Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door mariellep
#2928659
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de groep. Onze Welsh Terrier at erg slecht zijn brokken en nu zijn we overgestapt op Kivo compleet.
Volledig onervaren en me nog helemaal aan het inlezen over KVV...maar mijn hond eet dus ben ik blij  ;D
Natuurlijk kan ik wel wat goede tips gebruiken...

-Is het voer echt zo compleet als dat ze zeggen of moet ik nog wat bijvoeren?

-Wat voeren jullie op vakantie? (Frankrijk) Ik heb gelezen over Renske maar ook over K9...wat is handig en goed?

-Kan ik verschillende KVV merken afwisselen of is het net als brokvoer verstandig om op 1 merk te blijven?

-Wie in regio Leiden voert ook KIVO?

-Mijn hond eet de leverstukjes niet uit vlees..is dit erg?

-Wat geven jullie als snacks? Ik geef nu nog gewoon trainingsmix tijdens cursus en kluifjes zoals ik hiervoor ook deed. Maar wat zijn de beste kluifjes en trainingstreats die aansluiten op een KVV voeding?
Laatst gewijzigd door mariellep op di 20 mei 2014, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928858
Komt ie :biggrin2:

1 ligt er aan wat jij handig vind! Ik neem eigenlijk altijd kvv mee in een koelbox. Renske is blikvoer.
2 wij raden hier aan zoveel mogelijk af te wisselen.
3 ikke niet  :biggrin2:
4 als je naast kivo ook veel andere merken gaat voeren en ze daarvan wel alles op eet zou ik me niet zo druk maken.  Lever is wel een onontbeerlijk ingrediënt in een barfmenu.
5 gedroogde snacks zonder toevoegingen.  Ik ben stout en gebruik veel hetzelfde als jij maar de meeste hier drogen zelf snacks.  Zie snackplaats :biggrin2:
Door M@rina
#2928928
welkom hier!
Ik ga antwoord geven achter je vragen!
[quote="mariellep"]
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de groep. Onze Welsh Terrier at erg slecht zijn brokken en nu zijn we overgestapt op Kivo compleet.
Volledig onervaren en me nog helemaal aan het inlezen over KVV...maar mijn hond eet dus ben ik blij  ;D
Natuurlijk kan ik wel wat goede tips gebruiken...

-Is het voer echt zo compleet als dat ze zeggen of moet ik nog wat bijvoeren?Of het compleet is ligt aan welk merk je voert. Er zijn merken waarvan je maar 1 soort hoeft te voeren, zij doen een premix van vitamine en mineralen toevoegen. Zelf geef ik liever merken waarbij je diersoorten moet afwisselen, door de afwisseling van diersoorten ( en liefst ook verschillende merken) maak je het copleet

-Wat voeren jullie op vakantie? (Frankrijk) Ik heb gelezen over Renske maar ook over K9...wat is handig en goed?Ik ga altijd naar een plek waar ik voldoende kvv mee kan nemen. is dat geen optie dan zet ik k9( boven renske, renske is eigenlijk veredelt blikvoer ;)

-Kan ik verschillende KVV merken afwisselen of is het net als brokvoer verstandig om op 1 merk te blijven?

-Wie in regio Leiden voert ook KIVO?Ik voer geen Kivo maar woon wel in Leiden

-Mijn hond eet de leverstukjes niet uit vlees..is dit erg?( het zou beter zijn als hij de lever wel op eet, kan je die stukjes niet heel klein maken?

-Wat geven jullie als snacks? Ik geef nu nog gewoon trainingsmix tijdens cursus en kluifjes zoals ik hiervoor ook deed. Maar wat zijn de beste kluifjes en trainingstreats die aansluiten op een KVV voeding?Heel veel leden van Barfplaats drogen zelf hun snacks in een voedseldrogertje, ik doe dat ook ik droog kip, paard rund kalkoen of konjnenvlees, die kan je klein knippen en mee trainen
[/quote]
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2928949
Als 1e welkom, en gefeliciteerd met je overstap.
Zoals andere al geschreven hebben, probeer zoveel mogelijk kvv te geven met botmix, dus zonder pre mix. Wissel zoveel mogelijk soorten af, zowel van merken als van soorten vlees.
Op vakantie zou ik idd K9 geven, maar beter, als je nu af en toe je hond al laat wennen aan botten te verteren en te eten, dan kan je voor je vakantie ook tijdelijk gaan barfen, kip/kipfilet, rundvlees enz kan je daar op de lokale markten of supermarkten kopen, scheelt meenemen.
Hier in Leiden kan je bij verschillende plekken KVV kopen, maar er word ook al  dan niet gratis bezorgd, soms kan je met elkaar afspreken om samen te bestellen, zeker omdat je met een klein hondje niet altijd tot het max komt om te laten bezorgen.
Je kan ook afspreken om eens een rolletje te proberen, dan weet je of je hond dat merk lust.
Oh enne hier ook een leidse die geen kivo voert  ;)
Veel plezier
Gebruikersavatar
Door Radja
#2929304
Ik zou op vakantie niet zo nauw kijken en lekker wat vlees,geen varken,op de markt of supermarkt halen,dat kan gehakt zijn of poulet,of zelf evt wat snijden,rauw eitje met schil,visje (sardientje ofzo) Tekorten tijdens de vakantie lopen ze echt niet zo snel op.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2929500
[quote="M@rina"]
@ Extreme, Jij ook in  Leiden??? is de foto n je onderschrift dan misschien in de Leidse hout gemaakt?
sorry :offtopic2:
[/quote]

:offtopic2: hahah yep hier een leidse, heb in het begin nog gepb't met je en gaf je ook mij de voor jou bekende staande duidelijke antwoorden mbt kvv. En nee dit is niet in het leidse hout, knap als je dit aan een boom denkt te herkennen  ;D ;D, deze foto is op de veluwe gemaakt.
Door M@rina
#2935815
Yep ik voer alles door elkaar. Ze krijgen hier iedere dag een ander smaakje  ;) Ik heb nu in de vriezer: Darf, All animal, Kiezenbrink en Tammenga. Een volgende bestelling zit er bijv weer versvoer bij.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2946930
[quote="mariellep"]
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de groep. Onze Welsh Terrier at erg slecht zijn brokken en nu zijn we overgestapt op Kivo compleet.
Volledig onervaren en me nog helemaal aan het inlezen over KVV...maar mijn hond eet dus ben ik blij  ;D
Natuurlijk kan ik wel wat goede tips gebruiken...

-Is het voer echt zo compleet als dat ze zeggen of moet ik nog wat bijvoeren?

-Wat voeren jullie op vakantie? (Frankrijk) Ik heb gelezen over Renske maar ook over K9...wat is handig en goed?

-Kan ik verschillende KVV merken afwisselen of is het net als brokvoer verstandig om op 1 merk te blijven?

-Wie in regio Leiden voert ook KIVO?

-Mijn hond eet de leverstukjes niet uit vlees..is dit erg?

-Wat geven jullie als snacks? Ik geef nu nog gewoon trainingsmix tijdens cursus en kluifjes zoals ik hiervoor ook deed. Maar wat zijn de beste kluifjes en trainingstreats die aansluiten op een KVV voeding?
[/quote]

Welkom hier!

Ik kom ook uit Leiden :) voer geen KIVO alleen bio KVV's: DARF, Carnibest, Ropadog en een aantal dagen BARF
Voor de vakantie is K9 heel handig
KVV merken en smaken kan je zeker afwisselen
Als jouw hond niet de lever eet (vers) is het een optie om eens gedroogde lever als snack te geven
Hier krijgen ze alleen gedroogde trainers en snacks en in elk geval vrij van graan en conserveermiddelen en kleurstoffen enz.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door