Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2926555
Vandaag was het weer zover, langs de route waar we dagelijks lopen woont een gezinnetje met 2 jonge kinderen, jongentje van 4 of 5 en een meisje van 2 jaar.
En ze hebben een hond, boeren fox of iets in die trant. Als papa aan het werk is en mama druk met de kleinste mag de zoon met de hond lopen, die hond en Tom liggen elkaar niet, ik zag het mannetje omdraaien en ben de dijk maar opgelopen en liet Tom zitten zodat ze ruim baan hadden om door te lopen.
Hond ziet Tom, en zet het op een rennen, trekt het mannetje onderuit en grijpt Tom  :-\
Heb mijn schoen er tussen gezet en Tom opgetild en doorgelopen, toen wij aan de andere kant van het water liepen hoorde ik gegrom en lag het mannetje weer onderuit en hing de hond in een golden retriever die langsliep.

Buiten dat ik het zelf vervelend vind voor Tom snap ik niet dat je je kind van 5 daar in zijn eentje mee laat lopen, in de 10 minuten dat ik ze zag lag hij dus 2 keer onderuit...
Aan de ene kant neig ik ernaar om de ouders aan te spreken, maar ik heb ook geen zin in ruzie, dus is dit iets waar je ouders op aan kan spreken of beter van niet?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2926570
Lastig ik ben een ouder die wel aangesproken wil worden.
Ik denk dat ik in deze situatie wel de ouders aanspreek omdat het een gevaarlijke situatie opleverde. Dit is niet wenselijk omdat het kind de dupe is en dat er een andere hond schade toegebracht wordt.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2926575
Ik zou ze aanspreken. Is het belangrijk of zij daar iets van vinden? Als niemand wat zegt gaan ze het nooit leren.
Als ik dan voor de deur zou staan en ik heb het idee dat ze mijn eerlijke verhaal niet serieus nemen, zou ik misschien nog wat de druk opvoeren door te zeggen dat je vanuit de verte zag dat het kind zelf ook bijna gebeten werd toen hun Keffer weer ruzie kreeg met een andere hond.
Door Sieglinde
#2926579
Ik vrees dat mensen die hun 5 jarig zoontje alleen de straat op laten met hond niet veel belang zullen hechten aan wat jij gaat melden.

Maar wie niet waagt...
Door Anne in Zweden
#2926583
Arkay schreef: Lastig ik ben een ouder die wel aangesproken wil worden.
Ik denk dat ik in deze situatie wel de ouders aanspreek omdat het een gevaarlijke situatie opleverde. Dit is niet wenselijk omdat het kind de dupe is en dat er een andere hond schade toegebracht wordt.
Dat dus. Ze aanspreken, en dan met name je bezorgdheid uiten over het welzijn van hun kind. Moeten rare ouders zijn als ze dat niet willen aanhoren.
Door Martine-Tom
#2926590
Sieglinde schreef: Ik vrees dat mensen die hun 5 jarig zoontje alleen de straat op laten met hond niet veel belang zullen hechten aan wat jij gaat melden.

Maar wie niet waagt...
Dat dus, ik ben bang dat ze gelijk met een grote mond gaan komen, en ik ben dan niet mondig genoeg om er tegen in te gaan en trek het mezelf dan weer teveel aan en slaap ik er weer een paar nachten slecht van.
Ze weten dat die hond zo is, als ze er zelf mee lopen en ze zien een andere hond draaien ze om of lopen de dijk op, als je dan al zo onverstandig bent om je kind ermee te laten lopen hoeveel nut heeft het dan als iemand ze erop aanspreekt.
Nu loop ik er gewoon niet meer, was mijn dagelijkse rondje maar loop nu gewoon elders, na 4 van dit soort aanvaringen heb ik er gewoon geen zin meer in....
Gebruikersavatar
Door nova
#2926601
Heb dus ooit een moeder aangesproken, haar kind van 3?  had een JR aan de lijn, en voordat ik met mn ogen geknipperd had, hing die Jack in Nova's vacht.

Nou zeg,  het werd me niet in dank afgenomen, en nu zeg ik het heel netjes  :-X
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2926630
Maar Martine?
Ik begrijp best dat je niet durft. Alleen je vraagt hier wat je ermee zou doen?
Als je het niet wilt, hoef je het ons toch niet te vragen?
Ik zou er ook wakker van liggen. Ik ben er ook niet goed in. Maar soms vind ik ineens een emmertje extra moed en zou ik t wel doen. Puur omdat ik het eigenlijk wel wil.
Door Skyline
#2926633
In Duitsland is het strafbaar om een kind met zo'n grote hond te laten lopen

Zouden ze in Nederland ook moeten invoeren
Door Jantina
#2926648
Ik zou het zo brengen dat het jongetje vandaag of morgen in gevaar komt, als er een grote hond is die terug gaat vechten en het jochie ertussen komt. Misschien hebben de ouders daar helemaal niet bij stil gestaan. Kan me niet voorstellen dat je bewust je kind in gevaar brengt. Gewoon op een vriendelijke, niet belerende manier een gesprekje aan gaan. Komt vast goed!
Door Lil
#2926653
Ik zou idd melden dat het kind twee keer omver werd getrokken, viel en pijn had etc. Lijkt mij voor de ouders meer impact hebben dan hij beet mijn hond ( en naar gelang de reactie kan je dat ook ter sprake brengen ).
Door Martine-Tom
#2926658
spreeuwtje schreef: Maar Martine?
Ik begrijp best dat je niet durft. Alleen je vraagt hier wat je ermee zou doen?
Als je het niet wilt, hoef je het ons toch niet te vragen?
Ik zou er ook wakker van liggen. Ik ben er ook niet goed in. Maar soms vind ik ineens een emmertje extra moed en zou ik t wel doen. Puur omdat ik het eigenlijk wel wil.
Nee ik vraag of ouders dit willen weten en zo ja hoe je dat zou moeten brengen.

Denk dat ik mijn conclusie al getrokken heb, ik ga er niks van zeggen, mijn idee is dat als ze het kind al met een hond laten lopen waarvan ze weten dat ie zo is ze er ook niks mee doen als ik er wat van zeg. Tom mankeerd verder niks hoor gelukkig, ik ken de hond dus zag het alle keren optijd aankomen, en als ze zelf al de conclusie niet trekken als hun zoon met vieze knieen van het vallen terug komt van het uitlaten, zal mijn aanbellen daar ook niks aan toevoegen.

Ik vind het vervelend maar zo hier lezende en nadenkend...ze weten het al lang dat kan niet anders...
Door eelke
#2926664
Ik weet ook niet of ik het in het echt zou doen zelf.

Maar zo van achter de laptop gezegd (en da's makkelijk praten dus ;) ) zou ik toch aan de deur gaan. Ik zou namelijk nog wat nachten langer wakker liggen als er écht ongelukken gebeuren... :-\
Gebruikersavatar
Door kiara
#2926719
Nou ik zou ze wel aanspreken al is het alleen maar voor de veiligheid van het hondje en kind
Ik heb zelf ook kinderen maar nu mijn zoontje van 10 mag absoluut niet alleen lopen met de honden of 1 ervan wil het niet hebben je weet nl nooit wat er gebeurd al heb jezelf nog zo'n lieve hond en die perfect luistert je kan altijd wat tegenkomen wat niet goed gaat,blijven dieren
Plus ik vind de verantwoordelijk heid van een dier wat voor dier ook ligt niet bij een kind
Maar ik denk in dit geval dat het gemak zucht is ivm kleiner kind moeders druk en handig dat jochie even hond uitlaat !
Maar zou er dus heen gaan en zeggen dat het kind dus bijna was gebeten verder niks
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door