Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2928613
Onze Hope, hij is inmiddels 10. Hij gaat niet goed.
Hij is niet fit. Hij stinkt, hij voelt vet, komt slecht door zijn haren.
Op zijn kop heeft hij verschillende talgkliercystes.
Hij kan niet zo lang meer wandelen als voorheen.

Het is natuurlijk altijd een zorgenkindje geweest en dat zal het denk ik ook blijven. Met zijn allergie kan ik niet zomaar even visolie of zo toevoegen.
Is er iets waarmee ik hem nog wel wat kan helpen?
Door tt-tjes
#2928664
Glucosamine met MSM? Heb je al eens geprobeert om hem een paar dagen pijnstilling te geven om te kijken of hij dan weer iets fitter wordt?
Door tessa
#2928675
Ik zou hem in ieder geval regelmatig wassen met bijv. berkenteershampoo of iets anders voor de gevoelige huid, dat scheelt in ieder geval stank en zijn vacht voelt dan ook niet meer vettig.
Door bosnimf1976
#2928702
Hier een Golden, nu net 10. Vreselijk zorgenkind: vreselijk allergisch, problemen met lopen, geef haar los van Atopica voor haar huid nu al ruim anderhalf jaar Cosequin voor haar gewrichten. Is het enigste wat hier echt hielp. Gaat op dit moment ondanks wat meer jeukklachten vreselijk goed met haar. Wandelt geen uren meer maar elke dag minstens een uur tot anderhalf uur. Vanmorgen ondanks hitte met haar wezen zwemmen en ondanks wat extra gekrab zo'n happy dog. Wij hebben rond haar 8ste en het overzetten op andere medicatie gedacht: dit wordt het begin van het einde en ze is er nog steeds en goed ook. Niet wanhopen!!!
Door Lizzy
#2928744
Hope schreef: Onze Hope, hij is inmiddels 10. Hij gaat niet goed.
Hij is niet fit. Hij stinkt, hij voelt vet, komt slecht door zijn haren.
Op zijn kop heeft hij verschillende talgkliercystes.
Hij kan niet zo lang meer wandelen als voorheen.

Het is natuurlijk altijd een zorgenkindje geweest en dat zal het denk ik ook blijven. Met zijn allergie kan ik niet zomaar even visolie of zo toevoegen.
Is er iets waarmee ik hem nog wel wat kan helpen?
Misschien is het een idee om voor zijn huid en talgklieren 'driekleurig viooltje' te geven. Eventueel in combinatie met "Grote Klis".

En misschien kun je kijken of hij tegen chlorella kan? Dat kan hem helpen bij het ontgiften, het geeft energie en het werkt vaak goed bij stank.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2928938
Al een algehele check up bij de da gehad?
Verleden jaar, mijn lab ook een zorgen hond mbt huid, ging ook achteruit, was onderbehandeling van een da(niet eigen), werd slomer, stonk, ging op een gegeven moment naar mijn eigen da, bleek haar nieren kapot aan het gaan zijn. Na de uitslag van die test heb ik haar in moeten laten slapen.
Deze da zei, een hond die zoveel problemen heeft met haar huid, daar is meestal wel meer mee aan de hand.
Misschien is het gewoon op te lossen met simpele middelen, maar zou het zeker in je achterhoofd houden dat er misschien meer aan de hand zou kunnen zijn. Hadden wij het maar geweten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929008
Lizzy schreef: Misschien is het een idee om voor zijn huid en talgklieren 'driekleurig viooltje' te geven. Eventueel in combinatie met "Grote Klis".

En misschien kun je kijken of hij tegen chlorella kan? Dat kan hem helpen bij het ontgiften, het geeft energie en het werkt vaak goed bij stank.
Wat voor middelen zijn dat Lizzy, en waar kan ik die kopen?
Hope krijgt 2weken groene leem, dan zes weken rust en weer 2 weken groene leem. Doen we dat niet heeft hij 2 ontstoken oren.
Door Lizzy
#2929170
Hope schreef: Wat voor middelen zijn dat Lizzy, en waar kan ik die kopen?
Hope krijgt 2weken groene leem, dan zes weken rust en weer 2 weken groene leem. Doen we dat niet heeft hij 2 ontstoken oren.
Vitotaal heeft het in het assortiment. Het zijn planten. Je kunt er eerst even op googlen en meer over lezen. De Tuinen heeft het, o.a.
Dus hij krijgt doorlopend groene leem eigenlijk, met wat weken rust? Misschien moet je anders toch eens met hem naar een holistisch DA....
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929262
Lizzy schreef: Vitotaal heeft het in het assortiment. Het zijn planten. Je kunt er eerst even op googlen en meer over lezen. De Tuinen heeft het, o.a.
Dus hij krijgt doorlopend groene leem eigenlijk, met wat weken rust? Misschien moet je anders toch eens met hem naar een holistisch DA....
Klopt, Tannetje heeft ons dit geadviseerd omdat het de enige methode is om zijn oren goed te houden.
Door Lizzy
#2929347
Hope schreef: Klopt, Tannetje heeft ons dit geadviseerd omdat het de enige methode is om zijn oren goed te houden.
Maar goed, hij is nu minder aan het worden, misschien dat Tannetje weer wat voor hem kan betekenen, qua vacht/geur en conditie!
Gebruikersavatar
Door Hope
#2929359
Lizzy schreef: Maar goed, hij is nu minder aan het worden, misschien dat Tannetje weer wat voor hem kan betekenen, qua vacht/geur en conditie!
Daar zit wat in. Ik zal eens kijken of ik met hem weer in Otterlo kan komen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door