Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Senna99
#2929243
Wij hebben sinds een jaartje Brahma kippen. Vier prachtige hennen (Eén die al wat ouder was en drie zusjes) en later is daar nog een haan bijgekomen.
Nu is de zilverkleurige van de drie (die heel toepasselijk Silvie is genoemd hihi) half april gaan broeden. Doordat ik het eerst niet goed in de gaten had dat de andere dames ook nog steeds hun eieren bij Silvie in het nest deponeerden (en door Silvie wel werden bebroed) zat ik met bevruchte eieren in verschillenden fasen van bebroeding. Daarom Silvie apart gezet in een grote hondenbench en haar daar verder laten broeden zodat de andere dames haar ook met rust lieten.  Helaas kwam er van haar legsel na 21 dagen niets uit. Toch besloten om haar door te laten broeden (eitjes geschouwd en bleken bevrucht). Vorige week donderdag was er een eitje stuk. Helaas kapot vanaf de buitenkant. Dus waarschijnlijk dat moeder de kip iets onvoorzichtig is geweest. Daar zat een kuikentje in die bijna klaar was om geboren te worden. (Schat nog een dag of twee).  Dat was dus wel heel erg sneu. Maar uiteindelijk is er zondag ochtend toch nog een kleine Calimero uit het ei gekropen. Helaas tot nu toe nog enig kind, dus ik vrees dat er niet meer zullen komen.

Net uit het ei:
Afbeelding

Opgedroogd en lekker pluizig :)
Afbeelding

Samen met mams aan het eten :smitten:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2929315
Ik zou de andere eieren weghalen want de kloek moet anders kiezen tussen kuiken en eieren. Er zijn in de afgelopen dagen geen kuikens bijgekomen dus het verschil wordt ook wat groot.
sorry maar helaas.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door