Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bluey
#2926956
Ik zit met een dilemma en vraag jullie advies. Ik heb een allergische hond die de laatste tijd ook veel op chemie reageert? De Weill enting, de Rabies en advantix waren al te veel voor hem en de jeuk was weer erg aanwezig. Nu gaat hij mee op vakantie naar een gebied waar de zandvlieg ws wel aanwezig is, dus ik moet advantix gaan gebruiken. De scalibor valt af? We gaan drie weken en bij de bijsluiter van advantix staat dat het maar twee weken werkt tegen zandvliegjes. Op een site ergens van een diernarts las ik dat het drie weken werkt. Kijk dat zou natuurlijk mooi zijn. Ik heb niet echt de behoefte om na twee weken alweer die rotzooi te geven, zeker omdat hij er nu zo heftig op reageert. Een optie om hem binnen te doen bij schemer is er niet...lees opsluiten in caravan. Overigens geef ik nu op geen chemie tegen vlooien en teken.
Door suzanne 1
#2927334
Wij zijn jarenlang met onze duitse herder naar landen rond de middellandse zee geweest waar zandvliegjes voorkomen. In het begin was daar nog niks over bekend en is hij gewoon 8 jaar zonder bescherming mee geweest. Alleen de laatste 2 jaar heeft hij een scalibor band omgehad. Ik heb zijn bloed laten testen maar geen effecten van de zandvliegjes te zien.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou mijn hond dus zonder bescherming mee nemen. Helemaal omdat hij ook allergisch is.
Mijn allergische hond krijgt NEVER NOOIT NIET MEER entingen of chemische middelen om ongedierte te weren. Zijn allergie komt hoogstwaarschijnlijk door de hondsdolheid enting.
En als je toch bescherming wilt gebruiken.....de werkzame stof in scalibor en advantix is gelijk. Dan zou ik liever voor de band kiezen die je af kunt doen als de jeuk te erg wordt dan voor de pipetjes. Als dat er eenmaal op zit zit het erop....jeuk of niet.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#2927431
Dank je Suzanne, hier kan ik wat mee. Misschien een rare vraag, maar is het niet zo dat bij de druppels het spul in het bloed komt en bij de scalibor het alleen maar in de vacht komt?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door