Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2929917
Zou ik kalkoenvlees met pezen kunnen voeren? Of is het beter zonder pezen?

Gr.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2929920
Van die zachte stukjes pees die bv ook wel eens aan een kipfilet zitten kan je best geven. Van die harde taaie dingen krijgen katten niet weg, dus heb je niet zoveel aan.
Heb je anders een foto?
Door Roosj
#2929929
koekje schreef: Van die zachte stukjes pees die bv ook wel eens aan een kipfilet zitten kan je best geven. Van die harde taaie dingen krijgen katten niet weg, dus heb je niet zoveel aan.
Heb je anders een foto?
Het is nog bevroren. Ik heb kalkoendrumsticks waar ik het vlees vanaf schraap. Mijn mes heeft moeite met die pezen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2929932
Hangt er vanaf hoe groot je drumsticks zijn, maar als je mes er al niet doorheen komt, zou ik alleen vlees zonder pezen voeren.
Door Roosj
#2929944
Ok. Tnx. Dat had ik al gedaan, maar dacht als ze het wel kan hebben, heb ik minder werk ;)

Ze zijn rond de 1 kilo ps.
Door Roosj
#2929998
koekje schreef: Als ze zo groot zijn, dan niet in de kat nee. Zulke pezen zijn net staken.
Kan een hond dat wel hebben dan?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2930034
Hangt van het formaat hond af, maar zou ik liever ook niet doen. Vraag het voor de zekerheid in de hondenafdeling, ik ben niet thuis genoeg in wat hond allemaal wel en niet kan hebben.
Door Roosj
#2930061
koekje schreef: Hangt van het formaat hond af, maar zou ik liever ook niet doen. Vraag het voor de zekerheid in de hondenafdeling, ik ben niet thuis genoeg in wat hond allemaal wel en niet kan hebben.
O, dat dacht ik uit je woorden op te maken ;)

Het is een bouvier van 30 kilo.
Door Khari
#2930154
Roosj schreef: O, dat dacht ik uit je woorden op te maken ;)

Het is een bouvier van 30 kilo.
Ik zou het met een bouvier wel aan durven om te proberen, zeker als ik zie wat mijn hond weg werkt die net een slag kleiner is dan een bouvier
Door miik
#2930309
Honden hebben er echt geen moeite mee ! Soms heb ik paardevlees waar nog dikke stuk pees aan zitten, (3x4 cm dik) en de honden vinden het heerlijk om daar op te knagen... Het heeft weinig voedingswaarde dus ik koop het liever niet, maar ik gooi het ook niet weg.
De pezen aan kip of kalkoen en dergelijk zijn voor onze katten ook geen probleem, maar het is net wat ze gewend zijn ;)
Door Roosj
#2930432
Het is wel een oudere kat, dus ik denk dat ik de pezen als extra aan mijn hond voer dan ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door