Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2929955
Onze hond heeft gisteravond gewoon gegeten..(niks speciaals wat ze normaal niet krijgt!) Vanmiddag pas(ongeveer 12 uur later) is dit volledig onverteerd retour gekomen door over te geven..
Ze laat veel boertjes die Onwijs stinken..

Iemand dit al eens meegemaakt?
#2929989
Dotti schreef: Wat bedoel je precies met aangevreten?

De vorm was gewoon compleet. het was wel wat grijzigig van kleur niet meer rood zoals normaal.. snap je een beetje wat ik bedoel?
Het maagzuur is heel agressief en zal binnen no-time gaten veroorzaken in het eten. Lab-rat Kim_S: Hoe zit dat ook alweer?
#2930013
Als het al die tijd in de slokdarm heeft gezeten, zal ze er niet pas 12 uur later last van krijgen, dan had ze wel eerder aan de bel getrokken. Het is mogelijk dat het in de maag heeft gezeten maar dat het niet verteerd is en dat het daarom weer geloosd moest worden. Wat had ze gegeten? Schrokt ze of kauwt ze goed? Hoe is ze verder, anders dan normaal of gewoon d'r happy zelf? Heeft ze gepoept vandaag?
#2930020
Mini's 3-tal schreef: Het maagzuur is heel agressief en zal binnen no-time gaten veroorzaken in het eten. Lab-rat Kim_S: Hoe zit dat ook alweer?
Labrat meldt zich  ::)

Als het een groot stuk vlees was, zal het langer duren voordat het verteert. Gaten komen er niet echt in als het een groot stuk is, het gaat meer laagje voor laagje  ;)

Het duurt zeker wel een aantal uren voordat het vlees verteerd is hoor.
Maar als er na 12 uur echt helemaal niks aan de grootte van het stuk vlees veranderd is, zou ik denken dat het maagzuur niet zuur genoeg is misschien  ??? Dat het niet in de maag geweest is lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou het in de slokdarm zijn blijven steken, 12 uur lang. Kan me niet voorstellen dat een hond daar geen last van heeft dan.

Ik zeg er wel bij dat ik verder geen dierenarts of verterings-deskundige ben hoor, just a labrat  ;)
#2930116
Anne in Duitsland schreef: Wat had ze gegeten? Schrokt ze of kauwt ze goed? Hoe is ze verder, anders dan normaal of gewoon d'r happy zelf? Heeft ze gepoept vandaag?
Vriendlief had eten uit de diepvries gehaald maar die weet niet zo goed wat alles is.. die weet alleen bot/spier/orgaan aan de vorm te herkennen.. t diersoort is een heel ander verhaal:P
aan zijn omschrijving denk ik dat ze kalkoenkarkas heeft gehad, en geit of schapenspier.
Maar ongeacht wat het was.. alles wat in de diepvries ligt krijgt ze minimaal 1 x per 2 weken.

Hij was erbij toen ze moest spugen vanmiddag en hij denkt dat het bot niet retour gekomen is.. maar ik denk.. het bot heeft ze ongetwijfeld goed gekauwd en dat herken hij niet meer als zijnde karkas...?

Bot kauwt ze wel goed normaal.. spier gaat dr wat makkelijker snel in.

Ze lijkt wat sipjes en laam vandaag.. maar wellicht is dat ook onze ongerustheid die dat ziet..?!

Maar waarom is het niet verteerd.. dat is de vraag:(
Want dat t 12 uur in de slokdarm gezeten heeft lijkt me ook n tikkeltje stug..

En moet ik haar vandaag wat te eten geven.. of een dagje wachten?
#2930120
winni schreef: Ik heb wel vaak meegemaakt dat honden de volgende dag hun brokken er onverteerd uitkotsen. Dus ook na 12 uur. Dan zijn ze een beetje ziekjes. Maar als ze het eenmaal kwijt zijn, is het vaak ook over. Ik zoek er verder nooit iets achter.
Wij hebben het dus nog nooit mee gemaakt.. vandaar...
Bovendien is ze wat sipjes /laam geworden (voor ons gevoel) Nadat ze gespuuugd heeft
#2930167
Ik zou even een dagje wachten en vandaag alleen iets als geitenmelk met wat honing geven voor de energie.

Als haar maag niet in orde is, is er veel te weinig maagzuur om het eten te gaan verteren. Het lijf wil het dan niet doorsturen naar de darmen, want die kunnen er niets (niet genoeg) mee als de maag zijn werk niet heeft kunnen doen. Dus gooit ze het er weer uit. Daarom zou ik een dagje wachten, de maag goed tot rust laten komen en dan beginnen met iets makkelijks als wat stukjes spiervlees of pens ofzo. Als dat goed gaat kan je weer een wat grotere maaltijd geven en pas als dat goed gaat zou ik weer (ongemalen) bot geven.
Als je kvv hebt, of kan malen, zou ik zelfs het liefste eerst een gemalen prakje geven, voor je weer echt kauwwerk gaat geven. Heb je dat niet, kan je ook een handje helpen door het bot goed plat te slaan.
#2930278
winni schreef: Ik heb wel vaak meegemaakt dat honden de volgende dag hun brokken er onverteerd uitkotsen. Dus ook na 12 uur. Dan zijn ze een beetje ziekjes. Maar als ze het eenmaal kwijt zijn, is het vaak ook over. Ik zoek er verder nooit iets achter.
Dat alleen dan met vlees.. 's avonds 7 uur eten en 's ochtends tegen 8 uur d'r weer uit..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door