Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2925196
Hoi,
ik lees verschillende dingen op verschillende sites en weet het even niet meer ;-)

Er komt, als alles goed gaat, in de zomer een pupje onze roedel versterken. Die wordt bij de fokker "standaard" geent, zoals dat gebruikelijk is. Let wel: ik vraag niet of dat goed is ;-) ik geef aan wat er gebeurd.
Pup heeft op moment dat die komt, de 9 weken enting ook gehad. Dan "moet" ik er dus nog op 12 weken een enting in laten jassen. Daar kom ik niet onderuit / wil ik niet onderuit komen.
Kennelhoest doen we maar niet en Rabies zeker nog niet zo jong.

Maar dan... moet de pup op 1 jaar dan weer de cocktail om die te "boosteren" of gaat meteen dan gelden dat hij pas na 2 jaar weer de cocktail moet? Dus dat ik dan op de leeftijd net na 1 jaar evt weil laat enten, dat op de leeftijd net na 2 jaar ook en dan dus pas weer de cocktail?

Ik blijf ermee zitten dat pup voor cursussen en show "conform de normen geent moet zijn" en dan zijn titerbepalingen nog niet voldoende geaccepteerd ;-(

Kennelhoest-enting wil ik sowieso niet laten zetten, en rabies pas "zo laat mogelijk" en zeker niet gelijk met de andere entingen.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door