Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
#2928876
Een week of 4 geleden ben ik begonnen met koolhydraatarm te eten. Inmiddels ben ik met wat geluk 3kg afgevallen tegenover de overal voorspelde 2-3 kilo per week.
Mijn vraag: iemand enig idee wat er mis gaat?

Om een idee te krijgen van wat ik eet:
Groenten (sla, tomaat, uit, augurk, komkommer, diverse soorten gewokte groenten, sperziebonen)
Vlees (kipfilet, gehakt, bacon, braadworst, schnitzel zonder paneermeel)
Verder eet ik nog: eieren, brie, doppinda's, walnoten, repen van atkins als tussendoortje, soms een shake van atkins als maaltijdvervanger of als tussendoortje, stukjes worst (zonder koolhydraten) ook eet ik zo'n 2-3 keer per week een kracker van atkins wat 3gr koolydraten bevat per kracker.
Ik drink alleen water, cola zero en verse sinaasappelsap (die koolhydraten tel ik mee)
Normaal gesproken kom ik niet boven de 20-25gr koolhydraten per dag uit en dan is 25 echt de max en komt dat veel minder voor dan de 20gr.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens een slippertje gemaakt heb, juist omdat het koolhydraatarm eten niet lijkt te werken om af te vallen, tenminste niet bij mij. Ik heb tussendoor een paar frietjes gehad, maar dat is misschien maar 2 of 3x geweest en dan echt maar een paar.
Inmiddels zit er ook een week sporten op, maar ook dat lijkt nog niks te doen. Ik voel me nog altijd een rolmops en als ik foto's bekijk bevestigen die alleen maar mijn gevoel.

Voor vandaag gooi ik de handdoek in de ring. Ik geef een hoop geld uit om koolhydraatarm te eten, ik laat heel veel (normale) dingen liggen die ik gewoon lekker vind en dat terwijl ik nauwelijks af val. Dan vraag ik me af ; waar doe ik het voor? :-\
Door NL_Annemieke
#2928881
Koolhydraten lijken me weinig genoeg, maar als je de calorieën aanvult dmv vet schiet het niet hard op, tenminste als je daarmee boven je dagelijkse behoefte komt  :)
Wellicht is een combi van koolhydraatarm+calorieën tellen wat voor je?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2928883
Bij de een gaat het sneller als de ander?
ik kan zelf ook snel aankomen en langzaam weer afvallen fijn is dat he!
Nou er is tenminste wel 3 kg af.
augurk zit toch ook veel suiker in?
en zero ook laten staan, lichaam proeft zoet en reageert daarop.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2928886
Kan goed dat het gewoon niet voor jou werkt op deze manier. Ik denk dat je zeker nog een beetje moet letten op vettigheid wat erin sluipt. Zegt dhr Atkins wel dat dat niet uit hoeft te maken, maar dat maakt wel degelijk uit, daarom werkte voor veel mensen het Frank-dieet beter. Nu hoef je van mij geen lightzooi te gaan eten, maar worst, bacon, brie en pinda's en dat soort extraatjes moet je niet onbeperkt eten, zoals vaak wordt beweerd dat dat allemaal moet kunnen.


Maar an sich is 3 kilo in 4 weken niet verkeerd. Tenzij je 150 kg weegt is 2-3 kg per week afvallen veel te veel en zelfs in dat geval houdt dat treintje maar heel kort aan. Veel mensen lukt het idd om in de 1ste fase tot wel 2 kg per week af te vallen, maar daarna wordt het gewoon sappelen...heel veel moeite doen en dan toch "maar" een pond per week afvallen. En daar ligt dan de valkuil, want dan haken mensen af.
Niet te hoog inzetten, dan lukt het best. En een beetje geduld uitoefenen. En als het te duur wordt, eerst maar die Atkinszooi schrappen, die maken alles onnodig extra duur.
Door Simone V
#2928891
Twee jaar geleden heb ik ook 2 weken koolhydraatvrij gegeten nadat ik ook als rolmops van een vakantie terug was gekomen.
Mijn ervaring is dat je helemaal niets, nada noppes aan koolhydraten/suikers moet eten.
Dus ik zou de brie, repen, shakes en crackers van Atkins laten liggen. De cola zero al helemaal!!! En die paar frietjes zijn funest. Je wil je lichaam juist aanzetten om de vetten te gaan verbranden en die paar frietjes gooien alles weer overhoop.
Ik vond het de eerste paar dagen ook heel moeilijk om het vol te houden, maar je moet er ook voor zorgen dat je geen honger lijdt, want dan kies je het verkeerde.
Dus voor ontbijt koos ik (afhankelijk werk of vrij dan andersom) grote bak yoghurt met 2 stuks fruit of 2 eieren bakken met lekker een tomaatje, paprika, uitje en wat kruiden als bieslook erbij.
En dan om 10 uur een stuk fruit.
Lunch, salade met walnoten, feta, allerlei soorten pitten of zaden, gekookt eitje, stukje kipfilet of gebakken zalm. Of gebakken eitje met yoghurt.
en dan had ik om 3 uur alweeeer honger, hup een bak yoghurt met fruit.
's avonds weer groenvoer met kip zalm oid.
Drink alleen water en thee, o ja GEEN SUIKER! En geen alcohol. Serieus als je je hieraan houdt, echt volhouden dan merk je na een dag of 4 a 5 dat je gaat afvallen. In begin 1 ons , 2 ons, en dan een halve kilo en dan hou je het ook vol.
Probeer alleen kip, rund en vis te eten. Varkensvlees is te vet.
En eet op gezette tijden, dan weet je zeker dat je niet overvallen wordt door een hongeraanval. Die zijn ook funest. Geen hongerlijden, dat is namelijk nergens voor nodig.
Zet m op  :thumbup:
Door kakocavi
#2928898
Ik vind 3 kilo in 4 weken best wel veel eigenlijk. Dat komt neer op een dagelijks tekort van zo'n 750 kcal (1 kilo vet is 7000 kcal, 750 kcal maal 28 dagen is 21.000 kcal, is 3 kilo vet). 2 of 3 kilo per week lijkt me ongezond snel en ik vind het ook niet realistisch. Ik zou gewoon lekker zo door gaan en niet te veel in een te korte tijd willen. Afvallen is een langetermijnplan.
Door Lida. S
#2928904
Een vriendin van me eet / at ook koolhydraat arm, of eigenlijk koolhydraat loos. Het werkt prima, maar ze moet niet zondigen. Ze is ruim 20 kg afgevallen, maar nu is ze het zat en zondigt af en toe, met als gevolg dat er nauwelijks meer iets afgaat.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2928909
Tja heb ook een poos koolhydraat arm gegeten, en bij mij werkte het niet echt, ondanks 3x in de week sporten, alles via dietiste.
Maar ook ik zie een aantal vette/suikerrijke  dingen.
Brie, bacon, braadworst, gehakt.
Noten mag, maar doppinda's is geen nootsoort, en een hele vette, nutteloze toevoeging.
Aan vlees mag je een stukje mager vlees ter grootte van de muis van je hand, dus het liefst kipfilet of misschien een stukje zalm.
Cola en verse jus, zijn ook caloriebommetjes, de jus zou dan ter vervanging moeten zijn van bv een stuk fruit door je yoghurt.
Maarruh 3 kilo in 4 weken, waar kan ik tekenen, ik kreeg het niet voor elkaar ondanks totaal niet zondigen.
Dietiste zei, de kilo's die je te veel hebt heb je ook niet binnen een paar weken er aan gegeten, afvallen, op een verantwoorde wijze kost ook heel veel tijd maar meer ook geduld en volharding.
Succes met je strijd tegen de kilo's.
Door **Jolanda**
#2928920
Bedankt voor jullie mening/kijk hierop! :-* :-*
Angelique schreef: Kan goed dat het gewoon niet voor jou werkt op deze manier. Ik denk dat je zeker nog een beetje moet letten op vettigheid wat erin sluipt. Zegt dhr Atkins wel dat dat niet uit hoeft te maken, maar dat maakt wel degelijk uit, daarom werkte voor veel mensen het Frank-dieet beter. Nu hoef je van mij geen lightzooi te gaan eten, maar worst, bacon, brie en pinda's en dat soort extraatjes moet je niet onbeperkt eten, zoals vaak wordt beweerd dat dat allemaal moet kunnen.


Maar an sich is 3 kilo in 4 weken niet verkeerd. Tenzij je 150 kg weegt is 2-3 kg per week afvallen veel te veel en zelfs in dat geval houdt dat treintje maar heel kort aan. Veel mensen lukt het idd om in de 1ste fase tot wel 2 kg per week af te vallen, maar daarna wordt het gewoon sappelen...heel veel moeite doen en dan toch "maar" een pond per week afvallen. En daar ligt dan de valkuil, want dan haken mensen af.
Niet te hoog inzetten, dan lukt het best. En een beetje geduld uitoefenen. En als het te duur wordt, eerst maar die Atkinszooi schrappen, die maken alles onnodig extra duur.
Ik was ook al aan het denken dat het niet bij mij past oid. Niet dat ik het uit gemak daar op wil gooien hoor ;) Maar kon er op internet weinig over vinden.
Misschien heeft het er totaal niks mee te maken, maar ik kan de laatste weken heel weinig hebben en heb dus een heel kort lontje.

Als het zo langzaam gaat, raak ik indd minder gemotiveerd, al helemaal omdat ik de laatste week behoorlijk gesport heb en er niks extra's vanaf is.
In totaal schat ik dat ik op dit moment echt nog 12kg te zwaar ben. Als die er vanaf zijn blijft er echt nog genoeg van mij over hoor ;) (dan ben ik namelijk nog niet helemaal slank, maar heb dan maatje 38 wat netjes zit)

Ik denk dat ik een ander dieet ga zoeken die beter bij mij past, 1 waarbij het geen 'ramp' is wanneer ik eens zondig door 5 frietjes te nemen (als je op je werk continu friet voorbij ziet komen is de verleiding natuurlijk wel heel erg groot)

Wat ik wel ga proberen is vaker op een dag kleinere porties eten en savonds een normale hoeveelheid. De laatste dagen merk ik dat dat beter werkt.

De vettige dingen zoals worst, brie enz eet ik savonds omdat ik anders niet goed weet wat ik dan te knabbelen moet nemen. Komkommer ben ik inmiddels ook wel een beetje tegen gegeten :-[

kakocavi schreef: Ik vind 3 kilo in 4 weken best wel veel eigenlijk. Dat komt neer op een dagelijks tekort van zo'n 750 kcal (1 kilo vet is 7000 kcal, 750 kcal maal 28 dagen is 21.000 kcal, is 3 kilo vet). 2 of 3 kilo per week lijkt me ongezond snel en ik vind het ook niet realistisch. Ik zou gewoon lekker zo door gaan en niet te veel in een te korte tijd willen. Afvallen is een langetermijnplan.
Bedankt voor je bijdrage! Ik vroeg me van de week namelijk af hoeveel calorieën voor hoeveel gram vet stonden. :) 
Extreme schreef: Tja heb ook een poos koolhydraat arm gegeten, en bij mij werkte het niet echt, ondanks 3x in de week sporten, alles via dietiste.
Maar ook ik zie een aantal vette/suikerrijke  dingen.
Brie, bacon, braadworst, gehakt.
Noten mag, maar doppinda's is geen nootsoort, en een hele vette, nutteloze toevoeging.
Aan vlees mag je een stukje mager vlees ter grootte van de muis van je hand, dus het liefst kipfilet of misschien een stukje zalm.
Cola en verse jus, zijn ook caloriebommetjes, de jus zou dan ter vervanging moeten zijn van bv een stuk fruit door je yoghurt.
Maarruh 3 kilo in 4 weken, waar kan ik tekenen, ik kreeg het niet voor elkaar ondanks totaal niet zondigen.
Dietiste zei, de kilo's die je te veel hebt heb je ook niet binnen een paar weken er aan gegeten, afvallen, op een verantwoorde wijze kost ook heel veel tijd maar meer ook geduld en volharding.
Succes met je strijd tegen de kilo's.
Ja kijk, en dat is dus wat ik weer niet begrijp. De een zegt je moet geen calorieën tellen, de ander zegt weer van wel. Wat is het nou? ??? De cola zero is koolhydraatarm (0koolhydraten) brie en worst idem.
En de kilo's die er nu aan zitten, heb ik binnen 7 weken er aan gevreten. :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2928922
Wij eten inmiddels al 7 jaar KH-beperkt met af en toe heus wel wat aan KH. Maar wat ik in jouw rijtje zie en er volgens mij beslist niet thuishoort is:

doppinda's
repen van atkins als tussendoortje
soms een shake van atkins
cola zero en verse sinaasappelsap

Pinda's zijn peulvruchten en geen noten. De atkinsproducten maken heel vaak dat je niet afvalt. Cola zero is gewoon bagger en sinaasappelsap bevat erg veel fruitsuiker (voor je lichaam gewoon suiker) en dat wil je toch juist niet eten.

Natuurlijk kun je die dingen ooit wel weer nemen als je het echt wilt, maar niet in de fase waarin je af wilt vallen. De 3 kg die je nu kwijt bent is de hoeveelheid die ik aankom als ik wel KH eet en dus ook met een dag of 4-5 kwijt ben als ik ermee stop. Ik ben niet veel afgevallen door geen KH te eten, maar mijn omvang is wel behoorlijk geslonken. Eddie is 26 kg afgevallen, helaas moet hij binnenkort geopereerd worden aan zijn meniscus en kan daardoor niet zijn gebruikelijk bewegingspatroon aanhouden. Heeft geresulteerd in 2 kg toename.

Als je het op deze manier wilt voorzetten zou ik een boek van Atkins te pakken zien te krijgen en daar eens goed in lezen. Ik eet dagelijks 12-15 gram KH uit groenten en dat betekent dat ik best veel groenten verslind. Moet er wel bij vertellen dat het voor ons geen dieet is maar een leefwijze.

En er is genoeg over te vinden, maar er wordt altijd geadviseerd om eerst het boek te lezen!!

http://www.atkinsforum.info/forum/index.php

Edit: je lichaam reageert op zoetstof net zoals op suiker. Als je van je suikerverslaving afwilt, ook geen zoetstoffen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 20 mei 2014, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2928942
Ik snap precies wat je bedoeld.. 2 weken terug was ik 'zomaar' een kilo kwijt en dat motiveerde me enorm om weer af te vallen.

Ik ontbijt meestal met fruit, zo niet pak ik fruit als lunch. Ik eet minimaal 3 stuks fruit per dag. Als ik weet dat 's avonds slecht ga eten (zoals op donderdag of in het weekend) dan zorg ik voor een extra fruitmaaltijd en/of één groentemaaltijd (soep, salade o.i.d.). Ik probeer 60% van dagelijkse inname uit fruit of groente te laten bestaan.

Voor noodgevallen dat ik enorme honger krijg: studentenhaver, banaan en komkommer met chips-dip (vooral die laatste is mijn nieuwe verslaving)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door