Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2926992
Ik heb dit menu laten maken door iemand willen jullie mee kijken of het zo goed is wat ik voer.
Rund en kip worden niet geven ivm allergie.


Week 1:
Dag 1: 500 gram konijn
Dag 2: 500 GRAM konijn
Dag 3: 250 gram kalkoenrug en 250 gram hert
Dag 4: 250 gram kalkoenrug en 250 gram konijnorgaan
Dag 5: kvv paard 500 gram
Dag 6: 250 gram konijnrug en 250 gram haas
Dag 7: 250 gram kalkoenrug en 250 gram makreel
Dag 8: 500 gram kvv kalkoen/zalm
Dag 9: 500 gram kvv kalkoen/zalm
Dag 10: 250 gram konijnrug en 250 gram hert
Dag 11: 250 gram konijnrug en 250 gram konijnorgaan
Dag 12: 500 gram kvv paard
Dag 13: 250 gram eendennek en 250 gram haas
Dag 14: 250 gram eendennek en 250 gram makreel

En zo verder!
Is dit een beetje een compleet menu?
Moet ik er nog wat groente bij geven af en toe? Dat doe ik nu al wel.
Graag hoor ik van jullie of het zo een beetje ok is, dank.
 
 
Door Lizzy
#2927017
Ik denk dat het handig is om iets verder te specificeren. Wat is namelijk 500 gram konijn? Konijnvleesbot? Heel konijn met orgaan? Konijnenspiervlees? Idem voor hert en haas.

Kom je met bovenstaande uit op ongeveer 40% a 50% vleesbot, 10% a 20% orgaanvlees (kan je hond ook niet tegen lam en geit? Want daar zou je dan de pens van kunnen voeren), een % of 5 aan vette vis, 5% a 10% groenten en de rest spiervlees?

Ik vind verder de afwisseling nog niet optimaal. Je voert vrij veel konijn en kalkoen. Je zou misschien lam, geit, parelhoen erbij kunnen gaan voeren?
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2927051
Ik zal daar nog even later op reageren, moet ik even navragen :) wat betreft of het vleesbot of spiervlees is etc.
Ik tel het aantal diersoorten: paard, konijn, kalkoen, eend, hert en haas aangevuld met vissoorten zalm en makreel.
Nee geit krijgt hij zachte ontlasting van en lam mag hij ook inderdaad niet. Ik zit bij een holistische da die hem behandeld en heeft gezegd via bioresonantie waar hij allergisch op reageert.
Dank je in ieder geval!
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2927276
Daar ben ik weer. Ik moet erbij vermelden dat ik kvv met barf combineer. Dus konijn, hert en haas zijn kvv producten.
In de konijnkarkas zie ik een klein beetje orgaan.
Misschien moet ik wat meer vette vis aanbieden, maar dat zal ook kvv worden.
Door smulpaap
#2927709
[quote="Inge en Bono"]
Kalkoenrug zou ik niet durven voeren ivm zeer harde scherpe botten
[/quote]

Mee eens . Je zou kalkoenrug kunnen vervangen door eendrug . Of eendenvleugels bv .
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door