Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lexus-me
#2928579
http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/122b43f8-63a5-aa49-7f09-7f2b50cf8a14

(ik hoop dat de link zo werkt)

Dit is het fragment. hij blijft erbij dat zijn manier werkt (nou dat is dan misschien zo) maar op de opmerking dat er veel kritiek is op zijn methodes gaat hij alleen in met de melding dat hij met zeer agressieve dieren werkt..

Nou ik ken ook gedragstherapeuten die dat ook doen, met de nieuwe inzichten en ook zeer goed resultaat behalen...

Begrijp me niet verkeerd, hij doet vind ik ook veel dingen goed! Vooral in Amerika maakt hij mensen wel bewust van het feit dat een hond beweging en uitdaging nodig heeft!
Door malinois.
#2928588
Waarom zou hij moeten veranderen?  Hij heeft geen methode hij doet wat zijn intuitie ingeeft en dat werkt over t algemeen t best. Ik doe veel dingen op de manier wat hij ook doet maar dat deed ik ook al lang voor ik ooit van hem gehoord had. Hij leest perfect honden en kan uitstekend met lichaamstaal werken.
Hij werkt daarnaast idd met honden die al jaren verpest zijn door hun eigenaren.... die hebben duidelijkheid nodig en ik vind dat hij die geeft.
Voor mij verteld hij niets nieuws maar voor t gros van de mensen wel die weten amper waar de staart zit van een hond
Door Martine-Tom
#2928592
malinois. schreef: Waarom zou hij moeten veranderen?  Hij heeft geen methode hij doet wat zijn intuitie ingeeft en dat werkt over t algemeen t best. Ik doe veel dingen op de manier wat hij ook doet maar dat deed ik ook al lang voor ik ooit van hem gehoord had. Hij leest perfect honden en kan uitstekend met lichaamstaal werken.
Hij werkt daarnaast idd met honden die al jaren verpest zijn door hun eigenaren.... die hebben duidelijkheid nodig en ik vind dat hij die geeft.
Voor mij verteld hij niets nieuws maar voor t gros van de mensen wel die weten amper waar de staart zit van een hond
Daarover verschillen de meningen.

Ik zie regelmatig dat hij honden als dominant of agressief bestempeld die gewoon doodsbang zijn.
En als hij zo perfect zou reageren zou hij niet zovaak gebeten worden lijkt me.
Door malinois.
#2928593
Zo vaak?? Ik heb welgeteld 1 x gezien dat hij echt gebeten werd dat was door een golden en 1 schampschot van een wolfshond en heb toch alle afleveringen tot in den treure gezien

Maar goed daar verschillen de meningen idd dan over.
Hij zou blind mijn honden meekrijgen en dat krijgt verder niemand op deze wereld dus dat wil wel wat zeggen ;-)
Laatst gewijzigd door malinois. op di 20 mei 2014, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2928600
malinois. schreef: Zo vaak?? Ik heb welgeteld 1 x gezien dat hij echt gebeten werd dat was door een golden en 1 schampschot van een wolfshond en heb toch alle afleveringen tot in den treure gezien

Maar goed daar verschillen de meningen idd dan over.
Hij zou blind mijn honden meekrijgen en dat krijgt verder niemand op deze wereld dus dat wil wel wat zeggen ;-)
Ga maar op youtube kijken daar staan aardig wat filmpjes van beten, uitvallen en dat soort dingen.

Bij mij zou ie in geen omtrek van 500 meter in de buurt van mijn hond mogen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2928601
Niet alle doodsbange honden bijten direct .... ::) calm and submissive is in mijn ogen vaak bang en vaak is het een tap out en niet een relaxte hond.
Ik weet verder niet hoe hij echt is maar van alles wat ik heb gezien is mijn conclusie de mijne krijgt hij absoluut niet mee, echt niet!
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2928602
malinois. schreef: Waarom zou hij moeten veranderen?  Hij heeft geen methode hij doet wat zijn intuitie ingeeft en dat werkt over t algemeen t best. Ik doe veel dingen op de manier wat hij ook doet maar dat deed ik ook al lang voor ik ooit van hem gehoord had. Hij leest perfect honden en kan uitstekend met lichaamstaal werken.
Hij werkt daarnaast idd met honden die al jaren verpest zijn door hun eigenaren.... die hebben duidelijkheid nodig en ik vind dat hij die geeft.
Voor mij verteld hij niets nieuws maar voor t gros van de mensen wel die weten amper waar de staart zit van een hond
nou.. ik denk dat ik  niet de enige ben die het daar helemaal niet mee eens is..

het eerste stukje wat hij verteld is zeker niet gek hoor, zijn wandelen en kijken in hoeverre je hond bij je past met zijn energie zijn goede dingen, ook dat je niet alleeeen maar affectie moet geven maar uiteraard ook regels .. net als bij kinderen ;) maar goed dan begint ie weer met z n gepor.. je ziet in alles dat die chiwafwaf hartstikke bang is (grote ogen, lichaam helemaal laag, liplicks) dan vooral doorduwen en correcties geven tsja, ik vind het niet gek dat het hondje dan een keer uitvalt ;)
"ik werk met zeer agressieve honden"  nouuu meneertje millan ik heb heeel veel afleveringen gezien waarbij de hond een simpel probleem heeft als trekken aan de riem of niet van de bank af willen en die ook gewoon geport en geschopt in de zij worden ;) dus niet te veel in dekken aub

misty; klopt is onzeker (zoals heeel veel honden) maar hoe meer je die corrigeert hoe meer onzeker die word en daarom ging het dus ook fout bij die mensen, die duwen hem/haar? hard op de grond , je band is verneukt en het gedrag word alleen maar erger

maar goed daar gaan we weer :P haha
Door malinois.
#2928603
Uitvallen zijn toch geen beten?! En ik hoef geen youtube te kijken want ik heb alle seizoenen gezien. ;-)

En heb je weleens knokkende honden uit elkaar gehaald. En dan honden die voor de kill gaan?
Door Lizzy
#2928605
chipjolie schreef: nou.. ik denk dat ik  niet de enige ben die het daar helemaal niet mee eens is..

het eerste stukje wat hij verteld is zeker niet gek hoor, zijn wandelen en kijken in hoeverre je hond bij je past met zijn energie zijn goede dingen, ook dat je niet alleeeen maar affectie moet geven maar uiteraard ook regels .. net als bij kinderen ;) maar goed dan begint ie weer met z n gepor.. je ziet in alles dat die chiwafwaf hartstikke bang is (grote ogen, lichaam helemaal laag, liplicks) dan vooral doorduwen en correcties geven tsja, ik vind het niet gek dat het hondje dan een keer uitvalt ;)
"ik werk met zeer agressieve honden"  nouuu meneertje millan ik heb heeel veel afleveringen gezien waarbij de hond een simpel probleem heeft als trekken aan de riem of niet van de bank af willen en die ook gewoon geport en geschopt in de zij worden ;) dus niet te veel in dekken aub

misty; klopt is onzeker (zoals heeel veel honden) maar hoe meer je die corrigeert hoe meer onzeker die word en daarom ging het dus ook fout bij die mensen, die duwen hem/haar? hard op de grond , je band is verneukt en het gedrag word alleen maar erger

maar goed daar gaan we weer :P haha
Neuh, niet echt.

Net als bij Martine,  mag ie in geen omtrek van 500 meter in de buurt van mijn hond komen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 20 mei 2014, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door malinois.
#2928606
chipjolie schreef: maar hoe meer je die corrigeert hoe meer onzeker die word en daarom ging het dus ook fout bij die mensen, die duwen hem/haar? hard op de grond , je band is verneukt en het gedrag word alleen maar erger

maar goed daar gaan we weer :P haha
Don't try at home staat er niet voor jan lul.
Door Martine-Tom
#2928608
malinois. schreef: Uitvallen zijn toch geen beten?! En ik hoef geen youtube te kijken want ik heb alle seizoenen gezien. ;-)

En heb je weleens knokkende honden uit elkaar gehaald. En dan honden die voor de kill gaan?
Ja gelukkig knippen ze totaal niet in de uitzendingen en zie je als kijker alles wat er gebeurd...

uhm, ja helaas wel, een hovawart die probeerde een witte fluff op te eten, een pitt die op Tom dook, en (hoe raar het ook klinkt) een witte fluff met killneigingen van een zwaan geplukt, en nog wel meer helaas.
Tot nu toe ben ik daar zelf altijd nog ongeschonden uit gekomen. Al zie ik niet in wat dit te maken heeft met mijn idee dat CM helemaal niet zo goed honden leest...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door