Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tessa
#2928207
Aafke is loops en ik wilde haar laten dekken, dus ik ben vanaf dag 9 gaan prikken in Best.
1e keer waarde 2,7. Twee dagen later, dus afgelopen zaterdag 4,3, dit was de 12e dag.
Eigenaar van de reu gebeld omdat ik had verwacht dat ze zaterdag en zondag gedekt kon worden, dat ik nog niet kwam, want advies was maandagochtend (vandaag dus) nog een keer prikken.
Toch, in overleg met de reu eigenaar besloten om het zondagavond te proberen , zou het niet gaan, jammer dan , en maandag sowieso nog een keer prikken ter controle.

Nou, dekking ging heel goed dus dat was fijn, vanochtend weer geprikt en de waarde stond op 17 :o in twee dagen tijd gestegen van 4,3 naar 17. Ben ik blij dat ik toch gisterenavond al ben geweest, vanavond nog een keer, maar als dit de eerste dekking was geweest was het toch al aan de late kant geweest!. Rare teef, laat ook helemaal niks zien ook, is gewoon haar relaxte zelf dus aan haar kan ik echt het juiste tijdstip niet aflezen.
Nu hopen dat het vanavond in die hitte ook wil lukken, en dan maar afwachten.
Door Lizzy
#2928230
Ik zou eerder denken dat het apart is dat ze van 4,3 ineens zo snel naar eisprong is gestegen. Wat er na de eisprong gebeurd; de progesteronwaarde kan dan als een raket stijgen.
Door tessa
#2928233
Ja ik vond dat ook vreemd.
Ik weet zo ongeveer wel hoe mijn honden stijgen in progesteron dus ik was heel verbaasd dat het op dag negen pas 1,9 was.
Normaal ga ik altijd naar Sleewijk, nu een keer niet dus, maar volgende keer toch maar weer daarheen, ik vind het ook fijn dat ze daar ook naar het baarmoederslijmvlies kijken.

Maar goed, als het een beetje meezit dan was ik toch nog prima op tijd, soms moet je ook naar je gevoel luisteren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#2928295
tessa schreef: Ja ik vond dat ook vreemd.
Ik weet zo ongeveer wel hoe mijn honden stijgen in progesteron dus ik was heel verbaasd dat het op dag negen pas 1,9 was.
Normaal ga ik altijd naar Sleewijk, nu een keer niet dus, maar volgende keer toch maar weer daarheen, ik vind het ook fijn dat ze daar ook naar het baarmoederslijmvlies kijken.

Maar goed, als het een beetje meezit dan was ik toch nog prima op tijd, soms moet je ook naar je gevoel luisteren :biggrin2:
Diva was op dag 10 pas 2,1.. uiteindelijk hard moeten rijden om niet te laat te zijn op dag 17...
Door miik
#2928355
Hier was dat ook zo...
Joy was steeds heel laag, reu zou een weekend weg zijn, dus toch even langs. Super mooie dekking. Direct laten prikken (ipv zondag/maandag zoals het advies was), omdat ik heel benieuwd was naar wat er was gebeurd en toen was ie ook razendsnel gestegen. Als ik maandag pas had geprikt was ik ook veel te laat geweest.
Door Hanny
#2928362
Tja en ook dan kan drie dagen later op nieuw testen best wel laat zijn.
Toevallig was ik een keertje in Sleeuwijk en ook daar kunnen ze niet alles precies weten.
Is mijn ervaring hoor. Roos ging van 0.6 naar 14.4. Knappe meid.

Hanny
Door tessa
#2928421
Vanmiddag nog een dekking geweest maar helaas zonder koppeling, daarna had de reu geen interesse meer dus we hebben het erbij gelaten, ben echt blij dat ik gisteren ook gegaan ben!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door