Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nvdl1960
#2926928
Het gaat om Donja, een tatra.
Sinds enkele weken is ze heel rusteloos. Ze drentelt steeds heen en weer. Constant gekriebeld willen worden. Ze hijgt ontzettend. Blaft het 's nacht regelmatig terwijl het doodstil is. Ze is bang voor een emmer en dweil geworden.
Gisteren bij de da geweest. Lichamelijk is ze in orde. De da wist het ook niet precies. Ze twijfelt of het nog met het verlies van Shuka (een cavaliertje wat op 6 maart jl is overleden) heeft te maken. Donja heeft bij het weg vallen van de andere cavaliers en een tatra hier geen last van gehad. Of ze dacht aan beginnende dementie. Donja wordt in juli 10 jaar.
Heeft iemand tips/adviezen hoe ik er achter kan komen wat het is?
#2927190
Poeh. Ik heb werkelijk geen idee. Maar misschien is het een idee om haar tijdelijk wat multivitamine/mineralen te geven. Soms kan een vitamine tekort de oorzaak zijn. Ik weet niet wat je voert? En verder denk ik dat ik een bach bloesem therapeut zou proberen.
#2927231
Ze krijgt kvv en gluco als toevoeging.
Donja is altijd een gezonde en rustige hond geweest. We zijn buiten de jaarlijkse controles maar 2 keer onverwachts naar de da geweest. Een keer voor een hotspot en een keer met buikklachten.
Momenteel krijgt ze calmex om de rust in huis een beetje te bewaren. Zij hyper, ik hyper en dan is het kringetje rond.
#2927495
Ik herken dit wel, als het slechter gaat met mijn dames, dan krijgen ze meestal van deze verschijnselen. Als we de supplementen dan weer bijstellen dan verdwijnen de symptomen als sneeuw voor de zon. Maar ja, die dames van mij hebben een stofwisselingsziekte. Het zou iets kunnen zijn vanuit de hersenen. Misschien eens een B-Complex geven en dan kijken hoe ze daarop reageert? Wie weet heeft ze een Tia of zo gehad? Een kleintje.
#2932300
Door de tip van hier hebben we een hondentolk in geroepen voor Donja.
De enigste gegevens die ik haar verstrekt heb zijn de leeftijden en namen van de honden, een foto van Donja en onze namen.
Voor 90% klopt het allemaal. Ze gaat Donja vanavond nog eens "lezen" omdat ik haar net de hele geschiedenis van Donja heb gemaild. Is er dan toch meer tussen hemel en aarde?

Donja
Donja is een vriendelijke, neiging tot onderdanig zijnde hond.
Die onderdanigheid is meer een houding dan dat ze heel onderdanig is. Zo laat ze zien dat ze vriendelijk is en het niet verkeerd bedoelt.
Ze laat me gelijk zien dat ze kinderen leuk vind, met name een jongetje. Dat jongetje vind Donja ook leuk??
Donja krijgt graag aandacht, ze laat zich niet wegduwen door de andere honden. Ze zorgt dat ze genoeg aandacht krijgt.
Donja weet precies hoe ze moet kijken of doen, zodat je voor haar smelt.
Donja zegt dat je van alle honden even veel houdt, maar dat Donja een speciaal plekje in je hart heeft. Wat niets te kort doet aan de liefde en aandacht van de andere honden. Donja voelt zich speciaal en daar is ze blij om, omdat ze anders is dat de andere honden( wat ras betreft). Donja zegt dat, als er wat lekkers gegeven wordt, zij stil staat op de zelfde plaats en de kleintjes om haar heen krioelen.
Donja zegt dat ze altijd vriendelijk is tegen de andere honden. Volgens Donja vraagt Joy meer aandacht, Joy is wat nerveuzer dan de andere drie. Joy heeft weleens het idee dat ze haar best moet doen om op te vallen. Joy is een hondje die niet op wil gaan in de menigte. Ze zou het fijn vinden, wat meer 1 op 1 aandacht te krijgen. De andere drie hebben dat niet zo. Joy is ook een slim hondje, die je veel kan leren en daar gaat haar passie ook naar uit, dingen leren en knap gevonden worden. Volgens Donja is Misty een echt kroel hondje, de andere ook, maar Misty in het speciaal. Die is graag bij je in de buurt en komt je sneller opzoeken. Waar de andere wat verder weg kunnen gaan met het uitlaten, loopt Misty graag bij je in de buurt.
Donja kun je me vertellen hoe je het vind bij Nelly?
Donja geeft me het gevoel dat je van middelbare leeftijd bent( sorry als ik dat verkeerd aangevoeld heb).
Je bent veel met de honden bezig. Volgens mij laat Donja zien dat het bedrijvigheid is met voer geven. Je hebt allemaal bakjes( plastic) staan voor de honden en dan ga je 1 voor 1 de bakjes op de grond zetten. Ze hebben allemaal hun eigen bak. De bakjes van de cavaliers staan op de grond. Krijgen ze daar nat voer in?
Heb je in de woonkamer vloerbedekking liggen of een vloerkleed?

Donja laat me zien dat ze graag de tuin in gaan, er ligt gras in de tuin, of het is aan de voorkant van het huis, dat er dichtbij het huis gras ligt.
Donja laat zien dat de Cavaliers graag allemaal te gelijk door de deur naar buiten gaan. Zoals Donja het me laat zien lopen ze los, dus ik denk dat het de tuin is.
Donja heeft het veel over de cavaliers, ze is naar mijn idee erg met ze begaan. Ze geeft me het gevoel dat ze samen met jou voor de cavaliers zorg draagt.
Donja Nelly vertelde me dat je ander gedrag vertoont, wil je mij vertellen hoe je je voelt en hoe je je anders gedraagt?
Donja laat me zien dat ze graag achter je aan liep in huis.
Voor mijn gevoel lijkt het of Donja zich wat meer afzijdig houdt, ze kan zielig kijken naar je en toch niet naar je toe komen. Ze geeft me het gevoel wat afstandig te zijn, terwijl dat niet haar karakter is.
Donja wil je me je lichaam laten voelen of je ongemakken hebt?
Ze laat me voelen dat haar rechter oor wat gevoelig is. ruik eens of het vies ruikt, ze kan last van haar oor hebben, wat ontstoken??.
Donja laat me haar rechter oor voelen( kijk voor de zekerheid ook links) het trekt naar beneden de pijn, ze laat me voelen dat de spieren waar bij ons de sleutelbeenderen zitten strak zijn. Ik weet niet goed of dat van haar oor vandaan komt, dat het door trekt of omdat ze wat ouder is en ze dat wat overbelast heeft ?
Ik heb ook het gevoel dat ze het koud heeft, dat kan zijn omdat ze zich niet helemaal lekker voelt. Voor al de rechter schouder voel ik, ik denk dat het weer pijn is. De pijn uit haar oor, gaat met scheutjes naar haar nek.
Veder laat Donja me niet voelen dat ze ergens anders in haar lijf last ervaart. Ik ben geen dierenarts. Bij twijfel altijd de dierenarts raadplegen.
Toen ik de foto van je kreeg en de foto van Donja zag, werd ik gelijk een beetje duizelig, ik had geen idee wat dat betekende, maar het zou met haar oor te maken kunnen hebben. Voor mijn gevoel zit het wat dieper in haar oor.
Als ik haar weer vraag hoe ze zich anders gedraagt, laat ze me weer zien dat ze zich wat terug trekt.
Ze laat me nu ook haar buik en darmen voelen, ik heb de indruk dat ze wat minder eet, dan normaal en daardoor wat last van in de buik ervaart.
Donja wat vind je leuk om te doen?
Donja vind het leuk om aandacht te krijgen ook van andere mensen. Ze kwispelt dan met haar staart die ze horizontaal houdt.
Als ze iemand begroet, doet ze haar oren ook langs haar hoofd naar achteren, dan ziet ze er erg vertederend uit.
Zwemmen heeft ze volgens mij altijd leuk gevonden, nu laat ze me zien dat ze graag pootje baat. Ze gaat niet echt zwemmen, maar loopt op haar gemakje door het water, tot haar buik staat ze in het water.
Donja luistert goed, ze loopt altijd goed met je mee. Ze heeft alleen wat moeite als ze iemand ziet die ze aardig vind, die wil ze dan eigenlijk gelijk begroeten.
Als vreemde honden haar benaderen went ze haar hoofd af en is ze vriendelijk. Ze laat zich besnuffelen en is het een vriendelijke hond, dan snuffelt ze ook even aan de hond. Niet lang, Donja geeft me de indruk dat ze meer op mensen gesteld is dan op honden, in de zin, dat ze liever de baas begroet, dan de hond. Ze is altijd vriendelijk.
Donja zegt dat je erg met haar begaan bent en dat je door haar veel praatjes maakt met mensen buiten.
Ga je ook wel alleen met Donja wandelen, dat idee geeft ze me??
Donja fleemt graag met je.
Kijk ook eens links boven bij haar kiezen, dat is ook wat gevoelig. Heeft ze daar veel tandsteen en is haar tandvlees wat rood daar?

Donja wat vind je van Peter ?
Donja geeft me het gevoel dat ze het goed kan vinden met Peter en dat dat wederzijds is.
Peter is meer een man voor grotere honden zegt Donja. Dat vind hij prettig. Voor de kleintjes is hij ook lief en hij geeft om ze, maar hij vind mij een echte hond.
Donja zegt dat Peter met haar stoeit en speelt. Dat vind Donja erg leuk.
Als Peter thuis komt, dan begroet Donja hem gelijk en krijgt zij de eerste aai.
Donja zegt dat Peter op zijn eten gesteld is. Ik weet niet goed wat ze daarmee bedoelt.
Donja zegt dat ze een fijn leven heeft bij jou/jullie. Ze heeft veel aandacht, ze hoort echt bij jullie gezin. Ze wordt niet zomaar gezien als een hond, maar een lid van de familie.
Rook jij of Peter of bezoek die komt, Donja zegt dat dat in haar neus prikkelt, die rook ??
Afgezien dat ze zich nu wat minder goed voelt, maakt Donja op mij een gelukkige indruk.
Luister naar je gevoel, bij twijfel altijd dierenarts raadplegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door