Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2928394
Hoi,
Wie kan mij helpen. Sinds 2 dagen eet mijn reu 1 jaar oud zijn vlees niet meer. Zelfs zijn portie met vis waar hij normaal gesproken zowat een moord voor doet laat hij staan. Hij is normaal altijd haantje de voorste met eten. En een echte kliko. Alles gaat er normaal gesproken in. Zelfs citroen steelt hij nog van het aanrecht als hij de kans er voor zou krijgen.

Ik ben niet van leverancier of soorten vlees veranderd. Dus daar kan het niet aan liggen.

Hij eet wel gewoon andere dingen zoals worst ect. Dit heb ik even uitgeprobeerd.  Ook is hij gewoon zich zelf en heeft hij geen koorts en speelt gewoon nog met mijn andere 2 honden.

Als hij niet eet haal ik na 10 minuten zijn bak weg en dat krijgt hij dan de volgende dag. Maar ook dit helpt nu niet. Kan het misschien aan het warme weer liggen waardoor hij minder trek heeft?

Heeft er iemand misschien tips om hem weer te laten eten?  Voor de duidelijkheid ik stel zelf samen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
#2928398
Veronique83 schreef: Hoi,
Wie kan mij helpen. Sinds 2 dagen eet mijn reu 1 jaar oud zijn vlees niet meer. Zelfs zijn portie met vis waar hij normaal gesproken zowat een moord voor doet laat hij staan. Hij is normaal altijd haantje de voorste met eten. En een echte kliko. Alles gaat er normaal gesproken in. Zelfs citroen steelt hij nog van het aanrecht als hij de kans er voor zou krijgen.

Ik ben niet van leverancier of soorten vlees veranderd. Dus daar kan het niet aan liggen.

Hij eet wel gewoon andere dingen zoals worst ect. Dit heb ik even uitgeprobeerd.  Ook is hij gewoon zich zelf en heeft hij geen koorts en speelt gewoon nog met mijn andere 2 honden.

Als hij niet eet haal ik na 10 minuten zijn bak weg en dat krijgt hij dan de volgende dag. Maar ook dit helpt nu niet. Kan het misschien aan het warme weer liggen waardoor hij minder trek heeft?

Heeft er iemand misschien tips om hem weer te laten eten?  Voor de duidelijkheid ik stel zelf samen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Misschien inderdaad een loopse teef in de buurt!

Als hij echt echt in orde is (gebit na gekeken?):

Ik vind na 10 minuten zijn bak weg halen echt veel te lang hoor. Ik zou zeggen na 1 minuut weghalen. En 'm gelijk een dagje laten vasten. En pas de volgende dag eten geven.
#2928415
Als hij verder gezond is zou het ook nog een gevalletje puberteit kunnen zijn! :biggrin2: In dat geval helpt maar één ding: streng zijn. Niet eten > bak weg > volgende dag opnieuw aanbieden. Net zolang tot ie eieren (ha!) voor zijn geld kiest. Als je hem nu tegemoetkomt, heb je straks een hond die weet hoe hij jou moet manipuleren en die dat spelletje dan steeds opnieuw gaat spelen. Dus even hard zijn nu. (Moeilijk, ik weet het: ik ben een hele goede stuurman. :biggrin2:)
#2929022
Mijn reu eet soms ook niet meestal in de ochtend, dan heeft hij last van de damesluchtjes in de buurt  :D Het is een tijd een paar dagen geweest, nu terug gezakt naar 1 dagdeel, 's avonds heeft hij dan toch honger en eet wel. Ik laat hem gewoon maar en voer hem naar behoefte. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door