Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2926251
Nelson is nu 19 weken.
Overdag gaat het prima wat betreft zindelijkheid, al moet ik zelf echt onthouden wanneer hij weer naar buiten moet, want hij geeft het nog altijd niet aan.

Het probleem zit hem in de nacht. Hij is nog steeds niet zindelijk 's nachts!
Ik laat hem om 23.00 voor het laatst uit. Maar laten we hem tot 06.00 uur slapen dan heeft hij in zijn bench gepoept. Hij laat zich niet horen.

We hebben de bench verkleind, ik ben er altijd 's nachts uit gegaan voor hem en dat bouw ik per dag met vijf minuten op, maar het wil gewoon echt totaal niet lukken. Hij gaat overdag mee wandelen en in de tuin heeft hij zijn eigen plek waar hij overdag ook prima zijn behoeften doet. Ik snap er niks van.
Door evelyn02
#2926273
Zou je niet kunnen schuiven met de maaltijden? Geef eens een maaltijd met wat bietjes erdoor en een andere maaltijd met wortel erdoor. Dan kan je zien welke maaltijd je terugvindt in de bench. Dan zou je die maaltijd wat later moeten geven zodat hij de nacht doorkomt of juist wat vroeger zodat hij het voor 23.00 uur doet.
Door Martine-Tom
#2926275
Heeft hij overdag de hele tijd gelegenheid om zijn behoefte te doen als hij dat wil?
Zo ja, dan zou het mss kunnen dat hij het niet leert ophouden?
Door Hanny
#2926318
Als ik het zo lees, dan ben jij zindelijk, maar Nelson nog helemaal niet.
Ik schrijf dus expres "helemaal niet" in tegenstelling tot "niet helemaal".
Overdag omdat jij er aan denkt en 's nachts lukt het niet.
Overdag is geen punt, dat komt wel t.z.t. en 's nachts zou ik er aan werken, dat er geen poep uithoeft.
Een plasje is tot daar aan toe, maar iedere nacht poep zou mij behoorlijk tegenstaan.
Het was hier wel zo, dat als de pupdame 's avonds met manlief uit was geweest en zeker niet had gepoept, ze wat in huis ging lopen en spelen en dan poepte ze wel achter de bank. Mij allemaal best, konden we fris de nacht in. Wij zijn in de loop der jaren ook wel heel lui geworden en maken ons niet meer druk over een plasje, of poepje in huis. Ruim het liever op, dan dat gezeur om zindelijk worden. Het komt wel.
Poept hij bij de laatste wandeling? Zo niet, dan moet daar iets op gevonden worden. Zo wel, dan zou ik de maaltijden anders verdelen. Poep in de bench, bah een onfris begin van de dag.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Hope
#2926346
evelyn02 schreef: Zou je niet kunnen schuiven met de maaltijden? Geef eens een maaltijd met wat bietjes erdoor en een andere maaltijd met wortel erdoor. Dan kan je zien welke maaltijd je terugvindt in de bench. Dan zou je die maaltijd wat later moeten geven zodat hij de nacht doorkomt of juist wat vroeger zodat hij het voor 23.00 uur doet.
Slim!
Martine-Tom schreef: Heeft hij overdag de hele tijd gelegenheid om zijn behoefte te doen als hij dat wil?
Zo ja, dan zou het mss kunnen dat hij het niet leert ophouden?
Ja, hij kan altijd naar zijn plek, behalve 's nachts inderdaad. Overdag ligt hij wel in zijn bench, maar dan gewoon met de benchdeur en tuindeur open. Hij gaat dus ook zelfstandig plassen. Alleen bij slecht weer moet iker dus echt aan denken hem naar buiten te doen.
Hanny schreef: Als ik het zo lees, dan ben jij zindelijk, maar Nelson nog helemaal niet.
Ik schrijf dus expres "helemaal niet" in tegenstelling tot "niet helemaal".
Overdag omdat jij er aan denkt en 's nachts lukt het niet.
Overdag is geen punt, dat komt wel t.z.t. en 's nachts zou ik er aan werken, dat er geen poep uithoeft.
Een plasje is tot daar aan toe, maar iedere nacht poep zou mij behoorlijk tegenstaan.
Het was hier wel zo, dat als de pupdame 's avonds met manlief uit was geweest en zeker niet had gepoept, ze wat in huis ging lopen en spelen en dan poepte ze wel achter de bank. Mij allemaal best, konden we fris de nacht in. Wij zijn in de loop der jaren ook wel heel lui geworden en maken ons niet meer druk over een plasje, of poepje in huis. Ruim het liever op, dan dat gezeur om zindelijk worden. Het komt wel.
Poept hij bij de laatste wandeling? Zo niet, dan moet daar iets op gevonden worden. Zo wel, dan zou ik de maaltijden anders verdelen. Poep in de bench, bah een onfris begin van de dag.

Hanny
Uuuhhh..... Ja, je hebt gelijk.
We maken er hier ook geen probleem van in de zin van veel aandacht geven. Mijn wekker gaat om 06.00 uur, ik ga er uit. Trek in de gang slippers en een jas aan en loop naar de bench in de bijkeuken. Ik doe zonder wat te zeggen het deurtje open, doe zonder wat te zeggen de riem om, loop zonder wat te zeggen naar zijn plek, hij doet direct zijn behoefte en ik leg hem zonder iets te zeggen weer in zijn bench.
Hij poept dus niet elke dag in de bench, maar als ik later dan 06.00 uur beneden kom wél.
Door Lil
#2926351
Denk dat als hij overdag altijd naar zijn plek kan, hij inderdaad nog moet leren ophouden. Dus of s nachts op tijd eruit en dat heel langzaam opbouwen of overdag trainen dat hij het ook moet ophoiden., dat gaat ook geleidelijk uiteraard.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2926355
Hope schreef: Slim!

Ja, hij kan altijd naar zijn plek, behalve 's nachts inderdaad. Overdag ligt hij wel in zijn bench, maar dan gewoon met de benchdeur en tuindeur open. Hij gaat dus ook zelfstandig plassen. Alleen bij slecht weer moet iker dus echt aan denken hem naar buiten te doen.

Uuuhhh..... Ja, je hebt gelijk.
We maken er hier ook geen probleem van in de zin van veel aandacht geven. Mijn wekker gaat om 06.00 uur, ik ga er uit. Trek in de gang slippers en een jas aan en loop naar de bench in de bijkeuken. Ik doe zonder wat te zeggen het deurtje open, doe zonder wat te zeggen de riem om, loop zonder wat te zeggen naar zijn plek, hij doet direct zijn behoefte en ik leg hem zonder iets te zeggen weer in zijn bench.
Hij poept dus niet elke dag in de bench, maar als ik later dan 06.00 uur beneden kom wél.
Even een klein vraagje, nav de dik gedrukte tekst. Beloon je wel als hij buiten iets doet??

Ik zei namelijk niets bij ongelukjes maar maakte een feestje van het buiten plassen/poepen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2926360
Sammy1980 schreef: Even een klein vraagje, nav de dik gedrukte tekst. Beloon je wel als hij buiten iets doet??

Ik zei namelijk niets bij ongelukjes maar maakte een feestje van het buiten plassen/poepen  :biggrin2:
Ja, maar wel kort. Want overdag weet hij het prima.
Fanatieker belonen denk je?
Gebruikersavatar
Door choopy
#2926366
Ik zou ook overdag proberen te voorkomen dat hij op eigen houtje wat kan gaan doen.
Door het op eigen houtje te doen, leert hij niet om het op te houden.

Ik liet het Djessy ook op eigen houtje doen, al was zij wel zindelijk in de bench, maar zij is nu (leeftijd van 15 maanden) als ze los in de kamer is, nog steeds niet zindelijk.
De laatste 5-6? maanden ben ik echt elke 2 uur met haar naar buiten gegaan en heb haar geen mogelijkheid meer gegeven dat ze de fout in kon gaan. Tuurlijk, er was wel af en toe een ongelukje, maar dat ging al rap beter. Die tijd van 2 uur ben ik daarna gaan uitbouwen en er zit nu meestal een uur of 4 tussen. Zodra ik zag dat ze wat in de kamer wilde doen, heb ik haar wel steeds naar buiten gedaan waardoor ze eindelijk nu door heeft dat ze het aan moet geven. En dit nu ook keurig doet.
Momenteel zijn we zo ver, dat wanneer ze het aangeeft, ik laat merken dat ik haar gezien heb en haar dan even terugleg op haar plekje. Meestal dan na 10 minuten trek ik dan de schoenen en jas aan en gaan we naar buiten. Op deze manier hoop ik dat ze leert dat ze er wel op tijd uitgaat en dat het binnen doen echt niet nodig is.

Merk wel dat ik er een hele lange adem voor nodig heb, maar heb ook geen zin om nog 14 jaar bijna dagelijks te moeten ruimen. Tot nu toe lijkt deze aanpak wel te werken, al heeft het wel tijd nodig.
Door Hanny
#2926386
Nog even een gedachte. De zomer komt er aan, dan zal hij vast veel buiten zijn en daar plassen.
Hoewel, ze kunnen ook naar binnen gaan en daar lekker rustig plassen. Kan allemaal.
Binnen de "ophoud tijd" verlengen zal dan in die periode niet lukken, denk ik zo.
Hoef je je er ook niet druk om te maken en na de zomer zal het wel zo'n beetje voor elkaar zijn.
Wij zijn trouwens 's morgens wel wat gezelliger, zijn niet zo zwijgzaam,  doen haar de deur uit en dan poept, of plast ze wel, terwijl ik ook even naar de wc ga.
Dan komt ze binnen, krijgt een lekkertje en in de bench een "fopspeen" in dit geval een hoefje. Lekker knagen en sabbelen.
Rust in huis en ze kan lang wachten.
Die fopspeen ging over, toen ze een stevig gebit kreeg en een brave meid werd, die gewoon ging slapen.
Bij ons woont geen één teef, die aangeeft, dat ze er uit moet. Vreemd is dat, kennelijk hebben we een goed uitlaat ritme.

Hanny
Door Annemarie Rijnveld
#2926436
Je hebt al een hele hoop handige raad en tips gekregen, ik wil je alleen even een hart onder de riem steken...het komt echt in orde, bij de een valt het kwartje wat eerder en bij een ander duurt het allemaal wat langer.

Met Yuma heeft het geduurd totdat ze een maand of 8 was, toen was het ineens gefixed!!

Kwam ook wel door haar Giardia verleden, vermoed ik...dat heeft jouw hond toch niet?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2926438
Annemarie Rijnveld schreef: Je hebt al een hele hoop handige raad en tips gekregen, ik wil je alleen even een hart onder de riem steken...het komt echt in orde, bij de een valt het kwartje wat eerder en bij een ander duurt het allemaal wat langer.

Met Yuma heeft het geduurd totdat ze een maand of 8 was, toen was het ineens gefixed!!

Kwam ook wel door haar Giardia verleden, vermoed ik...dat heeft jouw hond toch niet?
Niet dat ik weet. Wat zijn de symptomen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2926496
Nee, nooit diarree. Mooie drolletjes. Ook altijd goede eetlust, netjes op gewicht... Het enige waar hij last van heeft is oost-indische doofheid.  ::)
Door Annemarie Rijnveld
#2926520
Hope schreef: Nee, nooit diarree. Mooie drolletjes. Ook altijd goede eetlust, netjes op gewicht... Het enige waar hij last van heeft is oost-indische doofheid.  ::)
Hahaha, komt ook wel goed....fijn dat ie altijd mooie drolletjes heeft!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door