Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tammie
#2927405
Wij zijn vandaag naar de clubdag van de labradorkring in Epe geweest.
Van  te voren wist/kon ik wel nagaan dat bij Indra gold dat ze wat fijn van bone was. Dat is ze ook gewoon momenteel, niet te dun maar wel fijntjes.
Een clubdag, maximale inschrijving 80 honden, dus voor zo'n eerste ervaring perfect.
Veel eerder wilden we ook niet met haar beginnen wat betreft showen, eerst maar eens lekker laten genieten van haar pup zijn voor ons en haar zelf zonder allerlei verplichtingen.
Daarnaast een perfect moment omdat er een stukje ringtraining voor ingeschreven kon worden. Geen prijs wie de beste is van de teefjes met een uitmuntend maar gewoon showen zonder allerlei extra druk van buitenaf.

Keurverslag Indra:
Donker geel teefje v 10 maanden oud: mooi tevenhoofdje; goede oog en oor; scharend gebit; goede vacht en structuur; wat fijn in bone; goede hals/rug belijning; staart fractie laag aangezet; voor voldoende gehoekt achter goed moet zich nog in lichaam ontwikkelen. vlot regelmatig gangwerk; voor wat los in de pols
Voor Indra dus een zeer goed.
Wat fijn in bone had ik al op gerekend in verband met het BARFEN wat wij doen. Gaat vanzelf goed komen, ze heeft wat dat betreft niet de ideale leeftijd voor te showen (verschil is er met brokken/vers) dus ben ik zeer blij met een zeer goed.
Ook van de zomer lekker baantjes zwemmen/fietsen voor meer spieropbouw!!!
Mevrouw heeft zich goed gedragen in omgang andere honden in de show, zeker gezien haar leeftijd en het de 1e keer was, mag nog wat meer oefenen met Stefan van Soldt wat betreft het staan (clown ging lopen meuten bij het staan en op d'r rug zelfs) en met mij maar gaat zeker goed komen in de ring met onze kleine dame!!
Maar al met al zeer trots!!!
Almelo, ik hoop eind juni met Stefan, Indra en Pepper te komen!!!
Door Lizzy
#2927408
tammie schreef: Wij zijn vandaag naar de clubdag van de labradorkring in Epe geweest.
Van  te voren wist/kon ik wel nagaan dat bij Indra gold dat ze wat fijn van bone was. Dat is ze ook gewoon momenteel, niet te dun maar wel fijntjes.
Een clubdag, maximale inschrijving 80 honden, dus voor zo'n eerste ervaring perfect.
Veel eerder wilden we ook niet met haar beginnen wat betreft showen, eerst maar eens lekker laten genieten van haar pup zijn voor ons en haar zelf zonder allerlei verplichtingen.
Daarnaast een perfect moment omdat er een stukje ringtraining voor ingeschreven kon worden. Geen prijs wie de beste is van de teefjes met een uitmuntend maar gewoon showen zonder allerlei extra druk van buitenaf.

Keurverslag Indra:
Donker geel teefje v 10 maanden oud: mooi tevenhoofdje; goede oog en oor; scharend gebit; goede vacht en structuur; wat fijn in bone; goede hals/rug belijning; staart fractie laag aangezet; voor voldoende gehoekt achter goed moet zich nog in lichaam ontwikkelen. vlot regelmatig gangwerk; voor wat los in de pols
Voor Indra dus een zeer goed.
Wat fijn in bone had ik al op gerekend in verband met het BARFEN wat wij doen. Gaat vanzelf goed komen, ze heeft wat dat betreft niet de ideale leeftijd voor te showen (verschil is er met brokken/vers) dus ben ik zeer blij met een zeer goed.
Ook van de zomer lekker baantjes zwemmen/fietsen voor meer spieropbouw!!!
Mevrouw heeft zich goed gedragen in omgang andere honden in de show, zeker gezien haar leeftijd en het de 1e keer was, mag nog wat meer oefenen met Stefan van Soldt wat betreft het staan (clown ging lopen meuten bij het staan en op d'r rug zelfs) en met mij maar gaat zeker goed komen in de ring met onze kleine dame!!
Maar al met al zeer trots!!!
Almelo, ik hoop eind juni met Stefan, Indra en Pepper te komen!!!
Vind je het heel erg dat ik het hier niet mee eens ben? Bone = erfelijk. Ik heb hier 2 teefjes uit 1 nestje aan gehouden. Ze eten allebei het zelfde, vanaf de geboorte. De een heeft bone van een olifant. De ander van een danseres. Bone gaat om het botwerk. Niet om gewicht of bespiering. Dat heeft helemaal niks met de voeding te maken.

Maar joh, wees blij. De gemiddelde Labrador is veel te zwaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2927414
Voor een 1ste show op deze leeftijd, zeker een mooi resultaat.  :) Ik ga wel met Liz mee, een zware bone zal deze hond nooit krijgen en het had en heeft niks met het feit te maken dat je barf voert. Dat is gewoon de aanleg.
Door tammie
#2927417
Ik vind het niet erg :)
Alleen ken ik overgrootmoeder, oma, vader, moeder en geen van allen fijn in bone ook niet in keuringsrapporten die ik ken :)
Dus over een jaartje ziet dit er heel anders uit, ook volgens fokker :)
We wachten gewoon af wie er gelijk krijgt :)

en Lizzy, ik zie het persoonlijk liever zo inderdaad!!! Ook vandaag viel mij weer op dat sommige echt overgewicht hadden, ook al in Indra's klasse. Dood en doodzonde!!!
Laatst gewijzigd door tammie op za 17 mei 2014, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2927426
Mijn Diva is ook fijn van bone, en  ik had er niet eens mee gerekend dat het zwaarder zou worden.
maar so what?  Met wat fijner bone en barfen kan ze wel 15 worden  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2927427
tammie schreef: Ik vind het niet erg :)
Alleen ken ik overgrootmoeder, oma, vader, moeder en geen van allen fijn in bone ook niet in keuringsrapporten die ik ken :)
Dus over een jaartje ziet dit er heel anders uit, ook volgens fokker :)
We wachten gewoon af wie er gelijk krijgt :)

en Lizzy, ik zie het persoonlijk liever zo inderdaad!!! Ook vandaag viel mij weer op dat sommige echt overgewicht hadden, ook al in Indra's klasse. Dood en doodzonde!!!
Dat klinkt veel, maar dat is het niet. Kan goed dat ze altijd de zwaarsten geselecteerd hebben, maar dat broer/zusters lichter van bone waren. En dat is niet erg, maar dat komt net zo makkelijk weer terug in een volgende generatie.
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2927429
Bone veranderd absoluut niet dat is gewoon niet mogelijk ;) bone hebben ze of hebben ze minder, waar ze zeker weten wel in veranderen is het lijf uiteraard zwaard dat uit en dat heeft vaak tijd nodig

Fijn dat het zo goed ging! :)
Door tammie
#2927433
Heb je gelijk in :)
En gezien pappa Amerikaan is is voor mij die kant niet na te trekken, niet wat betreft voorgeslacht verder dan pa maar ook geen broers/zussen van Pa en verder in de lijn die in de USA wonen :)
Gezien Indra steeds meer op haar vader gaat lijken en koppie wordt ook breder dan van d'r volle zusje (zelfs vacht schijnt al wat donkerder te zijn, vader is red fox, moeder lichtblond)...

wat geeft het meiden :)
Mooi keurverslag, zeker voor een eerste keer.
Zoals ze nu is is ze perfect.
mag zeker wat meer uitzwaren (blijf toch deels bij mijzelf) maar kan met de tijd nog genoeg :)
Angelique schreef: Dat klinkt veel, maar dat is het niet. Kan goed dat ze altijd de zwaarsten geselecteerd hebben, maar dat broer/zusters lichter van bone waren. En dat is niet erg, maar dat komt net zo makkelijk weer terug in een volgende generatie.
Laatst gewijzigd door tammie op za 17 mei 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tammie
#2927434
tammie schreef: Heb je gelijk in :)
En gezien pappa Amerikaan is is voor mij die kant niet na te trekken, niet wat betreft voorgeslacht verder dan pa maar ook geen broers/zussen van pa en verder in de lijn die in de USA wonen :)
Gezien Indra steeds meer op haar vader gaat lijken ook wat betreft koppie (zelfs vacht schijnt al wat donkerder te zijn dan van haar zusje, vader is red fox, moeder lichtblond)...

wat geeft het meiden :)
Mooi keurverslag, zeker voor een eerste keer.
Zoals ze nu is is ze perfect.
mag zeker wat meer uitzwaren (blijf toch deels bij mijzelf) maar kan met de tijd nog genoeg want die tijd heeft ze nog :)
Door Lizzy
#2927436
tammie schreef: Ik vind het niet erg :)
Alleen ken ik overgrootmoeder, oma, vader, moeder en geen van allen fijn in bone ook niet in keuringsrapporten die ik ken :)
Dus over een jaartje ziet dit er heel anders uit, ook volgens fokker :)
We wachten gewoon af wie er gelijk krijgt :)

en Lizzy, ik zie het persoonlijk liever zo inderdaad!!! Ook vandaag viel mij weer op dat sommige echt overgewicht hadden, ook al in Indra's klasse. Dood en doodzonde!!!
Natuurlijk ziet het plaatje er over een jaar anders uit. Dat is hetzelfde als dat je een 6 jarige meisje met een 14 jarige meisje en een 21 jarige meisje vergelijk. Maar bone = bone = erfelijk. Dus als je hondje nu niet veel bone heeft, heeft het over 5 jaar nog steeds niet veel bone. En je moet echt verder terug kijken dan die paar generaties. En dan nog, ik kijk 10 generaties terug maar ik had niet verwacht dat er zo'n perfect gebouwd maar wel klein wijffie uit deze combinatie geboren kon worden. Zij is echt het verrassingselementje van mijn nestje. En hoewel ik (en een goede bekende van me) van meet af aan zagen dat het smurfje heel goed gebouwd was en alles op de juiste plek zat, waren er zat mensen die hun neus voor haar ophaalde. En boy, were they wrong :biggrin2:

Dus ja, het plaatje ziet er over 1 jaar anders uit. Maar neuh, meer bone heeft ze dan niet. En nogmaals, dat lijkt mij van toegevoegde waarde aan jullie (sorry!) inmiddels te zware ras.
Door tammie
#2927441
Indra gaat zonder meer niet door voor de fok :)
Hebben wij onze eigen redenen voor pb ik je wel ;)
Dan de vraag; is meer bone verbetering voor het labradorras....nee!
Wat je veel meer ziet is labradors die je rond kunt rollen, vandaag in de ring is er bij Steef en Indra ook iemand op gewezen en dat heeft niets met bone te maken maar alles met voeding.
Maar ik denk dat dit persoonlijk is of je bij de labrador liever meer dan minder bone ziet.
Lizzy schreef: Natuurlijk ziet het plaatje er over een jaar anders uit. Dat is hetzelfde als dat je een 6 jarige meisje met een 14 jarige meisje en een 21 jarige meisje vergelijk. Maar bone = bone = erfelijk. Dus als je hondje nu niet veel bone heeft, heeft het over 5 jaar nog steeds niet veel bone. En je moet echt verder terug kijken dan die paar generaties. En dan nog, ik kijk 10 generaties terug maar ik had niet verwacht dat er zo'n perfect gebouwd maar wel klein wijffie uit deze combinatie geboren kon worden. Zij is echt het verrassingselementje van mijn nestje. En hoewel ik (en een goede bekende van me) van meet af aan zagen dat het smurfje heel goed gebouwd was en alles op de juiste plek zat, waren er zat mensen die hun neus voor haar ophaalde. En boy, were they wrong :biggrin2:

Dus ja, het plaatje ziet er over 1 jaar anders uit. Maar neuh, meer bone heeft ze dan niet. En nogmaals, dat lijkt mij van toegevoegde waarde aan jullie (sorry!) inmiddels te zware ras.
Door tammie
#2927447
MargaS schreef: Bone en overgewicht heeft totaal niets met elkaar te maken. Wij waren er ook met onze versgevoerde honden. Op het keurverslag staat: passende bone.
Natuurlijk heeft bone niets met overgewicht te maken.... weten wij, maar niet een leek :)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2927550
tammie schreef: Heb je gelijk in :)
En gezien pappa Amerikaan is is voor mij die kant niet na te trekken, niet wat betreft voorgeslacht verder dan pa maar ook geen broers/zussen van Pa en verder in de lijn die in de USA wonen :)
Gezien Indra steeds meer op haar vader gaat lijken en koppie wordt ook breder dan van d'r volle zusje (zelfs vacht schijnt al wat donkerder te zijn, vader is red fox, moeder lichtblond)...

wat geeft het meiden :)
Mooi keurverslag, zeker voor een eerste keer.
Zoals ze nu is is ze perfect.
mag zeker wat meer uitzwaren (blijf toch deels bij mijzelf) maar kan met de tijd nog genoeg :)
Staan toch aardig wat voorouders van pa op de site van de fokker.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door