Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Vicky
#2924924
Hallo,

Sinds dik 4 maanden geef ik nu 's avonds KVV voornamelijk van het merk Degomeat van Aalst (België), de compleet versie (nooit enkelvoudig) dit wissel ik nu en dan eens af met Alaska. De honden verdragen dit goed, alleen heeft er twee of drie van de honden wat last van te harde ontlasting? Wat kan ik hiervoor bijgeven? Ik heb ooit een gehoord van koolzaadolie ofzoiets bij te voegen, iemand enige tips voor mij of moet ik van vlees veranderen hiervoor? 'S morgens krijgen onze honden de geperste brok van Lupo Wellance...
Door Vicky
#2924951
Ze moeten heel heel veel moeite doen om er een drol uit te krijgen. De puppy doet zelfs niet de moeite om te wachten, hij loopt dan zo maar verder.
Soms hoor ik de drolletjes ook vallen op de stenen, zo hard zijn ze.
Ik ben blij met deze harde drollen maar het moet voor hen ook nog aangenaam blijven denk ik dan??
Door Martine-Tom
#2924965
Dan is het idd te hard  ;)
Ik zou simpelweg wat spiervlees toevoegen, het botgehalte is voor hun te hoog dus met toevoegen van spiervlees haal je dat omlaag :)
Door Vicky
#2924970
En als beginneling ga ik dan moeten vragen hoe en wat want ik heb enkel zo'n compleet rollen nog maar gegeven??  :-\
Door spikkel
#2924993
onder spiervlees verstaan we rundvlees, kip, kalkoen enz.
Je zou wat kip of rundvlees bij de slager kunnen kopen, wel wat duurder dan bij Degomeat.
Je geeft gewoon wat los vlees bij de Kvv.
Door Vicky
#2925019
Oke, dus bepaalde olie's ofzo dat zou niets helpen, enkel het toevoegen van spiervlees, dan zal ik dat eens proberen, bedankt.
Door M@rina
#2925252
Inderdaad spiervlees toevoegen of een beetje groente. Nog beter is te zoeken naar een kvv waarop de ontlasting gewoon goed is en dus wat minder bot bevat.

waarom geef je eigenlijk niet de enkelvoudige van degomeat? Als je dit afwisselt me Alaska en dan veel verschillende diersoorten geven dan ben je "gezonder" bezig dan de complete met een premix van synthetische vitamine en mineralen.
Door Vicky
#2925427
[quote="M@rina"]
Inderdaad spiervlees toevoegen of een beetje groente. Nog beter is te zoeken naar een kvv waarop de ontlasting gewoon goed is en dus wat minder bot bevat.

waarom geef je eigenlijk niet de enkelvoudige van degomeat? Als je dit afwisselt me Alaska en dan veel verschillende diersoorten geven dan ben je "gezonder" bezig dan de complete met een premix van synthetische vitamine en mineralen.
[/quote] dat is eenvoudig, teveel schrik om vanalles fout te doen met zelf samenstellen, de honden doen het buiten de harde drollen bij sommigen zeer goed op de compleet versie en daarom dat ik die maar blijf geven van Alaska geef ik ook de compleet versie. Op diersoorten wissel ik wel goed denk ik, ze krijgen elke dag iets anders, mag je nu eigenlijk enkele dagen hetzelfde soort geven?
Door M@rina
#2925791
Natuurlik mag je iedere dag iets anders geven, een paar dagen achter elkaar kan echter ook geen kwaad, zeker niet als je de complete versies blijft geven.
Beter zou zijn de enkelvoudige te voeren en dan minimaal 4 á 5 diersoorten in drie weken afwisselen, dan voer je ook al compleet. hoer meer variatie in diersoorten hoe completer.
Ik voer 9 diersoorten van 3 of 4 verschillende kvv merken, allemaal enkelvoudig en allemaal zonder zelf na te hoeven denken of het wel compleet is.
Door Vicky
#2926215
[quote="M@rina"]
Natuurlik mag je iedere dag iets anders geven, een paar dagen achter elkaar kan echter ook geen kwaad, zeker niet als je de complete versies blijft geven.
Beter zou zijn de enkelvoudige te voeren en dan minimaal 4 á 5 diersoorten in drie weken afwisselen, dan voer je ook al compleet. hoer meer variatie in diersoorten hoe completer.
Ik voer 9 diersoorten van 3 of 4 verschillende kvv merken, allemaal enkelvoudig en allemaal zonder zelf na te hoeven denken of het wel compleet is.
[/quote]
Bedankt voor de tip Marina, ik probeer me er nog even in te verdiepen en wie weet durf ik het aan om te veranderen, welke merken geef jij zoal? Er is zoveel keuze... :-)
Door M@rina
#2926547
Ik voer Darf, Tammenga, All Animal, Kiezebrink, soms ook Versvoer en een heel enkel keertje smuldier, maar dat is meer voor noodgevallen, ben daar zelf niet kapot van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door