Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2928166
zijn er meer mensen die hier bij Een bekende leverancier zalmkoppen bestellen?
ik doe dat al sinds ik barf en de laatste x waren die koppies net zo groot als van een sardientje..
dat ben ik niet gewend en heb dus gewoon gerekend 1 kop voor 1 hond terwijl ik voorheen eigenlijk zulke grote koppen kreeg dat ik ze voor twee honden (beiden rond 20 kg) in tweeen hakte. Anders was het te veel.

nu is twee koppen net voldoende voor 1 hond maar de contactpersoon vindt dat de koppen van normale grootte zijn en dat ik hier in dus niet gecompenseerd ga worden.
Ze zetten het nu wel op hun site, dat het seizoen mager is.. maar ik heb gewoon pech..

ik heb hier een beetje een rot gevoel bij.
ben ik nu een zaikert? of vinden jullie ook dat t niet klopt?
zijn er meer die hier tegenaan gelopen zijn?
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op ma 19 mei 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2928200
Technisch gezien hebben ze gelijk; als je per kop betaald ipv per kg, kan het gewicht natuurlijk verschillen. Maar als de koppen nog maar een kwart wegen t.o.v. voorheen, vind ik dat ze wel zo eerlijk moeten zijn daarin te compenseren.

Zelf geen ervaring mee overigens  :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2928221
Technisch gezien zou je het zo kunnen oppakken ja. Ben ik het mee eens. Helaas is het nu na het laatste telefoontje een wellus/nietus geworden. Ze zijn wel of niet kleiner dan voorheen. Nou... Lange tijd hebben kiek en kayne met zijn tweeën met 1 kop gedaan. Toen werd het een kop per hond... Jammer maar allah... Dat kan. En nu heb ik twee koppen per hond nodig. Dat vind ik nogal wat. Ze hebben t bedrijf over genomen en geven aan dat ze die kennis van dat verleden niet hebben en de werknemer die er al langer werkt zegt dat t verschil nihil is.
Ik persoonlijk vind dat als een klant aangeeft niet tevreden te zijn, je daardoor dan gewaarschuwd bent en een melding op je site zet, je die laatste klant netjes compenseert en blij gaat zijn met die melding op je website.
Ik zou als ondernemer geen discussie aan gaan ook al denk je misschien (wat een gezeur). Het kost tijd en geld EN het kan je je klant kosten.
Gebruikersavatar
Door nova
#2928281
Ik heb altijd zalmkoppen gehad die rond 500gr. wogen. kan wat meer, kan wat minder zijn.
Maar als leverancier daar moeilijk over doen is ronduit dom. Ze kosten inkoop  nauwelijks wat, dus enige compensatie  had er wel vanaf gekund lijkt me zo. jammer voor je.
Door TMG1961
#2928456
Ik bestel ze nu een tijdje bij degomeat. Ik bestel ze dan altijd per 4 kg en dan heb ik er meestal 8 stuks
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2928499
Met zijn tweeën in een zakje redden ze de 400 gram niet eens. (Soms wel, soms niet maar geen uitschieters van 500 Gr per 2)
Ik persoonlijk heb nog nooit zulke kleintjes gezien.
Door malimaniac
#2928552
Ik bestel al tijden geen zalmkoppen meer. Kreeg vaak oude stinkende bruine koppen / graat. En je komt er pas achter als je het gaat ontdooien. Heb dit bij meerdere leveranciers gehad. Nu neemt de visboer die aan ons restaurant levert ze voor me mee. Super vers en nog gratis ook  :)
Door Marjolein1
#2929019
Maar 1 x besteld bij grote leverancier, zag er keurig uit maar de koppen waren niet heel erg groot. Krijg ze nu van de visboer, gratis en netjes koel en het zijn gigantische dingen van 850 gram per stuk  :o
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2929123
Ik kan ze wel bij de visboer halen maar die verwacht dat ik dan ook iets afneem. Een broodje garnalen is heerlijk maar dan zit ik zo op de 4 euro voor 3 koppen
Door chess
#2929437
Is er geen viswinkel in je buurt?

Ik krijg ze van de plaatselijke visboer hier gratis mee.  Ik vraag telkens wat ik ervoor moet betalen maar ze willen er niets voor.  Ze zijn maar wat blij dat ze er vanaf zijn want anders moet het mee met het afval en dan moeten ze er ook voor betalen. 
Ik koop natuurlijk wel iets voor mezelf en jaarlijks geef ik ze een doos pralines.  Voor wat hoort wat  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2929440
Ik kreeg  ook altijd van de visboer hier kop en lijf . Soms kopen we paar lelkkerbekjes.
Helaas koop hij nu meestal gefileerd in omdat het weinig scheelt en veel tijd kost ;)
Ik gaf 2 a 3 x per jaar een zelf gebakken appeltaart .
Nu bestel ik het bij een andere visboer en betaal 50 c alleen voor de lijven zou ik er koppen bijnemen dan is het 0 cent ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door