Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marjolein1
#2927011
Laatst voor het eerst konijnennier gekocht (met vet bleek achteraf, veel vet). Waarschijnlijk best wel onnozel maar op dat moment stond ik er echt niet bij stil dat al dat gele spul vet was (ja best beetje blond ja). Twee honden lekker wat extra konijnennier gegeven uit het losse handje want ik vond hun ontlasting een beetje erg stevig en het leek me niet zoveel kwaad te kunnen een beetje op het oog te voeren omdat we ook kvv voeren. Dit resulteerde dus in een kotser (leek de exorcist wel) en eentje waar het er aan allebei de kanten uitkwam, arme beesten. Na 1 keer was het over, nu lees ik dus dat meerdere mensen hier het vet verwijderen. Als jullie dat niet doen geven jullie dan ook bewust een lagere hoeveelheid of beter maar het vet verwijderen?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2927055
Beter verwijderen  :) Als je minder geeft, geef je ook minder nier(en je geeft al minder omdat je het vet meeweegt, denk ik?) Ik haal idd het vet eraf
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2927080
Vet van de nieren kun je erg eenvoudig met de hand verwijderen omdat die erg glad zijn en het vet droog. Gewoon een plukje vet vastpakken en dan knijpen. Pak je de nier er zo uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2927206
Ik koop gewoon niertjes zonder vet...  :biggrin2:
Ja, ik weet het, ben je niets mee...  ::)  Maar ik zou het vet er ook afhalen ja.  Een beetje vet in de voeding is niet erg, maar te veel is te veel... En er zijn zaken waar je vet moeilijk kan van verwijderen dan van niertjes inderdaad.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2927239
Ik vind een beetje vet in de voeding geen probleem, maar mijn ervaring is dat als je een kilo konijnenniertjes in vet besteld, daar zomaar de helft harde bonken vet is. En dat is me te. Dus ik haal de niertjes uit het vet, dat gaat vrij makkelijk en het komt dan ook niet op een flintertje aan. Als die grote brokken er maar af zijn.
Door Roosj
#2927581
Eens met mijn voor gangers :)

Mijn hond reageert ook slecht op extra vet. Daarom koop ik bewust vooral magere diersoorten waar dat kan (ivm allergieën). Ze krijgt anders ook een vette, vieze vacht.

Door allergieën ben ik echter beperkt in mijn niersoorten. Daarom voer ik wel konijnen nier, maar reken idd de helft vet, wat ik er ook af haal.
Gebruikersavatar
Door pike
#2928069
Ik zou het vet er ook afhalen. Beter is om gewoon niertjes zonder al dat vele vet te kopen, dan ben je per saldo goedkoper uit. Nu gooi je een groot deel van het gewicht dat je betaald heb in de vuilnisbak waardoor de kiloprijs er ineens heel anders uitziet.
Gebruikersavatar
Door galgo
#2928383
Als ik een periode kvv voer, dan geef ik helemaal geen nier/lever/hart als ik tussendoor barf geef, omdat dat vaak al in de kvv zit. Pens geef ik dan wel, omdat je zo ie zo wel ruikt of dat in de kvv zit.
Door TMG1961
#2928453
Konijnen niertjes geef ik niet meer, zat me beetje te veel vet aan. Ik geef nu lamsnier, zo goed als vetvrij, wel ietsje duurder maar ik doe met 1 kg 5 weken
Door Marjolein1
#2929018
Goed, duidelijk dus, vet verwijderen. Bedankt voor jullie reacties. Er zat zoveel vet aan dat ik eigenlijk dacht dat het iets anders was  :-[ :-[ dan is het inderdaad ook nog zonde van je geld als ik al het vet weg gooi ook ja, bedankt voor de tip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door