Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door RobinVC
#2928093
Wie onder jullie heeft ervaring met fietskarren? Ik bel momenteel het internet aan het afschuimen naar een goede kar die makkelijk op te vouwen is voor transport in de wagen.
Ze zou moeten dienen voor een border van 22 kg. Wat zijn de goede merken? Alle tips zijn welkom.
Door charmed
#2928153
Ik heb meerdere doggyrides. Eentje met wandelkit en eentje achter de fiets. Ik vind persoonlijk die dingen ijzersterk en makkelijk mee te nemen. Tis ook goed op te vouwen. Ik zoek ze meestal op marktplaats, daar heb je er veel staan die amper gebruikt zijn, omdat de hond er niet in wil zitten en die gaan dan voor de helft van het geld weg. Daar zou je eens kunnen neuzen. Zo hebben wij ook eentje gekocht, f1 x gebruikt al jaren onder een kleedje. We hebben er al ettelijke kilometers mee gereden!
Door marina
#2928287
Ik heb een doggy-de-luxe, bevalt super goed. Ook een 2dehandsje via MP.
Geen idee of hij makkelijk op te vouwen is, geloof het wel. Ik heb enkel 1 keer de banden eraf gehaald om op te pompen.
Door inge58
#2928345
De boerenbond adverteerde vorige week met hun "eigen merk" fietskar. Ik heb hem jarenlang naar tevredenheid gebruikt. Prima kwaliteit!
Gebruikersavatar
Door kayla
#2928353
Wij hebben een doggy-ride (eerste model) ook tweedehands van Markplaats (weegt ongeveer 12 kg)
Hij is wel makkelijk op en af te breken, maar je hebt er toch wat kracht voor nodig. Je hoeft maar een paar dingen te doen.

De kar uitklappen en wielen eruit pakken. Kar uitvouwen en 1 stang bovenop in een plastic houder drukken en borgen met een pin.
Dan kar op een zijkant leggen en de wielen vastdrukken en ook weer borgen met pinnen. Dan de trekstang uitklappen en borgen met pin.
Kar vastmaken aan de fiets.
De wielen kost het meeste kracht, vooral het eraf halen.

Het op- en afbreken duurt ongeveer 5 minuten per opbouw/afbouw.

wij hebben deze
Afbeelding

Afbeelding

Hier weegt pupje kayla ongeveer 20 kg
Laatst gewijzigd door kayla op ma 19 mei 2014, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2928364
Volgens mij ook een Doggyride de Luze, maar zeker weten doe ik het niet. Is inmiddels 9 jaar oud, maar er mankeert niets aan. Wordt regelmatig gebruikt en er passen met gemak 2 Koningsteckels en een ukkie in....

Gebruikersavatar
Door joel
#2928463
Ik heb onze fietskar van onze tweeling omgetoverd tot doggy-ride....
Zitjes eruit, tuinstoelkussen erin en Qadir van jongs af aan geleerd om erin te zitten (en te blijven)

Wat ik echt een voordeel vind is dat de bak van kunststof is, zodat we hem goed kunnen schoonmaken.
En wij halen de wielen er niet af, maar hij zou opgevouwen in de schuur of auto kunnen mocht dat nodig zijn.
Wil je hem ook kunnen duwen moet er ook een extra voorwiel bij. Denk eraan dat als je hem aan de fiets wil dat je misschien een extra fietskogel nodig hebt, zodat je de kar van fiets kan wisselen, dat vinden wij ook wel fijn, zeker als ze met zn tweeen erin zitten ( ong 55-60 kg)
Succes met uitzoeken!


Afbeelding
Door smulpaap
#2928488
Ik heb er twee . Een oude Doggy de luxe gekocht in 2007 , inmiddels een oude roestbak maar onverwoestbaar , hij rijd nog steeds  :biggrin2:
Laadvermogen tot 80 kg en voorzien van anti-slipbodem . Nadeel van dat bakbeest is , vind ik dat je hem nooit de schuur in kan sjesen
Kar staat hier dus onder een zeil

Vorig jaar zomer heb ik er een kar bijgekocht vanwege een pechvogel . Knieoperatie .
Kar kostte 200 euro incl wandelset
Dit karretje kan hier bij ons zo de schuur in en er kan tot 40 kg hond in .
Maar in mijn geval zat er een Russeltje in en zij had ruimte genoeg in deze kar
Ik vind het een prettig karretje , voor zowel fietsen als wandelen , verderlicht . Ook al mijn Bull van 23 kg erin zit
Je hebt hem zo in en uit elkaar . En vergeleken met de oude roestbak is deze kar prettiger met wandelen
Met de Doggy de luxe moet je toch geregeld bijsturen ( maar dat kan inmiddels natuurlijk verbetert zijn )

Als het mogelijk is zou ik toch de hond even meenemen om te passen /kijken

Ik heb de eerste koets eerst 14 dagen in de woonkamer gezet . Om ze te laten wennen
Geen aandacht aan geschonken ""het stond er "" en ze zelf laten ontdekken
Ze gingen eens kijken , kropen er even in , gingen er in liggen slapen
Later heb ik er snackjes in gedaan en er een leuk spel van gemaakt
Al mijn honden vinden het een feest als ze erin mee mogen

Afbeelding
Door smulpaap
#2928505
Moest even zoeken maar dit is de oude roestbak . Ik geloof niet dat deze nog in de handel is
Het canvas is wel onverwoestbaar , dat vind ik wel een voordeel
Het is een hele ruime degelijke kar waar ze alle ruimte in hebben
Mijn bejaarde staat er graag in en is ook helemaal verknocht aan deze rolls  :biggrin2:
Maar het is wel een groot ding .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Boef
#2928512
Wij hebben ook de Doggy Ride, met fietsstang, duwstang, vast en zwenkwiel vooraan.
Al wat ouder model denk ik, maar ziet er nog als splinternieuw uit.
Wij vinden het helemaal geweldig, leggen ook enorm veel kilometers af.
Optuigen/afbreken is een kwestie van enkele minuutjes.

Wij hebben hem ook overgenomen van mensen waarvan de Golden Retriever er absoluut niet in wilde.
Iets meer als €100,- hebben wij er dacht ik voor betaald.

Hopelijk wil jouw hond er in, dat is wel zo fijn natuurlijk.
(Onze Boef zag het eerst ook absoluut niet zitten.. Maar vindt het hemels nu!)

Een paar tips zoals wij het hebben gedaan als jouw hond er niet in wil..
-Bouw de kar op, maar laat de wielen er af.
-Leg zijn favoriete speeltjes en dekentje et cetera erin.
-Gooi er af en toe wat lekkers in.
-Als de hond er in ligt, niet (teveel) storen, gebruik het als het ware als een soort bench.
-Laat hem een aantal dagen staan, laat je hond er aan wennen, laat het zijn plekje worden.
Daarna kan je voorzichtig beweging in de kar gaan brengen en hopelijk vind jouw hond het ook helemaal geweldig.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2928656
Hoeveel zwaarder is het fietsen met zo'n kar achter je met een hond erin van rond de 22 kilo?
Ik heb een versleten knie, fietsen gaat niet meer zoals het vroeger ging zeg maar. Maar ik zou het wel makkelijk vinden als ik met Charlie ergens heen kan fietsen als het voor hem te warm is om naast de fiets te lopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door