelde kussens ging liggen. Denk niet dat het snel een verkeerde reactie zal oproepen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2930589
bianca987 schreef: Ik heb de pipetjes van eco style hier zit margosa extract in.
Heeft hier iemand een ervaring mee?
Margosa = Neem
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2937590
Margosa = inderdaad hetzelfde als Neem.

Let wel goed op dat er echt op de verpakking alle ingrediënten vermeld staan, wellicht staat er alleen werkzame stof neem extract maar wat is dat de 'ondersteunende' stof deze kan alsnog een andere minder gewenste stof zijn. Dan denk je dat de hond reageert op de neem terwijl het wellicht een andere stof is die de reactie veroorzaakt.
Door Eef+Stippels
#2941260
Xindy is ook erg gevoelig, maar ze kan wel tegen neemolie.

Ik maak zelf een spray met neemolie, geranium, tea tree en citronella, in water. Daar spray ik ze mee in en dat werkt goed.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 20 jun 2014, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door