Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2928566
Ik heb een probleem met Noppie en wel hij weigert bot te eten, maakt niet uit welke diersoort het van is hij eet het gewoon niet. Z'n tanden zijn in orde, verder ook geen wondjes of wat dan ook. KVV eet ie ook niet meer op gemalen haas na. Spiervlees en orgaan is geen enkel probleem. Verder is ie gewoon speels, actief en zichzelf.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2928711
Lukt hele prooidiertjes wel?
Neem ook aan dat je mengen al geprobeerd hebt? Dus bijv. de gemalen haas die ie wel eet over het botwerk heen of gemengd met gemalen bot.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2928733
Hij zal niet direct tekorten krijgen, maar op den duur natuurlijk wel.
Ik zou ook de trukendoos open gooien; dus bot malen, alleen lekkere botjes geven, botjes hameren, etc.
Door TMG1961
#2928734
Hele prooidieren heb ik nog niet geprobeerd. eendagskuikens heeft ie tot nu toe niet gegeten, ruikt er even aan en draait zich dan om en loopt weg. muisjes en ratten vind ik zelf niet echt prettig om te geven. Als ik de gemalen haas, waar dus wel bot inzit meng met ander bot eet ie de haas en laat de rest liggen of ie eet helemaal niets er van.

@koekje..ik sla alles echt heel fijn voor hem, het is bijna grof poeder maar zelfs dan laat ie het liggen
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2928738
En als je het platgemepte bot in stukjes knipt en daar dan z'n spiervlees en orgaan doorheen doet ?

Ik hak hier ook alles aan stukjes voor de katten en meng het dan.
Ze krijgen hier elke dag compleet en zo lukt het meestal wel om er bot in te krijgen.

De keren dat ze geen vleesbot willen eten is omdat er te scherpe stukjes aanzitten ,daar balen ze dan van .
Door TMG1961
#2928746
@Daantje...dat doe ik al maar hij laat al het bot liggen en eet alleen het spiervlees en orgaan
Ik geef ook iedere dag compleet maar ja als meneer z'n bot niet eet is het niet echt compleet meer
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2928770
Maar vist ie dan zomaar al het geplette vleesbot er tussenuit?  ???
Dat lukt ze hier niet ,ik prak het zo door elkaar dat ik ze foppen kan.

Een geklutst eitje erdoorheen wil ook wel eens helpen.
Door TMG1961
#2928810
Daantje schreef: Maar vist ie dan zomaar al het geplette vleesbot er tussenuit? ???
Dat lukt ze hier niet ,ik prak het zo door elkaar dat ik ze foppen kan.

Een geklutst eitje erdoorheen wil ook wel eens helpen.
Hij eet het vlees erom heen weg en laat bot liggen. Geklutst ei weigert ie ook te eten, al tig keer geprobeerd.
Blikje voer erdoorheen heb ik nog niet geprobeerd maar dat is voor als echt niets meer lukt
Door Martine-Tom
#2928826
TMG1961 schreef: Hij eet het vlees erom heen weg en laat bot liggen. Geklutst ei weigert ie ook te eten, al tig keer geprobeerd.
Blikje voer erdoorheen heb ik nog niet geprobeerd maar dat is voor als echt niets meer lukt
Geen heel blik hoor gewoon een half theelepeltje is hier al meer dan voldoende.
Door TMG1961
#2928828
Hij krijgt dadelijk lama met bijna tot moes gemepte kippenrug, ben benieuwd, m'n gevoel zegt me dat ie zich omdraait en wegloopt. Vanochtend heeft ie ook amper wat gegeten dus lijkt me sterk dat ie geen honger heeft. Als ie niet eet heeft ie een probleem want ik heb niets anders uit liggen wat niet bevroren is dus zal ie tot morgenvroeg moeten wachten
Door TMG1961
#2928841
Zoals verwacht heeft ie al het bot laten liggen, hij had 75 gram spiervlees en 40 gram bot dat echt heel fijn gemept (het was bijna pap)was en er lang nog 39 gram bot op bordje en ook het beetje geklutst ei lag er nog
Gebruikersavatar
Door koekje
#2928859
Het weer kan ook meespelen, geef de moed niet gelijk op. Hier staat iig Sien meestal ook al om half 5 te miauwen om avondeten, wat nooit voor 6 komt. Gisteren en vandaag niet, te warm. Het kan zijn dat Noppie ook zoiets heeft, maar dat hij het spiervlees toch onweerstaanbaar vond.
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2928880
Sommige katten weigeren prooi met vacht of veertjes, dus dan lukt kuiken ook niet nee. Je zou eens hele kwartel kunnen proberen? Die kun je op veel plaatsen kaal (dus zonder veren) krijgen. Mijn kat snapte eerst niet dat ie bot moest kauwen en wilde het oplikken. Hele kwartel was er groot succes! Daarna wilde ie ineens wel kippennek, eendenvleugel en karkassen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door