Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2927585
Mijn hond is anders onwijs ziek geweest van een stukje advocado. Ik heb toen de da gebeld. Hij zei dat ik mazzel had dat ik maar een klein beetje had gegeven en gemengd, want het zou echt giftig zijn..
Gebruikersavatar
Door pike
#2927774
Oke ik ben wat dieper gaan graven. Behalve in de pit zit de giftige stof (persine) ook in de schil. En de stof schijnt van daaruit in het vruchtvlees te kunnen lekken. (http://en.wikipedia.org/wiki/Persin). Dus ik zou dan toch maar liever geen risico nemen en het niet aan dieren geven.
Door Anne in Zweden
#2927839
Gut, mijn honden zijn dol op avocado. Ik ook, dus als ik er weer twee ontpit en uit hun huid heb gewipt, krijgen zij ook alle drie een stukje (zonder citroen, peper, zout, olijfolie en pijnboompitjes uiteraard! :D)

Eten ze zo uit de hand, en nooit ergens last van.
Door Roosj
#2927874
Annemarie Rijnveld schreef: Nee, avocadopulp is niet giftig voor honden, maar het is wel erg vet. Misschien is dat het probleem geweest?
Het was maar 1 of 2 eetlepels gemengd met yoghurt..
Door Annemarie Rijnveld
#2927887
pike schreef: Oke ik ben wat dieper gaan graven. Behalve in de pit zit de giftige stof (persine) ook in de schil. En de stof schijnt van daaruit in het vruchtvlees te kunnen lekken. (http://en.wikipedia.org/wiki/Persin). Dus ik zou dan toch maar liever geen risico nemen en het niet aan dieren geven.
Niet om tegen te spreken, zie het maar als extra info, :)
Gebruikersavatar
Door pike
#2928067
Annemarie Rijnveld schreef: Niet om tegen te spreken, zie het maar als extra info, :)
Nou dan weet ik het ook niet meer hoor. Jean Dodds is wel een autoriteit, ik neem aan dat ze het bij het rechte eind heeft. En zou je dus zelfs de persine-bevattende schil aan honden kunnen geven, en maakt het ook niks uit als het inderdaad mogelijk is dat de stof in het vruchtvlees kan lekken. Ik vraag me dan af waar die verhalen toch altijd vandaan komen.
Door ulla
#2929537
Als je in de bieb leest bij wat je je honden beter niet kunt voeren lees je: schillen/pit en plant van advocado.
De vrucht zelf kan je bij mijn weten zonder problemen geven of je hond zou er allergisch voor moeten zijn maar dat zou die ook voor wortel kunnen zijn.

Maar het zijn richtlijnen en ieder moet zelf beoordelen wat zijn hond wel of niet kan hebben.
Ik ben er van overtuigd dat Barfplaats weloverwogen adviezen geeft en ook niet schroomt om ergens op terug te komen als de praktijk anders uitwijst.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door