Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2926037
Hallo, ik ben Nona, 21 jaar en woon in Tilburg. Ik woon samen met een goede vriendin, vanaf 1 juni verhuizen we naar een appartementje ipv een studio. Er woont hier 1 heel lief gecastreerd katertje en na onze verhuizing komt er een gesteriliseerd dametje bij, we hebben haar al uitgekozen bij het asiel waar ik vrijwilligerswerk doe. Daarnaast wonen er hier vele knaagdiertjes, ik heb een groepje van 12 kleurmuizen, 5 cavia's in twee groepjes en 11 hamstertjes van 3 verschillende rassen. De Syrische hamsters horen bij mijn Hamstery, zij zijn in de eerste plaats ook gewoon hele geliefde huisdiertjes, maar sommige van hen hebben of zullen ooit een nestje krijgen. Vanzelfsprekend zijn dit dieren waarvan de achtergrond bekend is en word er op een gezonde verantwoorde en kleinschalige manier gefokt, waarbij de diertjes alle liefde en aandacht krijgen. Mijn eigen ouderdieren blijven hier ook altijd wonen, een dier wegdoen na een nestje zou ik nooit kunnen. Verder ben ik heel gek op gezelligheid, bijvoorbeeld met vrienden naar de film, ergens lekker tapas of sushi oid eten of gewoon gezellig thuis bordspellen spelen. Daarnaast lees en schrijf ik ook veel.

Ik probeer de dieren hier natuurlijk te voeren, de cavia's krijgen hooi en vele verse groentes, fruit en gedroogde kruiden, geen brokjes. De hamsters krijgen gemengd voer, die voor zoveel mogelijk bestaat uit zaden, noten, gedroogde groentes etc. Oftewel pure herkenbare ingrediënten ipv chemisch gemanipuleerde en kunstmatig gemaakte brokjes. Helemaal zonder toevoegingen is het voer nog niet, al het voer waar ik aan kan komen bevat toch wel enige toegevoegde vitamines etc, dus in de toekomst hoop ik zelf te gaan mixen. Meneer kat zit op rauw voer, combinatie van KVV, prooidieren en BARF dagen waarop ik zelf samen stel. Als ons tweede katje net zo goed rauw eet als Pollux denk ik dat we uiteindelijk de KVV grotendeels gaan schrappen. Echter niet volledig, ik wil namelijk wel dat ze KVV blijven lusten voor wanneer we op vakantie gaan oid. Maar dan zal KVV wel een zeldzaamheid worden verwacht ik. Ik voer de KVV wel via intelligentiespeelgoed zodat het niet naar binnen word geschrokt, Pollux vind dit ook erg leuk om zo te eten :)

En dan foto's van de katjes!

Dit is Pollux, naar schatting geboren januari 2013, een heel schattig ex-katertje. Hij komt van een uithuiszetting en was extreem angstig, details van wat hij allemaal heeft meegemaakt voor ie in het asiel kwam heb ik niet, maar hij is hier thuis gelukkig helemaal opgebloeid! Zelfs in het asiel toonde ie zichzelf al als erg sociaal, hij vond alleen iedereen nog heeeeel spannend, maar was ook erg nieuwsgierig en met veel geduld kwam ie steeds meer uit z'n schulp. Toen er een keer een klant mogelijke interesse toonde merkte ik dat ik stiekem helemaal niet wilde dat de man hem adopteerde, iets wat ik normaal alle katjes gun hoe leuk ik ze zelf ook vind, maar deze moest toch echt bij niemand anders dan mij komen wonen! Gelukkig past hij ook goed in mijn thuis situatie, dus zo mocht ie afgelopen januari mee naar huis. Naar bezoek is ie nog schuw, maar bij mijn en mijn vriendin is het een heerlijke ondeugd, lief, knuffelig, speels en erg slim! We zijn erg gelukkig met hem :)
Afbeelding

Pollux toonde zich in het asiel al erg sociaal met andere dieren, katten vond ie erg gezellig en honden nog wat spannend maar hij was er wel nieuwsgierig naar. Ook thuis is dit gebleken, de kleine knagertjes vallen natuurlijk onder prooi, klein en snel, dus die staan in een ruimte waar hij niet komt. De cavia's vind ie echter super interessant en hij komt graag bij ze liggen en geeft ze dan steeds kopjes! Ik heb 1 lekker brutaal cavia duo die dit niet erg lijken te vinden, de 3 schuwere cavia's komt hij niet bij, want ik wil niet dat die er heel gestresst van raken ook al doet ie ze niks. Ik ben zelf toch ook bang dat de andere twee cavia's toch ongezien stress ondervinden van het contact, hij is immers roofdier voor hen en zij prooidier, dus in het nieuwe appartement wil ik hen toch in de knaagdierkamer plaatsen. Ik vind het echter wel leuk als ie toch contact kan maken en een kameraadje heeft als we bijvoorbeeld overdag beiden weg zijn (komt gelukkig niet veel voor, meestal zijn we om en om weg), dat kunnen de cavia's natuurlijk sowieso niet bieden. Financiëel is het prima mogelijk en mijn vriendin is ook dol op katten, dus besloten een leuk sociaal katje erbij te zoeken wanneer er eentje langs kwam in het asiel waar we verliefd op werden.

Eeeen dat is gebeurd! Dit is Imogen, een heel knuffelig en sociaal maar ook heerlijk eigenwijs en soms brutaal lapjes dametje! Zij word volgende maand 1 jaar, en mag na onze verhuizing erbij komen wonen :) Ik ben helemaal gek op haar en zij volgens mij ook op mij, want op het asiel zoekt ze me steeds op, ook wanneer er andere mensen aanwezig zijn die ze net zo goed kent en die haar ook aandacht geven. Mijn vriendin heeft haar ondertussen ook ontmoet en ze hebben elkaar goed gekeurd, de gedragsdeskundige observeerde ook dat ze zeer sociaal is aangelegd en schat in dat ze het goed zal doen met een andere kat in huis, dus nog even afwachten en dan mag ze mee met ons!
Afbeelding

Dat was het denk ik wel, lang genoeg geworden denk ik zo ;-)
Laatst gewijzigd door NonaQ op wo 14 mei 2014, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#2926051
Zooo, een voorstelronde volgens het boekje! Geweldig verhaal, en wat een heerlijke poezels heb je/ga je krijgen! Klinkt alsof het erg gezellig is bij jullie thuis! :D

Enne, welkom op barfplaats!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door