Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2927322
Onze bc. barft sinds ruim 2 maanden met groot plezier. Rond die tijd kregen we ook een sheltiepupje, dat tot nu toe carnibest krijgt.
Ze was al altijd vol interesse voor het eten van de bc., en slaagt er af en toe in om een brokje spiervlees te bemachtigen, of aan een stukje bot te knagen waar hij op bezig is.

Nu de laatste dagen wil ze amper nog eten van haar carnibest, en probeert nog veel fanatieker te stelen bij de bc. Ik wou nog wat wachten, omdat ik zelf nog maar net barf voer, en nog wat onzeker ben om een opgroeiende pup volledig op barf te zetten.
Maar het lijkt alsof kleine dame nu de beslissing voor mij neemt...  ;)

Ik wil dus best wel proberen haar te laten BARFen. Maar ik heb niet meer veel vleesbot in huis. Ik heb konijnkarkas, kipkarkas, duifkarkas en fazantkarkas.

Kan ik haar daarmee laten beginnen? Of is dat nog te moeilijk? Ze weegt nu 5kg. Zijn er verder nog dingen om goed op te letten om een pup op te laten groeien?

Terwijl ik dit typ, is ze gaan lopen met een borststukje duif...en het gaat goed naar binnen!
Door jasmijn
#2927351
Ja hoor daar kan je gerust mee beginnen, dat zijn zacht genoegen soorten voor een pup van 4 maanden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2927530
Ik zou met kip, konijn en eend beginnen en de fazant voor volgende week houden.  Die is toch net een tikkeltje harder dan de andere soorten.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2928584
Ik zit nu buiten met onze kleine dame, en ze ligt in het gras rustig en met smaak te knagen op een stuk kipkarkas! Haar eerste barfmaaltijd! Fijn om te zien!

Gisteren heeft ze over heel de dag nog geen derde van haar hoeveelheid KVV gegeten, gelukkig eet ze nu wel met smaak. De rest van de KVV gaat onze grote jongen wel opeten, gelukkig heb ik een verdeelpunt vlakbij en ga ik om de paar dagen enkele rollen halen.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2928695
Wat leuk om te lezen: jij hebt een hele slimme dame  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Barfen voor een pup is niet veel anders dan voor volwassen honden. Ze eten alleen vaker per dag kleinere porties.
Mocht je twijfel hebben, dan kun je je menu hier posten en dan kijken we met je mee.
Veel plezier met je dame!  ;)
Door Lizzy
#2928737
Chase en Nellie schreef: Ik zit nu buiten met onze kleine dame, en ze ligt in het gras rustig en met smaak te knagen op een stuk kipkarkas! Haar eerste barfmaaltijd! Fijn om te zien!

Gisteren heeft ze over heel de dag nog geen derde van haar hoeveelheid KVV gegeten, gelukkig eet ze nu wel met smaak. De rest van de KVV gaat onze grote jongen wel opeten, gelukkig heb ik een verdeelpunt vlakbij en ga ik om de paar dagen enkele rollen halen.
Ja, mooi he!
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2929071
Nu gaat ze miepen met pens... Die bruine 'vlokjes', daar eet ze een klein beetje van, maar een stukje pens, ho maar.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2929161
:o Een hond die geen pens wil?  Ik denk niet dat ik daar al ooit van gehoord heb...  ???

Je zou gedroogde pens kunnen geven en eens kijken of ze achteraf de verse versie wel begrijpt.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2929545
pearlsofpassion schreef: :o Een hond die geen pens wil?  Ik denk niet dat ik daar al ooit van gehoord heb...  ???

Je zou gedroogde pens kunnen geven en eens kijken of ze achteraf de verse versie wel begrijpt.
Dat dacht ik dus ook  :o

Gedroogde pens heeft ze al gehad, dat gaat vlotjes binnen. Ik kijk het even aan denk ik, en als ze het na enkele keren nog steeds niet moet, misschien zelf wat drogen, maar dan niet volledig, en zo steeds minder?  Ik geef het nog lang niet op!  ;)
Door jasmijn
#2929551
Wat voor pens is het?

Mijn vorige hond vond runder pens niet te eten  :-X allen als ik het door anderen dingen mengde of als ik het gemalen of gedroogd gaf wou ze het.

Lams pens daar in tegen  :dribble:
Later heb ik ook ontdekt dat ze pens van wild grazende koeien wel eetbaar vond, niet zo lekker als lam maar werd goed gegeten  :)

Dus misschien een anderen soort pens proberen?
Door Parelridder
#2929580
Mijn Indra en Merel aten beiden geen pens. Mijn Maartje met lange tanden. Dat veranderde volledig toen we biologische pens aan schaften. En begrijpelijk, want hoewel ook die echt wel naar pens ruikt, zit er niet die overweldigende stank aan. Hij voelt niet plakkerig en zo meer zelfs voor mij duidelijk waarneembare verschillen.
De biologische pens (rund, lam en geit) gaat er in als koek!!!!
Ik bestel 'm bij Caroba, van het merk DARF (Groene Weg Slagerij die kvv maakt). Op de site van Caroba kun je zien wat er op voorraad is en wat 't kost. Pens hebben ze zowel gemalen als ongemalen. Zelf heb ik de ongemalen pens.

P.s. Veel plezier met het BARF-en met pup!!!!
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#2930470
Dank je voor het meedenken. Vandaag heb ik een paar heel kleine stukjes onder het spiervlees gemengd, en dat was geen probleem. Eens kijken of we dat zo kunnen opdrijven.

Bij m'n volgende bestelling heb ik denk ik lamspens besteld, misschien lukt dat. En anders ga ik achter die biologische aan!

Het BARFen gaat haar goed af, ze eet rustig, en is heerlijk lang met een maaltijd bezig, ipv hapslikweg. En ze eet met smaak, dat alleen al is veel waard! :-)

Binnenkort nieuwe lading vlees, en dan ga ik anders proportioneren, want nu zit alles op dagportie van de bc, dat is nu wat gepruts ;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door