Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2927255
Mijn potje groenlipmossel begint leeg te raken, en nou zit ik te kijken welke merken er nog meer zijn behalve dat wat ik gebruik. Moet je bij groenlipmossel nog ergens op letten? Er bestaat goede en minder goede visolie; geldt dat ook voor groenlipmossel? Is er iets van een zuiverheidsgraad waar je op moet letten? Ik las net op Amazon.de een klantenrecensie, daarin was er iemand die een bepaald glm-poeder had gebruikt maar zijn dierenarts zei dat hij dat merk had onderzocht en dat er ook een aspirine-achtige pijnstiller in zat die op den duur schadelijk was voor de nieren. Nou weet ik niet of dat klopt, en het was maar één recensie die negatief was, de rest was heel blij met dat merk, maar vandaar de vraag:

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van groenlipmossel?
#2927775
Lizzy schreef: Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Zijn er ook niet diverse 'sterktes' per merk?

Dat merk groenlipmossel dat werd afgeraden, zat daar Salix Alba in?
Dat schreef die recensent er niet bij. Het gaat om het glm-poeder van Lunderland. Volgens de inhoudsopgave zit er 100 % Perna Canaliculus in, dus geen toevoegingen, gemaakt van gevriesdroogd en gemalen mosselvlees, dus helemaal zonder schelp. Op de site van Lunderland zijn chemische analyses van het merk te vinden, uitgevoerd in opdracht van het Nieuw-Zeelandse ministerie van fragmichnicht.
Ik moet zeggen dat die ene recensent de enige is die met een bezwaar kwam, en hij vermeldde geen link naar dat onderzoek van zijn dierenarts. Die had dat "onderzocht", maar ja, wie weet wat dat precies inhoudt.

Ik ga die van Lunderland maar bestellen, denk ik. Als 100% mosselvlees is en geen andere toevoegingen, dan lijkt me dat prima.
#2935621
Volgens mij moet je de hele groene lipmossel hebben en niet alleen het extract. Ben me er momenteel in het verdiepen omdat ik het zelf wil gebruiken ;) Maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer...
#2935625
Ruisje schreef: Volgens mij moet je de hele groene lipmossel hebben en niet alleen het extract. Ben me er momenteel in het verdiepen omdat ik het zelf wil gebruiken ;) Maar ook ik zie door de bomen het bos niet meer...
Klopt, daar zit nogal verschil in. Op een Duitse site stond daar meer info over. Effe zoeke, ben zo terug! :D

Zelf heb ik trouwens die van Lunderland genomen, omdat dat dus inderdaad 100% mosselvlees is en geen extract van vlees en schaal en zo.

Edit: dit schrijft het merk AniForte op de Duitse Amazon-site:

"Warnhinweise
ACHTUNG: bei Grünlippmuschelpulvern gibt es große Unterschiede in der Qualität ! Leider verwenden auch einige renomierte Hersteller minderwertiges Konzentrat. Informieren lohnt sich also. Bei vielen engebotenenen Grünlippmuschel-Pulvern wird nicht das ganze Fleisch zu Grünlippmuschel-Konzentrat verarbeitet, sondern nur der Fettsäureanteil extrahiert (entfettet). Hierdurch erhält dieses Grünlippmuschel-Pulver eine gräulich grüne Färbung. Hochwertiges nicht extrahiertes Pulver hingegen hat eine gelbliche Färbung, wie auf unseren Produktbildern zu erkennen ist. Das nach der Extraktion des Muschelöls übriggebliebene Pulver wird auch als Grünlippmuschel-Konzentrat verkauft. Dieses entölte Konzentrat ist aber im Vergleich zum vollwertigen Konzentrat minderwertig, da ein wesentlicher Bestandteil (die Fettsäuren) fehlt. Viele Hersteller von vollwertigem Grünlippmuschel-Konzentrat beklagen sich darüber, dass bei Verwendung des entölten Rohstoffes das Vertrauen der Verbraucher leidet. Einige Einkäufer würden nur nach dem Preis des Rohstoffes schauen (der beim entölten Pulver nur ca. die Hälfte beträgt) und Produkte auf den Markt bringen, von denen die Käufer dann enttäuscht seien. Kunden, welche sicherstellen möchten, Grünlippmuschel-Pulver mit vollwertigem, d.h. nicht entöltem Grünlippmuschel-Konzentrat, zu kaufen, sollten unbedingt beim Händler oder Hersteller nachfragen, welcher Rohstoff verwendet wurde. Ansonsten kaufen Sie zwar Pulver das sehr preiswert ist, aber auch in der Wirkung sehr minderwertig ist!"

AniForte zou je dus ook kunnen nemen. Qua prijs is er weinig verschil met Lunderland.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 03 jun 2014, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2936194
Anne in Duitsland schreef: Klopt, daar zit nogal verschil in. Op een Duitse site stond daar meer info over. Effe zoeke, ben zo terug! :D

Zelf heb ik trouwens die van Lunderland genomen, omdat dat dus inderdaad 100% mosselvlees is en geen extract van vlees en schaal en zo.

Edit: dit schrijft het merk AniForte op de Duitse Amazon-site:

"Warnhinweise
ACHTUNG: bei Grünlippmuschelpulvern gibt es große Unterschiede in der Qualität ! Leider verwenden auch einige renomierte Hersteller minderwertiges Konzentrat. Informieren lohnt sich also. Bei vielen engebotenenen Grünlippmuschel-Pulvern wird nicht das ganze Fleisch zu Grünlippmuschel-Konzentrat verarbeitet, sondern nur der Fettsäureanteil extrahiert (entfettet). Hierdurch erhält dieses Grünlippmuschel-Pulver eine gräulich grüne Färbung. Hochwertiges nicht extrahiertes Pulver hingegen hat eine gelbliche Färbung, wie auf unseren Produktbildern zu erkennen ist. Das nach der Extraktion des Muschelöls übriggebliebene Pulver wird auch als Grünlippmuschel-Konzentrat verkauft. Dieses entölte Konzentrat ist aber im Vergleich zum vollwertigen Konzentrat minderwertig, da ein wesentlicher Bestandteil (die Fettsäuren) fehlt. Viele Hersteller von vollwertigem Grünlippmuschel-Konzentrat beklagen sich darüber, dass bei Verwendung des entölten Rohstoffes das Vertrauen der Verbraucher leidet. Einige Einkäufer würden nur nach dem Preis des Rohstoffes schauen (der beim entölten Pulver nur ca. die Hälfte beträgt) und Produkte auf den Markt bringen, von denen die Käufer dann enttäuscht seien. Kunden, welche sicherstellen möchten, Grünlippmuschel-Pulver mit vollwertigem, d.h. nicht entöltem Grünlippmuschel-Konzentrat, zu kaufen, sollten unbedingt beim Händler oder Hersteller nachfragen, welcher Rohstoff verwendet wurde. Ansonsten kaufen Sie zwar Pulver das sehr preiswert ist, aber auch in der Wirkung sehr minderwertig ist!"

AniForte zou je dus ook kunnen nemen. Qua prijs is er weinig verschil met Lunderland.
Dankjewel Anne!
Aniforte ziet er inderdaad goed uit en als ik eenzelfde kwaliteit niet in capsules kan vinden, bestel ik een bus poeder. Wel blijkt poeder niet te pruimen te zijn, dus dan koop ik ook zo'n capsule-apparaat en ga voor mezelf hapklare capsules maken :biggrin2: Kan ik er ook nog wat geelwortelpoeder bij doen voor een nog betere werking. :)
#2945546
Groenlipmosselpoeder heeft een zeer sterke smaak en geur, dus moet je met een zeer kleine dosering beginnen.
De capsules zijn handig als je hond de poeder niet wilt eten.

Aniforte is trouwens tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door