Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927309
Weet iemand of dat een beetje leuk lopen is qua loslopende honden?

Ik vind op internet dat ten oosten van Bakkeveen een stukje losloopgebied is, wij willen ten westen van Bakkeveen een stukje gaan wandelen. Maar ik ben wel benieuwd of het daar een beetje te doen is, of dat de loslopende honden je om de oren vliegen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2927315
De enige ervaring met Bakkeveen is voor mij de Harmsdobbe... En da's alweer enige tijd geleden!

In de buurt gingen we wel eens naar het Blauwe Bos. Daar is een heel stuk losloop en een heel stuk niet-losloop. Wij hebben daar nooit problemen gehad met die monsters van ons.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2927354
Ik weet dat wanneer je bij het zwembad parkeert je in een deel zit waar veel mensen de hond uitlaten, zeker op een zondagmiddag (en de kinderen worden daar dan ook uitgelaten  :-X). Of ze daar loslopen of niet weet ik zo niet (heb zelf geen hond maar wel in die omgeving opgegroeid) net als dat ik niet weet hoe dat stuk heet, alleen dat het daar erg mooi wandelen is in mijn ogen ;-)
Door Dagmar S
#2927510
Het stuk bij het zwembad is losloopgebied. Daarachter heb je een heel stuk wat meer heide dan bos is, dat s geen losloopgebied.
Ik kwam daar meestal vroeg op de zondagmorgen en dan waren er bijna geen honden die los waren waar het niet mocht.
Het blauwe bos, tussen haulerwijk en oosterwolde, kun je inderdaad ook fijn wandelen. Het eerste stuk, tenminste vanaf de haulerwijkster kant, is losloopgebied, verder heel groot stuk aanlijn plicht.
Ook hier kwam ik altijd mooi vroeg maar kwam geen loslopende honden tegen.
Kwam dan bijna niemand tegen ;)

Edit:
Je kunt ook je beginnen met de wandeling bij restaurant/camping de drie provincieen en dan kun je zelfs helemaal naar bakkeveen toelopen over heide en door bos.
Laatst gewijzigd door Dagmar S op za 17 mei 2014, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927888
Dank voor de reacties! We zijn niet bij het zwembad in de buurt geweest. Ik weet niet precies waar we geweest zijn, maar we hebben best fijn gelopen. We hebben niet de hele ronde gelopen die we wilden, want dan kwamen we wel bij het losloopgebied. En ja, dan kan je het mensen ook niet kwalijk nemen dat de honden loslopen, dus daar zijn we bij uit de buurt gebleven. We zijn 3 aangelijnde honden tegen gekomen en 1 loslopende hond in de verte, die we ontweken hebben door onze route aan te passen. Prima zo, lekker gelopen en Oscar heeft genoten.

Overigens heeft Oscar nog niet eens veel problemen met loslopende honden hoor (tenzij ze aanvallen of erg lullig komen doen). Het is vooral ik die heel bang geworden is en ik heb geen trek in drie hartverzakkingen op de zondagmorgen.

Op weg naar huis zijn we net nog even gestopt bij ons verlaten weggetje vlak bij de hondenschool, om de dag ook ontspannen af te sluiten. Daar liep een haas. Op de heenweg heeft Oscar hem helemaal gemist, de haas was de weg over gestoken en Oscar heeft zijn geur niet opgepakt. Op de terugweg pakte hij wel de geur en omdat de haas al weg was hebben we hem (aangelijnd) vreselijk zijn best laten doen, hij had toch nul kans op succes. Dus nu is meer echt wel moe!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door