Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tapas
#2922295
Hai allemaal,

Zoals het hoort, stel ik me even voor ! Mijn naam is Charlotte en 50 jaar oud. Vanaf mijn 17e jaar altijd honden gehad. Momenteel heb ik een poedel en een kelpie.

Met de poedel al heel wat watertjes doorlopen met de voeding. Het probleem is dat de poedel (bijna 10 jaar) ontzettend allergisch is voor gluten, kip, rund is het zoeken naar een voeding voor haar best moeilijk. Ook begint ze de laatste tijd best ouder te worden. De da raadde aan om rekening te houden met nieren en lever. Vandaar de keuze om carnivoer te voeren.
Eerst heeft ze de paard 100%  gehad . Dit voor 30 dagen om te ontgiften. Omdat ze zo allergisch is kwam de eendenmix aan de beurt. Dit gaat goed, alleen begint ze echt harde droge ontlasting te hebben.  Gisterenmiddag was de ontlasting hard maar er was heel veel gele slijm omheen. Wat kunnen we nu doen om dit te verhelpen ?

Groetjes
Charlotte
Door Martine-Tom
#2922319
De paard 100% bevat geen bot alleen spiervlees en orgaan, dus die is niet compleet, heb je iets van een calciumsupplement gegeven?
Verder kan het idd zijn dat het % bot te hoog is (carnivoer gebruikt 70% vleesbot wat idd best veel is dus dat kan prima) het slijm herken ik wel van mijn hond als hij iets met vacht gegeten heeft, dat lijkt het darmslijmvlies "schoon" te maken waardoor er met de ontlasting wat meekomt.

Welke symptomen nam je waar dat er aan kip/rund allergie gedacht word?
En wat voerde je voor de carnivoer?
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 10 mei 2014, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2922510
[quote="Martine-Tom"]
De paard 100% bevat geen bot alleen spiervlees en orgaan, dus die is niet compleet, heb je iets van een calciumsupplement gegeven?
Verder kan het idd zijn dat het % bot te hoog is (carnivoer gebruikt 70% vleesbot wat idd best veel is dus dat kan prima) het slijm herken ik wel van mijn hond als hij iets met vacht gegeten heeft, dat lijkt het darmslijmvlies "schoon" te maken waardoor er met de ontlasting wat meekomt.

Welke symptomen nam je waar dat er aan kip/rund allergie gedacht word?
En wat voerde je voor de carnivoer?
[/quote]

Ja verhip, je hebt gelijk! Dat is alleen spier en orgaanvlees, niks geen botten. Dat kan wel, voor een week of 8, geen calcium.

Maar als je hond daarvoor geen rauw eten at, is de kans groot dat je hond erg moet wennen aan de vertering van het bot dat in de eend versie wel zit.
Door Martine-Tom
#2922516
Ja kan wel, ik dacht alleen dathet lijf het mss makkelijker zou vinden om bot te verteren als er iets gesupplementeerd was, of dat het iig mee zou kunnen helpen  :)
Geen idee of dat zo is eigenlijk...
Door Tapas
#2922588
Welke symptomen nam je waar dat er aan kip/rund allergie gedacht word?
En wat voerde je voor de carnivoer?
Zal even hier antwoord op geven :
Zodra de hond iets verkeerd at, ging de huid rond de ogen helemaal opzwellen. Dan kon ze amper nog haar ogen open doen. Dit was vooral als ze gluten gegeten had. Ook oorontstekingen en hotspots kwamen veel voor. Talgklieren ging ontsteken ...... noem maar op.
Ook had ze in het verleden veel last van gal overgeven 's ochtends. Dit is overgegaan door glutenvrij eten te geven. We komen al van heel ver wat dat betreft. Ook kucht ze veel de laatste tijd (weet niet of het door verkeerde voeding komt). A.s. donderdag wordt er een uitgebreid bloedonderzoek gedaan, want ook de ogen gaan achteruit (cataract ?). soms heeft ze ook echt een heel onaangename geur over zich. Komt niet van de tanden, maar van dieper.

In het verleden heeft ze KVV gehad o.a. naturis, carnibest, smuldier. We probeerden dit altijd een maand of 3, zodat het lichaam zich goed kon ontgiften. Helaas ging dit dan ongeveer een half jaar goed en dan leek het net of de samenstelling veranderd werd bij de fabrikant en dan was het weer bingo.

Uiteindelijk hadden we nog het meest rustige resultaat bij brokken Wolfsblut Wild duck en de cold river. Maar aangezien uiteindelijk toch de geur weer erger werd zijn we overgestapt op Carnivoer.

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is voor jullie, want ik ben het spoor even bijster  ::)

Oh ja, bijna vergeten, ik heb geen calciumsupplement gegeven.
Laatst gewijzigd door Tapas op za 10 mei 2014, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2922600
En hoe lang heeft ze nu op brok gestaan voor je op Carnivoer over ging?
Zoals ik het nu lees denk ik dat het idd wennen is voor dr om bot te verteren en dat ze aan het ontgiften is, als je hier op de site gaan zoeken zal je zien dat dat best lang kan duren (grofweg kan je als stelregel nemen 1 maand voor elk jaar dat ze brok at. Maar dat is maar een globaal gemiddelde hoor) onaangename geur kan er ook bij horen, kan maar hoeft niet. Dus als je je er niet fijn bij voelt idd naar de da om te checken.

Ik zou bijna zeggen meng de 2 kvv;s door elkaar en voer dat zodat je stabiel qua % voert en het bot wat omlaag haalt, maar ik weet niet of je al klaar was met eend elimineren?

Van allergie heb ik verder niet zoveel verstand maar lezende dat ze het een half jaar goed deed op genoemde merken neig ik toch te denken dat het niet zozeer in rund/kip ligt  :)
Door Tapas
#2922607
Ik zou bijna zeggen meng de 2 kvv;s door elkaar en voer dat zodat je stabiel qua % voert en het bot wat omlaag haalt, maar ik weet niet of je al klaar was met eend elimineren?
Was nog niet klaar met eend elimineren, maar kan inderdaad er paard doorheen doen.
Van allergie heb ik verder niet zoveel verstand maar lezende dat ze het een half jaar goed deed op genoemde merken neig ik toch te denken dat het niet zozeer in rund/kip ligt  :)
Het zou best kunnen wat je zegt, maar het is zo vervelend als je probeert rund of kip te geven en het hondje zwelt rond de ogen weer helemaal op..... dan is het weer een run naar de dierenarts voor een anti-histamine spuit. Ik zal eens een foto plaatsen dat je het verschil kunt zien.

Dan nog de vraag hoe lang ze brok heeft gehad voordat de carnivoer  ten tonele verscheen ? Dat zal een maand of 7 zijn geweest.
Door eelke
#2922647
[quote="Martine-Tom"]
Volgens mij moet dat mengen nu al kunnen, maar ik weet niet genoeg van elimineren om daar antwoord op te geven  ;)
[/quote]

Ja hoor, dat kan prima :)

Ik ben het dieet begonnen met konijn. (wel barf). Daarna ben ik er haas bij gaan voeren, maar daar had ik alleen bot van, dus toen heb ik een tijdje elke dag hazenbot, en konijnen spiervlees en orgaan gegeven.
Da's zon beetje hetzelfde idee dan maar niet gemalen.
Door Martine-Tom
#2923698
[quote="Tapas"]
Vandaag het eten gemixt en de ontlasting gaat weer de goede kant op. Verder tot nu toe nog geen "rare" reacties. Hopelijk blijft het de goede kant opgaan.
[/quote]Goede berichten tot zover dus  :)
Door Tapas
#2925710
Nog even een update :

Ik ben overgestapt van carnivoer naar degomeat. Wel dezelfde varianten zoals paard en eend. Dit gaat goed. Heel af en toe zie ik de hond krabben aan haar oor, maar geen ontsteking. Alleen de geur uit haar bek (maag of dieper) blijft aanwezig. De ontlasting is super goed !

Morgen bloedonderzoek. Hopelijk brengt dit toch meer duidelijkheid.
Door Tapas
#2927243
Sinds gisteren weer harde ontlasting. Nu wil ik wel spiervlees erbij gaan geven. Ik heb al gekeken op de site van degomeat om er eventueel spiervlees bij te bestellen, maar dan zit ik aan hoeveelheden van 1 kg. Als ik dat moet ontdooien en het aan de dwergpoedel geven dan heeft ze het denk ik in een week nog niet op  ;) en dan wordt het slecht.

Kan ik dat gewoon bij de slager of supermarkt gaan halen ? Wat haal ik dan voor vlees ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.  :)
Door Martine-Tom
#2927289
Ja hoor dat kan, je kan alles kopen als het maar geen varken is.
Kalkoen, kip, rund, lam, geit....alles wat we zelf ook eten op de varken na dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door