Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#2925268
Mijn oudste zoon ( 23jaar)heeft vandaag 4 stuks traumeel ingenomen,omdat hij pijn in pols heeft,denkt aan peesontsteking. Nu voelt hij zich wat "raar"! Herkent iemand dit verschijnsel?
O,ja het is traumeel wat ik voor Radja had gekocht! Dus traumeel t.
Mijn man had na inname geen last van "raar" voelen.

Groetjes Jacqueline
Laatst gewijzigd door Radja op di 13 mei 2014, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2925335
:-\ Ik herken het niet. Heb af en toe wel traumeel geslikt na heftig sporten. Maar nooit "raar" gevoeld. (Behalve dan dat ik me voelde alsof ik heftig gesport had, maar dat schijnt erbij te horen, bij dat sporten).  ;)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2925436
Het rare is dat hij een aantal maanden terug het ook heeft geslikt en toen voelde hij zich ook "raar", het zou natuurlijk kunnen dat hij reageert op een stof die erin zit. Het is niet zo dat hij duizelig wordt ofzo,maar gewoon "raar"gevoel,maar moeilijk te beschrijven wat voor raar gevoel het is :-X
Door Nadia
#2925492
K&D schreef: Het kan natuurlijk best dat hij gevoelig is voor één van de bestanddelen.
Dat denk ik ook.
Hier geen klachten. Maar misschien de arnica wat erin zit.  Zorgt voor betere bloedsomloop dus meer zuurstof wellicht dat dat 'raar' voelt.
Of de belladonna wat erin zit. Dat blijf ik een akelig iets vinden. Het zal best volkomen veilig zijn. Maar misschien reageert hij eroo
Door Lil
#2925502
Die voor dieren T heeft een andere samenstelling dan die voor mensen H. Geloof dat er van een stofje juist meer in zat, dus misschien daarom dat hij wat voelt? Ik heb zelf alleen de de H in huis en heb dat ook meerdere dagen in hele hoge dosering genomen en niets gevoeld (ja dat ik sneller genas).
Gebruikersavatar
Door Radja
#2925523
Nadia schreef: Dat denk ik ook.
Hier geen klachten. Maar misschien de arnica wat erin zit.  Zorgt voor betere bloedsomloop dus meer zuurstof wellicht dat dat 'raar' voelt.
Of de belladonna wat erin zit. Dat blijf ik een akelig iets vinden. Het zal best volkomen veilig zijn. Maar misschien reageert hij eroo
Dank je, bloedsomloop ja dat zou idd kunnen dat mijn zoon dat voelt en ga ff zoeken op de belladonna.

Ik wist niet dat bij de t een extra bestanddeel zat,maar er is ooit geloof ik een topic geweest,dat de traumeel t ook rustig door mensen ingenomen kon worden en ik vind het echt geweldig spul,want het werkt bij mij wanneer ik pijn in mijn rug heb als een tierelier.
Door Lil
#2925789
Traumeel T:
Samenstelling: De actieve bestanddelen van 1 tablet van 301,5 mg zijn: Arnica montana D4, Calendula officinalis D4, Millefolium D4 telkens 15 mg; Mercurius solubili D12 30 mg; Chamomilla D4, Symphytum officinale D8 telkens 24 mg; Bellis perennis D4 6 mg; Hypericum perforatum D4 3 mg. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn: lactose, magnesiumstearaat.

Traumeel H:
Bevat per tablet van 301,5 mg: Arnica montana D2, Calendula officinalis D2, Hamamelis virginiana D2, Millefolium D3 telkens 15 mg; Belladonna D4 75 mg; Aconitum napellus D3, Mercurius solubilis D8, Hepar sulphur D8 telkens 30 mg; Chamomilla D3, Symphytum officinale D8 telkens 24 mg; Bellis perennis D2, Echinacea angustifolia D2, Echinacea purpurea D2 telkens 6 mg; Hypericum perforatum D2 3 mg. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn: lactose, magnesiumstearaat.

Er zit dus een klein verschil in, maar ik geef mijn dieren dus gewoon de H (ik heb ze zelf meer nodig dan mijn dieren) en ik geloof dat als ik alleen de T in huis had, ik die ook zelf gewoon zou innemen.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2925843
Nadia schreef: Misschien is het kolder hoor wat ik schrijf.
Het kan niet zijn dat hij zich raar voelt door de pijn ofzo?
Had gekund hoor,maar voordat mijn zoon de traumeel innam voelde hij zich niet raar,maar ik denk dat hij er wel profijt van heeft,want hij heeft het meegenomen naar zijn werk en dat doet hij niet zo snel.
Lil schreef: Traumeel T:
Samenstelling: De actieve bestanddelen van 1 tablet van 301,5 mg zijn: Arnica montana D4, Calendula officinalis D4, Millefolium D4 telkens 15 mg; Mercurius solubili D12 30 mg; Chamomilla D4, Symphytum officinale D8 telkens 24 mg; Bellis perennis D4 6 mg; Hypericum perforatum D4 3 mg. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn: lactose, magnesiumstearaat.

Traumeel H:
Bevat per tablet van 301,5 mg: Arnica montana D2, Calendula officinalis D2, Hamamelis virginiana D2, Millefolium D3 telkens 15 mg; Belladonna D4 75 mg; Aconitum napellus D3, Mercurius solubilis D8, Hepar sulphur D8 telkens 30 mg; Chamomilla D3, Symphytum officinale D8 telkens 24 mg; Bellis perennis D2, Echinacea angustifolia D2, Echinacea purpurea D2 telkens 6 mg; Hypericum perforatum D2 3 mg. Andere bestanddelen (hulpstoffen) zijn: lactose, magnesiumstearaat.

Er zit dus een klein verschil in, maar ik geef mijn dieren dus gewoon de H (ik heb ze zelf meer nodig dan mijn dieren) en ik geloof dat als ik alleen de T in huis had, ik die ook zelf gewoon zou innemen.
Ik geef het hier al een tijdje en eigenlijk gaat dat altijd prima en het werkt ook echt heel goed. Ik had voordat Radja overleed net een hele grote pot gekocht vandaar de T.

Ik heb natuurlijk eerst op google naar evt. bijwerkingen gezocht ook daar was niets bekend en dan is het meest logische om hier ervaringen te vragen ;).
Door sella
#2925862
Het kan van de lactulose komen. Maar ik neem er nooit 4 in max 3 bij akute problemen en dat om de 3 uur herhalen.
Maar voor een pees zou ik de gel of zalf eerder smeren dan dat ik het inneem.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door