Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2927583
Ik kom net beneden en vind bloed op de vloer, wat onze gec. reu aan het weglikken is (dat deed hij ook toen ze loops was)
Het was ook op een plek waar Didi regelmatig ligt dus ik keek bij haar of ze ergens een wondje had, toen zag ik dat haar haar rond de vulva nat was, dus papiertje erlangs en ja daar komt het vandaan. Het is niet helder rood maar een beetje bruining.

Haar baarmoeder zit er nog in, kan het dan een BMO zijn? Verder merk ik (nog) niets aan haar.
Ik zal in elk geval haar temp opnemen en straks de DA maar even bellen.
Door Lizzy
#2927593
Wanneer is ze gecastreerd?

Als het goed is, kan de baarmoeder niet meer gaan ontsteking, door het ontbreken van de eierstokken. Maar misschien is er een stukje eierstok blijven zitten ofzo?
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2927624
Zo als je die thermometer nodig hebt is natuurlijk net de batterij op. Net naar het strand geweest (niks te merken aan Didi) en bij de blokker (die is hier 7 dagen in de week open) een nieuwe gekocht.
Ze heeft 38 graden dus niets mis mee.
Zou misschien ook nog vaginitis kunnen zijn?

Ik zit bij Anyanimal en die zijn vanaf 12 uur bereikbaar dan zal ik ze bellen.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2927645
Lizzy schreef: Ik ken wel een teef die ondanks de castratie aan een vagitinis leed en ze was al wat ouder, dus ja, ik denk dat dat ook kan.
Hebben ze dan ook een beetje bloederige uitscheiding? Ik lees alleen etterig, het stinkt wel maar is ook bruinig.
Door Lizzy
#2927657
petramarcel schreef: Hebben ze dan ook een beetje bloederige uitscheiding? Ik lees alleen etterig, het stinkt wel maar is ook bruinig.
Dat verschilt echt enorm. Meestal is het inderdaad etterig. Daarom, ik vind een vaginitis ook niet helemaal passen. Maar ik weet ook niet wat het wel is. Nog 1 uurtje, dan is je DA er!
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2927682
Nou net gebeld en het kan gebeuren dat het wat rommelt rond de loopsheid (die er anders zou zijn) maar ook dat de baarmoeder die is blijven zitten verschrompelt omdat deze geen nut meer heeft en dat dat reactie geeft.
Wel goed in de gaten houden of ze geen andere ziekte verschijnselen krijgt, zoals veel drinken/ plassen, lusteloos, slecht eten en natuurlijk verhoging.

Dus dat gaan we doen en hopen dat het vanzelf weer weg gaat.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2927835
Nog een aanvulling van de DA (ingesproken op de voicemail) de baarmoeder verschrompelt al na een paar dagen na sterilisatie dus dat zal het niet zijn.
Waarschijnlijk heeft het te maken met de Kliertjes van Bartholin (nooit van gehoord maar google leert dat alle vrouwen dat hebben, honden dus ook)
Didi heeft er nog steeds geen last van, ze likt er niet eens aan.
Hopelijk blijft dat zo en gaat het vanzelf weer over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door