Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Thurin
#2929213
Ik schaam mij  rot maar aangezien er hier veel knappe koppen zitten die ook nog is geworsteld hebben met diëten hierbij mijn hulpvraag.

Ik moet echt 20 kilo afvallen maar om dit te realiseren heb ik echt een eet schema voor een week nodig. Dus als voorbeeld:

8.00 uur ontbijt : bla bla bla
10 uur tussendoor: bla bla

enz enz.

Het lukt mij namelijk niet zelf om zo schema op te stellen want ik zie door het bomen het bos niet meer.
hier en omschrijving hoe mijn dag er nu uit ziet:

Momenteel ontzie ik mij zelf nog niets omdat ik nu het gevoel heb mij niet 100% te kunnen inzetten omdat ik de helft maar doe. Dus ik bedoel dan wel sporten niet de juiste voeding of juiste voeding maar dan niet de hele dag.

Fout fout fout dus en dat wil ik nu drastisch veranderen maar dan wel ALLES en dus 100%

Mijn dag ritme is als volgt:
Dit alles is behoorlijk afhankelijk van mijn humeur en drukte op het werk maar ik schrijf het gemiddelde even op.

Ik sta om 6 uur op en ga dan eerst de honden uitlaten. Ik maak brood klaar en stap dan de auto in. In de auto stop ik bij de benzine station en haal ik redbull (wel calorie en suiker vrij), chocomelk, en een croissant zonder beleg (dit eet en drink ik in de auto al op) en een broodje voor de lunch.
Vervolgens kom ik op mijn werk en afhankelijk in welke status ik verkeer begin ik met warme chocomelk te drinken en een bekertje water. Dan eet ik niets tot een uurtje of 10. Dan krijg ik weer trek en ga dan snoepen (mentos ofzo). Uiteindelijk wordt ik boos op mij zelf dat ik niet wil snoepen en besluit dan maar mijn lunch (van benzine station) al vast op te gaan eten. Tegen 12 uur heb ik dan weer trek en ga dan mijn brood opeten of ik haal in de kantine een broodje kroket oid. Als ik eten haal in de kantine eet ik vaak mij meegenomen brood niet op. Dan drink ik vaak nog 2 blikjes cola light.

Tegen 16.00 uur heb ik weer honger en eet dan een rijstwafel caramel en drink nog een redbull en stap in de auto naar huis. Thuis aangekomen ga ik de honden uitlaten en ga dan naar de sportschool om vervolgens weer thuis te komen en aan tafel te schuiven waar gewoon aardappels groente (altijd vers) en vlees (nooit varken, altijd kip, rund of vis en met olijfolie bereid) klaar staat.

Tegen 20.00 uur neem ik dan nog een koekje en de rest van de avond eet ik dan niet meer. Wel drink ik nog een glas of 3 a 4 cola light.

Er valt dus een hoop te veranderen.

Dus please help mij met een eet schema te maken waar ik mij aan vast kan klampen.
Door TMG1961
#2929228
Om te beginnen de red bull en de cola light weg laten. Croissant is niet echt een gezond bevat hoopjes vet. Ook broodje kroket weglaten. Als je die dingen alleen al weglaat en daarvoor in de laats fruit eet zit je al een flink eind in de goede richting.

Gewoon water drinken of koffie/thee zonder suiker.
Door Nadia
#2929230
Wowie. Dat zijn echt een berg suikers. En ongezonde vetten.
Ik denk dat een menu door ons uitgeschreven niet heel erg zal helpen.
Aangezien iedereen anders op bepaalde dingen regeert.
Maar goed een leidraad kan wel.

Het ontbijt. Neem deze voor of na de wandeling. Dit maakt niet zoveel uit. Waar jij je het beste bij voelt.

Het ontbijt bestaat bij mij dan uit 2 stukken fruit en iets van eiwit.
Ik probeer mijn fruit zo vroeg mogelijk te eten. Velen laten het staan ivm de fruit suikers. Ikke niet ;) hier gaan met 2 man per week 2 flinke trossen banaan stuk of 14 appels 4 sinaasappels 4 peren 6 kiwis erdoor. Dit is het standaard. En dan eten we daarnaast nog fruit van het seizoen en wat in de aanbieding is.
Neem je tijd om je lichaam te voeden. Dus ga er voor zitten en kauw je eten goed. Daar raak je mentaal ook meer van verzadigd en zul je niet zo snel weer honger hebben.
Er is een verschil van buik honger en hoofd honger. Die laatste word vaak getrihherd door je suiker verslaving.
Door malinois.
#2929256
Door alleen te stoppen met frisdrank ben ik in een kleine 5 maanden ruim 10 kg afgevallen. Dus echt alleen de frisdrank. Ipv coca cola drink ik nu, als ik fris drink (ong 3 glazen per dag), cola zero. Ook in cc light zit nog enorm veel calorieen. In zero zo goed als niks.
Door charmed
#2929270
Sinds een tijd eet ik heel gezond, meer gedwongen omdat ik heel veel afviel in korte tijd door stres.

's Morgens eet ik 2 (volkoren boterhammen, waldkorn, wadden) of 2 beschuitjes etc met beleg. Zelf hou ik niet van magere kaas of zo, dus ik doe er gewone kaas op en kipfilet gerookt. Er zijn nog wel meer soorten beleg wat niet vet is, alle worst als beleg is zowieso vet

Tussen elk eetmoment heb ik 2.5 tot 3 uur zitten

Dan eet ik een portie fruit, kan van alles zijn, je kan ook een fruitcocktail maken (dus verschillende soorten fruit bij elkaar)

s Middags eet ik warm, dat is veel groente en vlees 125 gram (in de oven klaargemaakt zonder vet) ook wat aardappelen erbij, maar die in de minderheid (net als rijst etc)

Tussendoor weer een portie fruit

Later een portie handje nootjes (rauwe) of iets anders als een energie reep etc.

's Laatste maaltijd bestaat weer uit bovenstaande, dus een brood/beschuit maaltijd.

Zo ben ik in meer dan 2 jaar meer dan 80 kg afgevallen :) Veel water drinken, om alle gifstoffen snel uit je lichaam te verwijderen. Daarnaast drink ik thee en melk. Ik heb een hele poos nog veel thee en melk gedronken, maar langzaamaan ben ik veel water er bij gaan drinken. Pas toen ik mijn suiker liet staat (in de thee) had ik niet meer zo'n onnoemelijke dorst. Bleef maar doorzuipen. Nu drink ik nog maar weinig thee en melk, maar wel veel water :)

Je moet zuinig zijn met vet, zout en suiker, die zijn verslavend. Verder nog een tip, koop zoveel mogelijk vers, alles wat voorverpakt is zoals groente salades etc zitten allemaal extra calorieën bij in. Die je niet wilt hebben als je wilt afvallen. Veel suc6 ;)
Door charmed
#2929272
Ik zie dat ik nog een eetmoment mis, eet er meestal 6 eetmomenten per dag. Dat is dan iets van yoghurt/kwark of wat crackers.

Edit: Ik zat achteraf toch wel goed met die 6 eetmomenten dit is nu mijn 7de omdat ik niet meer mag afvallen.
Laatst gewijzigd door charmed op wo 21 mei 2014, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2929294
Het makkelijkst en belangrijkst is om normaal te eten, dus geen light producten etc omdat daar veel troep inzit.
Normaal eten betekent ook voorbereiden, de avond van te voren je lunch en snacks klaarzetten.

ontbijt        : 2 boterhammen met klein beetje boter en bijv een plak kokosbrood of havermoutpap (200ml melk 30 gr havermout en wat krenten in een pannetje aan de    kook brengen na 15 min kan je het in een schaaltje doen met een theelepel honing en wat kaneel)

tussendoor : fruit

lunch        : 2 boterhammen met beetje boter en 100 gr vleeswaren evt wat rauwkost

tussendoor : een eierkoek of een plak ontbijtkoek of crakers met philedelphia (is een goedkopere variant van te koop bij ah en lidl) of wat noten

diner          : 100 gr gekookte rijst maceroni aardappelen (30 gr ongekookt), helft van je bord groente , 125 gr vlees (rauw gewogen)

tussendoor : jochert of een andere zuur melk product of een appel owarmen in de magnetron beetje kaneel erover of van de japanse mix

Je drinken vervangen door thee water vruchtensap , de chocomel en energiedranken volledig weglaten
Door Jump
#2929345
En tip  voor de snack-momentjes:

Zorg dat je iets van druiven, snack-tomaatjes, gemengde noten en/of olijven bij de hand hebt.
Dan grijp je naar iets gezonds ipv snoep
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2929367
Als je bureau werk doet kan je ook in een van je laden wat verschillende dingen leggen.
Voorverpakte koek zoals sultana, gedroogd fruit dat soort dingen. Dus niet snel bederven en geen koeling voor een tijdje nodig hebben.
Ook in je auto zorg dat er een bakje ligt met goede alternatieven zodat als je het vergeten bent om in je tas te stoppen je toch wat bij je hebt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2929438
Mijn eerste gedachte is wat stop jij een hoop troep in je lichaam. Je bent ook vast vaak moe? En daarom grijp je naar eten?
Maar eh die redbull drink je die nou ook smorgens al??  :o
Maar eh het voordeel is wel dat als je een aantal dingen veranderd dat je vast zult afvallen.

Als eerste die pepmiddelen, redbull en cola ? Eruit ermee, je verstoort je lichaam en je raakt er gejaagd van en je krijgt er meer honger door. (ikzelf ben ook cola light verslaafd geweest, echt moeilijk is het niet om het gewoon niet meer te drinken, niet minderen gewoon even een tijd niet, daarna vind je het niet eens meer zo lekker hoor)
Waarom chocomelk smorgens ook weer iets met veel suikers. Gewoon iets anders, thee? Of evt melk dan.

Dan eet je een slootlading aan koolhydraat, brood en andere niet al te goede keuzes zoals croissant, kroket. Als ik brood eet krijg ik ook alleen maar meer honger en krijg ik enorme moeheidsdips.

Wat ik zou zeggen is sowieso een hoeveelheid instellen, dus je smeert je brood en neemt je drinken mee voor de hele dag en je stopt NIET bij een benzine station. (je betaalt daar toch alleen maar veel te veel voor rotzooi, ook nog eens geldbesparend  :biggrin2: )En ook niet ff tussendoor in de auto eten, eten moet je bewust doen met al je zintuigen, dat geeft veel meer voldoening en ook een gevulder gevoel.
Ook extra eten kopen in kantine is gevaarlijk, of je stelt een regel in dat je niks uit de kantine pakt ofwel je houdt er rekening mee met je dagmenu, dus vanuit thuis minder eten meenemen. En dan stel je ook nog eens vast wat je wel mag pakken in de kantine en welke hoeveelheid, (dus niet de kroket oid)
Zelf zou ik mijn lade niet volstoppen met allerlei snacks, dan heb je kans ach joh wat maakt het uit nog eentje en nog eentje (zo ben ik ook vaak als ik moe ben) Gewoon ook je hoeveelheid tussendoortjes "afmeten" per dag.

Van jou avondeten zou ik op zoek gaan naar ander eten  :biggrin2:, maar dat komt omdat ik vlees aardappelen groente echt gruwelijk vind, ik hou van allerlei ingewikkeldere smaken die me meer voldoening geven. Maar goed dat hoeft niet voor iedereen te gelden. ;)

Voor snacks tussendoor kun je ook rawnutfruitbars nemen ivm afgewogen hoeveelheid. Een zakje nootjes tja daar kan vanalles mee gebeuren. Of een banaantje, ervaar ik vaak als heel vullend. En wat groentensnacks.

Tja het is een beetje strenger zijn voor jezelf en vooral plannen, en dan gaat het zeker weten lukken!
En joh als je bepaalde dingen die ongezond zijn echt te lekker vind he, dan zeg je goed ik mag een van die dingen in die hoveelheid 1 keer per maand of 2 keer per maand eten, maar niet vaker.
Door Thurin
#2929629
Ik ben inderdaad vaak moe..slaap slecht....en grijp daardoor inderdaad sochtends al naar de Redbull. Maar komt dit echt door mijn voeding?

ik moet inderdaad dingen drastisch gaan omgooien en heb daar vandaag al een klein begin mee gemaakt. (ik kon gister geen boodschappen meer doen dus moest het doen met wat er in huis was).

heb nu een broodje carpaccio als ontbijt en een maaltijdsalade en appel als lunch bij mij. Heb bewust geen cola meegenomen en heb braaf een flesje water naast mij staan.
Wel heb ik vanochtend een redbull gedronken en 1 smootie passievruchten....

Morgen ga ik niet meer naar de benzine station en zal dan dus ook geen redbull meer halen.
Thuis gaan we het koken ook anders aanpakken en meer naar roerbak groente met kipfilet eten of zo. in elk geval geen aardappels meer.

Ik weet het het kan nog beter maar het is een klein stapje toch??  :-[
Gebruikersavatar
Door Riek
#2929633
Misschien nog een klein tipje.
Het bedrag wat je nu bij de benzinepomp bespaart,  als je dat nu eens in een glazen pot stopt.
En dan na een maand tellen en jezelf eens verwennen door er iets moois van te kopen.
Een sjaal of een paar schoenen wanneer het genoeg is.
Je mag jezelf best eens een opsteker geven. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door