Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2925855
Ik heb net 3 uur met Tom gelopen, en nu ligt ie overdag in diepe slaap op de bank  :o Moet ik hem nou wakker maken...? Dalijk slaapt ie vannacht ook nog 9 uur en dan zit ie over zn limiet heen  :-\
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2925864
Raiko is écht stront chagerijnig als ik voor acht uur 's ochtends met hem wil lopen (wat op werkdagen dus altijd het geval is). En ik hem dus wel wakker moét maken. Ik zweer het, die hond heeft echt een ochtendhumeur waar menig mens jaloers op wordt haha. Ik denk dan ook niet dat ie het me in dank zou afnemen als ik 'm maar negen uurtjes slaap zou gunnen. :biggrin2: :biggrin2:
Door Lil
#2925904
Senna99 schreef: Raiko is écht stront chagerijnig als ik voor acht uur 's ochtends met hem wil lopen (wat op werkdagen dus altijd het geval is). En ik hem dus wel wakker moét maken. Ik zweer het, die hond heeft echt een ochtendhumeur waar menig mens jaloers op wordt haha. Ik denk dan ook niet dat ie het me in dank zou afnemen als ik 'm maar negen uurtjes slaap zou gunnen. :biggrin2: :biggrin2:
o dat doet me denken aan het gedrag van Cayley vroeger. Mens mens mens wat had die teef een ochtendhumeur! Door de week niet te harden en in het weekend wilde ze bij de gratie gods wel om 9 uur 's ochtends opstaan hahahaha.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2925915
hihi, als ik Duke 's morgens voor mijn werk uitlaat dan is dat pas kwart over negen. Maar echt, hij komt pas naar beneden als hij hoort dat ik mijn schoenen aantrek! Hij houdt van uitslapen!

Ik merk wel dat hij minder gestresst is en meer slaapt. Volgens mij slaapt hij ook als wij weg zijn. Mijn buren horen hem zelden.
#2926039
Toevallig dat m'n collega vandaag met een onderzoek kwam waarbij is aangetoond dat honden zonder verlatingsangst die 6 uur per dag alleen thuis zijn minder stresshormonen aanmaken. Bijzondere conclusie, blijkbaar is het best rustgevend als de baas van huis is.
Waarbij ik niet wil beweren dat je honden altijd maar alleen thuis moeten laten, maar mits goed aangeleerd is het dus blijkbaar helemaal niet zo stressvol.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2926043
Ik denk dat voor een hond die het oké vindt en lekker gaat slapen, alleen zijn inderdaad ook goed kan zijn. Onze Harry vroeger werd stikchagrijnig in mijn vakanties vroeger, want dan liep ik de hele tijd met hem te leuren en kon hij niet lekker slapen. Een ochtend of middag alleen thuis en hij was weer vrolijk, want uitgeslapen.
#2926059
Te veel prikkels geeft hier te weinig slaap als resultaat, en dat weer een nog korter lontje de volgende dag...
Wanneer ze 15 uur of meer slaapt is het goed. Maar bij echt veel stress kon ze wel eens alleen 's nachts slapen. Ik stuur haar ook rustig naar haar mand als ik merk dat ze te veel dreutelt overdag en te weinig slaap pakt. En dan ploft ze wel neer om te slapen, alsof ze het dan niet meer uit zichzelf weet te doen en maar wat blij is dat ik haar er aan herinner.
Door Lil
#2926101
*Dorothea* schreef: Toevallig dat m'n collega vandaag met een onderzoek kwam waarbij is aangetoond dat honden zonder verlatingsangst die 6 uur per dag alleen thuis zijn minder stresshormonen aanmaken. Bijzondere conclusie, blijkbaar is het best rustgevend als de baas van huis is.
Waarbij ik niet wil beweren dat je honden altijd maar alleen thuis moeten laten, maar mits goed aangeleerd is het dus blijkbaar helemaal niet zo stressvol.
Cayley had als ik langer dan 10 dagen vakantie had serieus problemen ermee dat we elkaar te veel zagen en zij te weinig rust kreeg. Nu was dat eenvoudig op telossen door ze ook in de vakantie bewust een paar keer genoeg uur alleen te laten.

De heren snurken gewoon tijdens de uren dat ik normaal werk. Jones wilt op verzoek wat doen, maar dan mag ik op de gebruikelijke uren niets van hem vragen. Boris laat een vette vette vette middelvinger zien: nu slaap ik altijd, opzouten!!!! Was toen hij jonger was wel anders (maar dan kon hij ook lastig worden).

Ofwel dan heb je vakantie en dan kun je minder met de honden doen als dat je werkt. Jones krijgt nu blijkbaar meer prikkels ook al vraag ik niets van hem tijdens slaapuren. Ook hem al doelbewust alleen gelaten om de dag erna iets speciaals met hem te kunnen ondernemen.

Als ik hele dagen thuis zou zijn, kwam er een ren in de tuin voor een paar uurtjes verplichte diepe slaap.
Door Lil
#2926116
*Dorothea* schreef: Zo nou die van ons hebben echt veel geslapen tijdens de vakantie, meer als thuis.  ;D
Jij verstaat onder vakantie op vakantie gaan, nou dat trekt bruintje niet 9 weken op vakantie gaan.

Als ik vakantie heb is dus als ik niet hoef te werken.

Als ik eens per jaar een huisje boek dan is een midweek wel echt heeeel veel voor de honden.

Vergeet niet dat zowel Cayley als Jones helemaal niets gewend waren toen ik ze kreeg en ze de dagelijkse wandeling al heeeeel spannend vonden in het begin.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door