Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2929277
Wat vinden jullie van puur naturis? Puur naturis hert heb ik hier voor me liggen, daar zit vit a retinol in, vit c asorbinezuur, vit d3 etc etc. Is dit nu goed of moet ik juist dit niet geven. Ik heb hier een allergische hond, wil zo veel mogelijk verschillende soorten kvv geven, dus her en der aan het shoppen. Volgens de dierenwinkel is het goed spul! Maar graag jullie mening.
Ik voer ook andere merken om zo compleet mogelijk te voeren, maar ik heb een beetje mijn twijfels over puur naturis, vandaar mijn vraag!
Laatst gewijzigd door Bluey op wo 21 mei 2014, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2929520
In Naturis zit een premix,dus niet natuurlijk. Bijvb de vitamine C ascorbinezuur,vers vlees verzuurd van nature,waarom ze dat toevoegen. Lizzy schreef laatst iets in de barf bieb over oppassen met geven van vitamine D en ook dat zit dus in die premix. Ik zou mijn twijfels er ook over hebben en zou het niet geven.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2929737
Dank je voor je reactie. Dus als deze vitamines etc erbij staan is het een premix dus. Maar nu heeft naturis ook kvv waar deze vitamines niet bij staan, andere merken ook, dan zit het er toch niet in? sorry maar ik heb er niet zo heel veel verstand van en ik geef liever  "gezond".
Door Martine-Tom
#2929750
[quote="Bluey"]
Dank je voor je reactie. Dus als deze vitamines etc erbij staan is het een premix dus. Maar nu heeft naturis ook kvv waar deze vitamines niet bij staan, andere merken ook, dan zit het er toch niet in? sorry maar ik heb er niet zo heel veel verstand van en ik geef liever  "gezond".
[/quote]Algemeen gesproken zodra je de term "compleet" ziet staan zit er pre-mix in  ;)
Door Gevoelsdier
#2930008
Naturis heeft een "complete" en een "niet-complete" versie genaamd BARF menu. Persoolijk vind ik de kwaliteit van Naturis niet slecht, ongeacht of je "voor" of "tegen" een vitamine premix bent. Veel mensen geven maar 1 of 2 verschillende smaken, vanwege de prijs of omdat hun hond lastig is met eten. In dat geval kan een vitamine pre-mix ook een voordeel zijn.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2930267
Ik heb het nu weer twee dagen gegeven en het gekke is is dat hij daar toch behoorlijk zachte ontlasting ( en veel) van krijgt vergeleken met andere merken kvv. Maar voor mij is het zo fijn dat ze enkelvoudige malingen hebben ivm allergie. Ik combineer het met tinloo, waar hij weer krijt ontlasting van krijgt. Dit is voor mij hier het makkelijkste te krijgen in de buurt.Het blijft lastig zoeken om vier of vijf diersoorten te geven wanneer het beperkt is met merken in de buurt. Ik blijf zoekende :)
Door Martine-Tom
#2930268
Ben je beperkt in vriesruimte?
Via webwinkels kan je veelal alle merken wel krijgen  :)
Door Martine-Tom
#2930331
Geen enkele winkel verkoopt alles hoor  ;)
Maar bijvoorbeeld:

caroba.nl
degomeat.nl
versvoer.nl
gelukkigdier.nl

En zo zijn er nog wel meer, als je op de site van een kvv merk gaat kijken staat er vaak ook wel waar je het kan krijgen  :)
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2930332
Dank je wel voor de moeite. Ik heb nog een vraag, nrv komt vrij veel voor bij enkelvoudige malingen waar veel bij zit wat mijn hond mag. Is dit een goed kvv? Ik weet dat ik naar de vergelijkings site kan gaan, maar wil graag ervaringen horen!
Door Martine-Tom
#2930357
NRV is geen merknaam, maar een soort stroming binnen het rauwvoeren  :)
Vaak word het gebruikt om aan te geven dat het puur en alleen gemalen dood beest is wat er in de rol zit, geen premix en geen groente enzo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door