Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2927157
Daar zijn we weer..

Het gaat op en af met puplief haar spijsvertering.
Ze reageert erg gevoelig op veranderingen en zelfs stress lijkt het wel.
Op zich doet ze het goed op Meat4dogs die ze nu krijgt, maar ze bleek af en toe wat teveel dingen die ze niet mocht te snoepen bij ons nieuwe huis (niet altijd evenveel toezicht tijdens het klussen). Nu ze daar in de ren zit tijdens onze bezigheden gaat het al veel beter.
Het is alleen wel bij elke wisseling van voer/snack/situatie een reactie met de ontlasting...

Nu hebben we bepaalde snoepjes al weggegooid (teveel daarvan - en die verdient ze natuurlijk wel gaven reactie) en dan gaat het wel redelijk.

Maar, wat ik me afvraag, ze krijgt nu de Meat4Dogs compleet, ontlasting is prima en veel gelijkmatiger dan met CB. Alleen krijgt ze dan wel voldoende voedingsstoffen binnen als pup zijnde? Ik heb er bijvoorbeeld nog geen vis, groente of hele prooidieren meer naast durven geven omdat ze zo sterk reageert.

Wat kan ik doen om haar darmpjes wat sterker te laten worden en kan het kwaad wanneer ze slechts die complete variant eet?
Ze hebben namelijk geen puppy variant.
Nu ben ik met brokken nooit zo van het puppyvoer geweest omdat ze daar vaak juist veel te hard van groeien, maar geld dit ook bij KVV?

En ik WIL echt wel afwisselen, maar durf het slecht omdat er geheid reactie op gaat komen en daar word je niet echt vrolijk van...
Er ligt ook fazantmix in de vriezer, die krijgt ze van de week wel en vanaf volgende week (in het nieuwe huis) eens een kwartel proberen, maar krijgt ze nu geen tekorten door de eenzijdige complete kvv?

Kan ik evt okugest geven om te proberen haar darmen wat tot rust te brengen?
#2927215
Corine1981 schreef: Daar zijn we weer..

Het gaat op en af met puplief haar spijsvertering.
Ze reageert erg gevoelig op veranderingen en zelfs stress lijkt het wel.
Op zich doet ze het goed op Meat4dogs die ze nu krijgt, maar ze bleek af en toe wat teveel dingen die ze niet mocht te snoepen bij ons nieuwe huis (niet altijd evenveel toezicht tijdens het klussen). Nu ze daar in de ren zit tijdens onze bezigheden gaat het al veel beter.
Het is alleen wel bij elke wisseling van voer/snack/situatie een reactie met de ontlasting...

Nu hebben we bepaalde snoepjes al weggegooid (teveel daarvan - en die verdient ze natuurlijk wel gaven reactie) en dan gaat het wel redelijk.

Maar, wat ik me afvraag, ze krijgt nu de Meat4Dogs compleet, ontlasting is prima en veel gelijkmatiger dan met CB. Alleen krijgt ze dan wel voldoende voedingsstoffen binnen als pup zijnde?
Ik weet niet wat er in dat voer zit. Ik weet ook niet in welke verhoudingen. En ik weet niet welke kwaliteit ze gebruiken.
Ik heb er bijvoorbeeld nog geen vis, groente of hele prooidieren meer naast durven geven omdat ze zo sterk reageert.
OK
Wat kan ik doen om haar darmpjes wat sterker te laten worden
Je zou een goede probiotica kunnen gaan geven.
en kan het kwaad wanneer ze slechts die complete variant eet?
Ze hebben namelijk geen puppy variant.
Nu ben ik met brokken nooit zo van het puppyvoer geweest omdat ze daar vaak juist veel te hard van groeien, maar geld dit ook bij KVV?
Dat weet ik niet, dat ligt aan het merk. En ik ken het merk niet.
Maar op zich vind ik het geen strak plan, 1 merk KVV en dan nog eens 1 smaak. Dat Carnibest niet werkt voor haar, betekent niet dat ze met andere merken ook problemen heeft, toch? Ik zou toch ook andere merken gaan introduceren.
En ik WIL echt wel afwisselen, maar durf het slecht omdat er geheid reactie op gaat komen en daar word je niet echt vrolijk van...
Ik ken de situatie niet. Wat is de reactie?
Er ligt ook fazantmix in de vriezer, die krijgt ze van de week wel en vanaf volgende week (in het nieuwe huis) eens een kwartel proberen, maar krijgt ze nu geen tekorten door de eenzijdige complete kvv?

Kan ik evt okugest geven om te proberen haar darmen wat tot rust te brengen?
Je kunt het proberen maar ik denk dat je aan de basis moet gaan werken. Ik zou dus beginnen met een goede probiotica. Ik vind Solgar Acidophilus 40+ heel goed. Ik vind de Mercola pets probiotica ook erg goed.

Hoe ziet precies de wisseling van ontlasting eruit/hoe ziet de reactie eruit?
Hoe ziet de ontlasting eruit?
Op wat voor voeding is de pup afgespeend?
Is de ontlasting gecontroleerd op wormen?
#2927222
Zodra ze iets anders eet krijgt ze dunne ontlasting tot diarree aan toe.


Ze is afgespeend op cb maar haar poep was hier al niet echt regelmatig op.
Van ropa ging ze ook aan de dunne.
Eendennek en kippennek icm de Kvv en wat orgaan ging niet lekker (maar wellicht dat dat een overdaad aan orgaan was).
Dat is niet echt een fijne basis om te gaan proberen...
Gister 4 kontjes asperges bij haar avondeten gedaan (want er zitten geen groentes in de meat4dogs) dat ging zowaar goed .

Barfen is (nog) geen optie ivm chronisch gebrek aan vries ruimte en omdat manlief dat niet zo ziet zitten nog :)

Ik ben benieuwd hoe ze van de week op de fazant reageert, dan hebben we in ieder geval weer een diersoort erbij...
Dit is trouwens de samenstelling van het voer:

Meat4Dogs all in one bestaat uit kip, rund, lam en geit. De percentages zijn 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan.
#2927226
Als ze het op deze verhouding goed doet dan zou ze ook Tammenga moeten kunnen hebben en dan vooral de paard variant dat zie er heel goed uit weinig vet ( te veel vet kan ook een oorzaak zijn van diarree)

Heb je ook kvv geprobeerd waar een wat hoger botpercentage in zit? bijv. darf, tinlo barfmenu, Ropadog, Shaweca, Tamro
#2927238
Voer je het zo uit de koelkast toevallig? Dan is het misschien te koud voor haar buik?

En 15% kaal bot (30% vleesbot ongeveer) is inderdaad misschien wat aan de lage kant. Een nekje of iets dergelijks erbij voeren om te proberen anders?
#2927313
Nee, ik laat het wel op temperatuur komen.

En ik heb nog geen andere Kvv geprobeerd dan de cb en ropa, zo lang is ze er ook nog niet natuurlik :)
Ik geef haar vanavond wel een nekje erbij (al is dat weer kip).

Ik wil vooral ook even rust voor haar darmen, dus teveel proberen en steeds reactie wil ik liever even niet.
#2927357
Ja, ze is echt op cb afgespeend, alleen na het nest was mams te dik en dus krijgt ze om af te vallen brok... Geen idee wat de logica daarachter is trouwens.

Ontlasting is nog niet gecontroleerd, maar ze is wel volgens schema ontwormd (vorige week laatste keer) dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik zal de probiotica iig proberen en ben benieuwd hoe ze op de kippennekken gaat reageren..
Door Martine-Tom
#2927372
[quote="Corine1981"]
Ja, ze is echt op cb afgespeend, alleen na het nest was mams te dik en dus krijgt ze om af te vallen brok... Geen idee wat de logica daarachter is trouwens.

Ontlasting is nog niet gecontroleerd, maar ze is wel volgens schema ontwormd (vorige week laatste keer) dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik zal de probiotica iig proberen en ben benieuwd hoe ze op de kippennekken gaat reageren..
[/quote]Giardia of coccidiose word in de standaard onderzoeken niet meegenomen dus dat zou opzich nog best kunnen  ;) Gewone wormen dan denk ik niet, wat wel kan is dat ze heel veel last van ontwormmiddel heeft, is behoorlijke rotzooi en werkt op de darmen dus dat ze daarvan aan de race gaat is best heel logisch  ;)
#2927389
Ja, dat klopt, daar reageert ze ook op.
Maar giardia kan ik via het woud laten testen (sowieso de worm al van plan om te kijken of ontwormen straks echt wel nodig is), hoe zit dat met die coccidiose? Anders kan ik misschien beter laten testen bij de da...

Afijn, het gaat nu weer paar dagen prima...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door