Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2925662
De kat van de ex van mijn vriendin is gisteren overleden aan de gevolgen van het eten van een vergiftigde muis. Hij heeft hierdoor accuut lever falen gekregen. Volgens de DA heeft hij niet rechtstreeks gif binnen gekregen, maar dus via een muis o.i.d. Ik weet niet of je dit in het bloed kunt zien, er is bloedonderzoek gedaan. De kat is gisteravond uit zichzelf overleden :'( :'(
#2925715
Ach wat vreselijk  :'( :'(
Hier gisteren ook weer zoiets in het nieuws
Katje liep in de tuin bij een ""hondenbezitter "" die liet haar honden los in de tuin
Katje te grazen genomen , en het dode katje in de kliko gesmeten
Er zijn veel meer van dergelijke incidenten gebeurt
Fijn zo,n buurtbewoner  >:(
#2925743
smulpaap schreef: Ach wat vreselijk  :'( :'(
Hier gisteren ook weer zoiets in het nieuws
Katje liep in de tuin bij een ""hondenbezitter "" die liet haar honden los in de tuin
Katje te grazen genomen , en het dode katje in de kliko gesmeten
Er zijn veel meer van dergelijke incidenten gebeurt
Fijn zo,n buurtbewoner  >:(
Tja... Heel eerlijk?
Het is zeker niet netjes om die kat in de kliko te gooien, zeker niet.
Maar mogen je eigen honden niet meer in je eigen tuin omdat de kat van de buren losloopt? Ik blijf het een vreemde regeling vinden dat je als hondeneigenaar altijd je hond aangelijnd moet hebben en alle poep moet opruimen (logisch!) maar dat de kat van de buurman overal rondloopt, onze tuin ziet als grote kattenbak, vogelnestjes leegrooft, konijnen overstuur jaagt (tamme konijnen) en je mag er niks van zeggen want nee, de kat moet buiten. Moet iemand zijn hond is elke dag bij de buren op de stoep laten poepen zonder het op te ruimen...

Ik laat onze hond ook niet binnen voor andermans kat. Sorry, maar dat is dan de verantwoordelijkheid voor de eigenaar van de kat. Ik jaag de hond er niet naar toe, maar ik laat hem er ook echt niet voor binnen. En de kat krijgt ook gerust een emmer water over zijn kop als hij weer eens aan de konijnenren hangt.
#2925748
Heel sneu, maar er sterven wel meer katten aan het eten van vergiftigde muizen/ratten.

In de kliko is niet netjes, maar ik vind ook dat de honden wel gewoon in de eigen tuin mogen. Risico van de kat als hij daar in die tuin komt. En ja ik heb zelf een kat.  ;)
#2925753
Wanneer je het artikel leest over de kat in de tuin die smulpaap plaatste dan kan ik maar tot 1 conclusie komen: het zijn aso's.

Wanneer de hond in de tuin loopt dan is het risico voor de kat wanneer die de tuin betreed in mijn ogen. Deze vrouw stuurde echter bewust de honden er op af...
Ook kreeg het baasje niet zomaar het stoffelijk overschot van de kat en mocht ook niet op terrein komen. Politie is erbij gehaald om het stoffelijk overschot uit de kliko te vissen...
Doordat getuige geen verklaring af durft te leggen kan de politie niets doen. Schijnt ook mensen en kinderen te bedreigen met de honden op ze af sturen..

Dat is in mijn ogen toch heel wat anders dan kat die toevallig in tuin met hond terecht komt....

Gif voor muizen is inderdaad risico voor katten helaas en zeer triest wanneer de kat daardoor overlijd :-(
#2925781
dinky89 schreef: Wanneer je het artikel leest over de kat in de tuin die smulpaap plaatste dan kan ik maar tot 1 conclusie komen: het zijn aso's.

Wanneer de hond in de tuin loopt dan is het risico voor de kat wanneer die de tuin betreed in mijn ogen. Deze vrouw stuurde echter bewust de honden er op af...
Ook kreeg het baasje niet zomaar het stoffelijk overschot van de kat en mocht ook niet op terrein komen. Politie is erbij gehaald om het stoffelijk overschot uit de kliko te vissen...
Doordat getuige geen verklaring af durft te leggen kan de politie niets doen. Schijnt ook mensen en kinderen te bedreigen met de honden op ze af sturen..

Dat is in mijn ogen toch heel wat anders dan kat die toevallig in tuin met hond terecht komt....

Gif voor muizen is inderdaad risico voor katten helaas en zeer triest wanneer de kat daardoor overlijd :-(
Ja, dat is heel aso.

Ik ken heel veel mensen die doelbewust honden op katten afsturen, zo van dan komt de kat tenminste niet in mijn tuin. Denk wel dat veel van die honden wel de kat verjagen, maar niet doden maar toch heel veel hondenbezitters doen dat volgens mij (zou ik dus niet doen, met het gevolg dat ik hier op 31 december de kater van de buurvrouw in mijn huis had zitten.  >:( >:( >:( >:()
#2925783
Heel triest natuurlijk, maar dit is wel het risico van een kat buiten laten lopen. Lizzy (hond) ving ook muizen, standaard dat ik naar de dierenarts ga om haar te laten braken, hier op de boerenerven heeft vrijwel iedereen muizen/rattengif staan en als zij ze kan vangen, ben ik bang dat ze al niet meer zo snel waren. Gelukkig heeft ze het redelijk afgeleerd.

Tsja en sorry, misschien dan heel aso maar ook hier mogen de honden van mij een kat uit de tuin jagen. Als ik iets smerig vind is het wel een kat van een ander die in mijn tuin schijt. Ik vind het aso om een kat niet bij je te houden. Net als wat Hope zegt. Je betaalt verdorie niet eens belasting voor een kat die buiten loopt!
#2925798
Jantina schreef:
Tsja en sorry, misschien dan heel aso maar ook hier mogen de honden van mij een kat uit de tuin jagen. Als ik iets smerig vind is het wel een kat van een ander die in mijn tuin schijt. Ik vind het aso om een kat niet bij je te houden. Net als wat Hope zegt. Je betaalt verdorie niet eens belasting voor een kat die buiten loopt!


Of je hond die dat dan weer op eet  :-X
#2925803
Jantina schreef:Tsja en sorry, misschien dan heel aso maar ook hier mogen de honden van mij een kat uit de tuin jagen. Als ik iets smerig vind is het wel een kat van een ander die in mijn tuin schijt. Ik vind het aso om een kat niet bij je te houden. Net als wat Hope zegt. Je betaalt verdorie niet eens belasting voor een kat die buiten loopt!
Tja, het buiten laten lopen van katten wordt nog altijd gezien als de standaard en als je de tuin afschermt om de kat in de tuin te houden ben je vreemd....
Ik kan me wel goed voorstellen wanneer je een kat uit de tuin wil jagen. Maar uit de tuin jagen en vermoorden zijn voor mij wel twee verschillende handelingen.
#2925824
Hier krioelt het ook van de katten . Als ik daar last van heb dan jaag ik de katten zelf de tuin uit . Mijn honden mogen dat buiten tijdens het wandelen niet , dus ook niet in de tuin .
Ik vind het echt zes bruggen te ver gaan om een katje doelbewust zo aan zijn einde te laten komen zoals de vrouw uit het artikel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door