Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2926184
Hier zijn er net twee naar buiten voor de p&p ronde voor de nacht
Maar daar gaat wel een ritueel aan vooraf  :biggrin2:
Miss Smurf ligt geheel verstopt onder haar eeuwige kleed , sinds een maand of 5 snurkt mevr ook
Dan pakt de baas eerst voorzichtig een stukje kleed , smurf nog steeds in coma , dan gaat er een oogje open ..... hmmm jij weer  >:( , ik heb geeeen zin  :biggrin2:
Even een voorzichtige aai over het kleine koppie , slijmerd , ik weet wel wat je wilt hoor  ??? Dan komt er iets overeind ... poeh hee , hmm nog heel even wachten hoor
En dan komt madam op de pootjes , hmm nou schiet maar op dan

Dan staat smurf , en dan de andere freule die standaart languit op de bank ligt . Hmm ik heb gerust wel in de gaten wat je komt doen  ::)
Ben niks blij met je  >:( Poeh hee , butler help me alsjeblieft . Til me maar op hoor , goed zo butler braaf . Jij krijgt voor dat werk een lekkere lebber
Nou zet me nou maar neer dan ga ik mee . Graag een beetje vaart want ik wil pitten

Dan gaan de beide freules naar buiten , zo gauw de bips neerzetten en naar binnen .
Smurf gaat dan niet meer onder haar kleed , maar wurmt zich tegen Noa aan ...... hmm lekker warm
Noa gaat rond 22 uur meestal in de tuin op haar zandhoopje
En Miss Pretletter die denkt ziezo , butler op de computer , dan jat ik haar stoel
Zo nu en dan gaat er ergens nog even een oogje open ..... butler rot op naar je slaapkamer en doe het licht uit
Dan krijgen de dames nog allemaal een aai over de bol en dan rot de butler op  :biggrin2:
#2926196
Hier hebben ze dan net hun laatste hap op, dan staan ze stuk voor stuk naast me te drammen, eerst de oudste Whisper, die draait en draait rondjes van de achterdeur naar de kamer en weer terug net als Dagobert Duck.. Dan komt nr. 2 erbij Prudence, die gaat zichzelf zitten schuren aan mijn stoel met de rug en mijn benen. Zo van ikkes ook klaar, moeten naar buiten. Als laatste komt de poetsjuf Phoebe aan, die moet eerst alle bakjes schoon hebben voordat ze naar buiten kan. En dan is het zitten, wachten (al zuchtend natuurlijk) wanneer het vrouwtje of baasje in de benen gaat om mee te gaan. Pak ik mijn jas, wordt ik halverwege bijna getakkeld, door piep-piep, die moet natuurlijk ook nog even mee.. (NOT) Hoe kouder het is des te langer ze dan buiten blijven. Prudence blijft eerst bij de achterdeur staan, zo van ikkes niet verder dan hier, de rest ook niet. Dan zeg ik: "Nou als jullie niet willen, gaan we naar binnen hoor!" De ene na de andere komt aarzelend in de benen en ineens rennen ze naar achteren. Whisper gaat dan eerst de hele tuin door, Prudence moet haar rug schuren aan de coniferen. Dat duurt een minuutje of vijf, voor mij 5 minuten kleumen, Phoebe gaat als laatste altijd de tuin in, die gaat meteen door behoefte doen. Na 5 minuten achter in de tuin wordt het best wel koud, dus dan maar weer nu ga ik naar binnen hoor. Dan moet er door de oudste Whisper nog even van alles gedaan worden, en als laatste op de valreep doet Prudence ook nog even wat. Dat duurt dan ook weer even, want ze probeerd er tussenuit te piepen om weer te rollen en rug schuren aan de coniferen.
#2926200
Hier is het op een normale avond na half 8 slaaptijd vinden de honden....
Als wij druk zijn in de avond, zoals nu met de tuin, zijn ze meestal bij ons buiten.
Maar echt niet, never dat ze mee gaan lopen na 8 uur in de avond.... Of bij hoge uitzondering als het echt snikheet is.
Laatste plas is en mag hier dan ook in de "tuin" die volledig is ingericht op de honden. Na veel aandringen hijsen ze zich overeind en gaan, alleen omdat baasje het wil, per Gods gratie ff plassen. Of staan alleen maar ff dom rond te kijken, wat doe ik hier in hemelsnaam??
Waarom zoveel gedoe en waarom moeten we nog zo laat plassen???? We slapen, dat de baasjes dat na al die jaren nog steeds niet snappen is hen een compleet raadsel ;D
#2926201
Heel simpel je staat op pakt een tuig en fikkie staat al om je heen te dansen. ;D
Tijdens het aantrekken van schoenen en een jas word er even duidelijk gemaakt dat je moet opschieten.
Tss net lag je nog te slapen....
Buiten zo veel mogelijk treuzelen en eenmaal weer binnen ploft het op de bank.
#2926210
Oscar eet na ons avondeten en is daarna een poosje rustig. En dan gaat ie dralen. Bij elke gaap, of strekken van ons hup in de benen, dat soort dingen. Hij wil dan heel graag uit, zodat hij daarna naar bed gaan.
Wij willen de nacht max 12 uur laten zijn, dus als we uitslapen, dan lopen we wat later op de avond. Maar moet ik de volgende ochtend vroeg op, laten we hem dus meestal tussen 20.00 en 21.00 uit. Dan kan hij naar bed en is ie happy en goed uitgerust.
#2926218
Wij laten de honden voor het eten goed uit zodat ze alles gedaan hebben en lekker gerend hebben. Voordat wij gaan slapen laten we ze dan alleen nog plassen en als er eentje aangeeft dat hij/zij verder wil dan lopen we door en dan moet er vaak nog wel gepoept worden maar dat is echt uitzondering.

Voor het plasrondje voor het slapen gaan moeten we ze echt bijna de deur uitduwen. Alleen Mexi niet die is altijd blij als je de halsband pakt hoewel ze dan na een paar meter buiten de deur altijd in de remmen gaat omdat ze het dan wel weer genoeg vind  ;D Manu blijft altijd stokstijf liggen en doet net of hij je niet hoort en Rana heeft dan ook opeens geen energie meer... heel raar als je met de koekjestrommel rammelt staan ze vaak wel direct naast je  ::)
#2926220
Ik zet de deur open, zeg "kom jongens" en dan sjezen ze als idioten voor me uit naar buiten  :biggrin2:
Ze lopen hier op het erf zelf een rondje, en in de tussentijd ben ik dan ook nog de andere dieren aan het voeren / naar binnen doen etc. Als ze zelf vinden dat ze klaar zijn, staan ze bij de staldeur te wachten tot ze weer naar binnen mogen  ;D
's Avonds wordt er namelijk gegeten  8)
#2926222
Aagezien ik altijd als eerste op moet, lig ik er ook als eerste in.....de mannen liggen dan bij mij, de ene naast het bed en de andere volledig ik coma( denk je dan) op zijn rug naast mij. Paul komt dan de kamer in en moet dan echt even duidelijk maken dat er nog even een plas gedaan moet worden, waar bij jut en jul dan toch ineens klaarwakker zijn whahhaha. Maar dat rondje is niet eens een rondje, riemen hoeven niet om, want buiten de flat is het allebei om het hoekje het perkje in, plas doen en dan zo snel mogelijk weer naar binnen om nu allebei naast mij in bed te gaan liggen snurken.

Alleen als ik een keer later op blijf, komt meestal Bikkel rond elf uur uit de slaapkamer om zich even uit te rekken en zich te schudden om aan te geven dat de laatste plas nu wel even kan. Bamse volgt zijn oom dan maar want wat Bikkel doet moet toch een reden hebben. :)
#2926223
Het liefje hier staat op als ze mij in de gang mijn jas en schoenen aan hoort doen. Dan nog even
een straatje om, laatste snuffels van de dag doen.
Met grote regelmaat echter, moet ik haar halen. Heeft ze zó geen zin. Wil ze lekker warm blijven snurken.
Eenmaal buiten wordt er een grote plas gedaan en dan hop weer naar binnen. Renderenderen snel weer op de bank.
Of een kuil graven in 'de' grote mensenbed.  ;D
#2926238
Pluto moet ik uit zijn dromen wegrukken en moppert tot hij beneden aan de trap staat, dan tilt hij zijn poot op tegen de eerste boom die hij tegenkomt om vervolgens de rest van de wandeling (ca 20 minuten) zeer verontwaardigd te kijken.
Loesje ligt tegen Joke aan te dromen, maar hoef ik maar 1 keer zachtjes te roepen en ze staat enthousiast bij de voordeur te trappelen om eens lekker de pootjes te strekken.

Daarna krijgen ze een schoteltje lauwe geitenmelk en mogen ze weer verder dromen.
#2926247
Nelson moet ik wakker maken. Die weet dan al wat we gaan doen, suft slaapdronken naar de buitendeur, suft daarna slaapdronken naar zijn plek, doet een plas, suft weer slaapdronken terug naar binnen en ploft in zijn bench om weer verder te slapen.  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door