Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2930011
O nee, die sukkels hebben net in een eendennest gerold en nu zitten ze stijf onder de vlooien :o.
Het zijn net onweerbeestjes zo groot en zwart, anders dan een normale hondenvlo. Wat nu??? Overleven vlooien op ieder beest? Heb natuurlijk niks in huis nu, wat kan ik nu a la minute doen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2930029
Gewoon in bad zetten. Flink in de shampoo en zeker tien minuten laten inwerken. Vergeet vooral de kop niet, want zodra je het lijf insopt rennen de pieten in paniek naar de neus toe.
Door Jantina
#2930092
Dat heb ik niet in huis... Nou goed, gewassen en ze zitten tot morgenochtend in de gang en bijkeuken, even beperkte vrijheid. Ze zijn na het uitlaten gelukkig niet verder het huis in geweest en wij ook niet. Alle kleden en manden zitten in de 90 graden was, had verdorie geen azijn in huis. Ik zie niks meer lopen op de honden en hoop toch dat het te kort is geweest om eitjes te leggen enzo?
Door Jantina
#2930094
Morgenochtend extra vroeg op en ze allemaal weer stuk voor stuk nakijken. Ook de pup en Saar, die hadden niet gerold maar ja, dat springt zo over natuurlijk... :-\ ik heb op die twee gelukkig niks gezien.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2930144
yorokobi schreef: Anti roos shampoo van palmolive gebruiken in laten trekken en uitspoelen, werkt als een tierelier
das een goede tip  :) gaan ze daar ook van dood die vieze pietjes :-\
Door Fido
#2930158
Na zo'n actie gaat al het "natuurlijke" bij mij even overboord. Linea recta grof geschut in de vorm van een anti vlooienmiddel. Je hebt tegenwoordig middelen die al na een half uur werken.

Iekss kriebels!
Door inni
#2930180
Net als hierboven, als ik ze zie...............het gif. Daarvoor heb ik altijd gif in huis staan( pipetjes, spray en een bom), ik gooi het na event.vervaldag liever bij het chemafval dan dat ik, meestal op een zaterdagavond of net voor een feestdag erachter kom en niks kan doen. Erbij staan ook twee flessen azijn. (alles staat in een kleine plastiek bak in de berging met een stikker 'gif' *lol* 
Ik heb mijn lesje wel geleerd na die vlooienverspreidende oude vogelnest in de klimop hier bij de achterdeur.

Hopelijk zie je niks meer van die kleine etters.
Door Lil
#2930186
1 keer meegemaakt en toen inderdaad gif ingezet.

Zit het alleen op de hond dan goede antivloshampoo. Twijfel je of er nog op de honden zitten; de ouderwetse kam biedt vaak uitkomst.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door